Въпрос за термостат

Техническа и сервизна информация за Passat
dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Въпрос за термостат

Мнениеот dejan_mimi » Вто 02 ное 2010 9:01


Здравейте! Колата е B3 с ABS двигател 1.8 моноинжекция. Проблема ми е че понякога термостата не пуска водата и достига 100 градуса. Установих това като пипнах долния маркуч който влиза в радиатора - СТУДЕН! Та въпроса ми е как да дойда до този термостат като ми пречи държача на серво помпата? Трябва ли да я свалям или има някаква цака. Мисля да си го поръчам от интернет та така ли изглежда?
Прикачени файлове
211561.png
211561.png (6.14 KиБ) Видяна 2137 пъти




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот bobocamaro » Вто 02 ное 2010 9:57


Маха се помпата, колега.Маха се подкалника и помпата от нейните болтове, за да имаш достъп до термостатното тяло.Помпата увисва свободно на хидравличните маркучи-в никакъв случай не ги отвинтвай от нея, не се налага!!За болтовете на тялото-подготви си хубава вложка и действай внимателно. :beer


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот Dpop » Вто 02 ное 2010 14:56


Ето я Библията по въпроса viewtopic.php?f=1&t=27559&start=15

Да така изглежда, но за размерите не мога да кажа.
Аз съм със същият двигател и ми е сменян термостата преди повече от 3 години(при Niksi-Бай брадър). Взех си го от София(фирмата беше някъде от дясно по Черни връх - посока Драгалевци, преди кръстовището с Околовръстното) за около 22 лв. на Wahler и работи абсолютно точно.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот Emo » Вто 02 ное 2010 16:07


Колега, аз съм го сменял няколко пъти, става бързо. Махаш само част на алуминиевата конзола, която държи хидравличната помпа и откриваш достъп до термостата. Два болта M6 (главите са 'десетки') и си готов.

Успех.

п.п. Т'ва с температурата, че ти отваряло на 100,С е малко 'измислено', защото:
1. Термостата отваря напълно над 90, С (колко е точно можеш да провериш с търсачката);
2. Прибора на таблото не е 'връх' на прецизността (може или захр. напрежение да е мръднало, или па датчика в тройника да е лекинко сдал багажа, твоя е с жълт пръстен - сдвоен и за компа и за таблото). 'Земи един мултицет с термо сонда и я вкарай в некои по-дълбок неизползван технологичен отвор по главата или блока и виж температурата при, която термостата отваря;
3. Термостата по-скоро нема да затвори, отколкот' да не отвори.

Та се си мисля, че термостата ти е в ред, но пък смени го, за да си спокоен, а и за упражнение :).


dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот dejan_mimi » Вто 02 ное 2010 19:18


Emo написа:Колега, аз съм го сменял няколко пъти, става бързо. Махаш само част на алуминиевата конзола, която държи хидравличната помпа и откриваш достъп до термостата. Два болта M6 (главите са 'десетки') и си готов.

Успех.

п.п. Т'ва с температурата, че ти отваряло на 100,С е малко 'измислено', защото:
1. Термостата отваря напълно над 90, С (колко е точно можеш да провериш с търсачката);
2. Прибора на таблото не е 'връх' на прецизността (може или захр. напрежение да е мръднало, или па датчика в тройника да е лекинко сдал багажа, твоя е с жълт пръстен - сдвоен и за компа и за таблото). 'Земи един мултицет с термо сонда и я вкарай в некои по-дълбок неизползван технологичен отвор по главата или блока и виж температурата при, която термостата отваря;
3. Термостата по-скоро нема да затвори, отколкот' да не отвори.

Та се си мисля, че термостата ти е в ред, но пък смени го, за да си спокоен, а и за упражнение :).

Сигурен съм че е термостата! Значи горния маркуч става твърд като камък от налягане и е страшно горещ а долния маркуч и радиатора са студени. А не ми се вярва да е водна помпа, защото я смених лятото - оригинална немска закупена от авторитетен магазин в София.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот altanivan » Вто 02 ное 2010 19:28


Сменяй го ,няма ко да се чудиш :beer За 20минути работа е :да:


dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот dejan_mimi » Вто 02 ное 2010 19:38


Ма много ясно че ще го сменям. Но се чудя как да се прибера до вкъщи, защото тук в София нямам условия. А съм от Босилеград, Сърбия и тия 130 км. ще ги пътувам поне 4-5 часа на включено парно на макс и отворени прозорци, а очите ще са ми постоянно в стрелката.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот Петър Петров » Вто 02 ное 2010 19:47


Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!


dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот dejan_mimi » Вто 02 ное 2010 19:51


Петър Петров написа:Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!

Колега като е студена колата този маркуч се огъва, но когато загрее до 100 градуса от налягането се втвърдява.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот altanivan » Вто 02 ное 2010 19:58


dejan_mimi написа:
Петър Петров написа:Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!

Колега като е студена колата този маркуч се огъва, но когато загрее до 100 градуса от налягането се втвърдява.



При загряла кола маркуча винаги е твърд .. то си има определено налягане ,което прави помпата .. тя не е само за красота там :drunk Иначе тази смяна и в софия може да я направиш .. трябва ти ключе 10 - 13 :beer Но е добре да смениш с термостата и капачката ,че много често като се свали после не прилепва добре,и сълзи ...


dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот dejan_mimi » Вто 02 ное 2010 20:03


altanivan написа:
dejan_mimi написа:
Петър Петров написа:Само дето маркуча не трябва да е твърд, независимо как работи термостата!

Колега като е студена колата този маркуч се огъва, но когато загрее до 100 градуса от налягането се втвърдява.



При загряла кола маркуча винаги е твърд .. то си има определено налягане ,което прави помпата .. тя не е само за красота там :drunk Иначе тази смяна и в софия може да я направиш .. трябва ти ключе 10 - 13 :beer Но е добре да смениш с термостата и капачката ,че много често като се свали после не прилепва добре,и сълзи ...

Не ми се лежи под колата два часа, при положение че вкъщи имам канал. :D


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот altanivan » Вто 02 ное 2010 20:29


Ами отделяш едни 20лв,спетяваш пътя до вас и при някой сервиз ти го сменят


dejan_mimi
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот dejan_mimi » Вто 02 ное 2010 20:34


altanivan написа:Ами отделяш едни 20лв,спетяваш пътя до вас и при някой сервиз ти го сменят

Аз не се прибирам заради термостата, в София издържам максимум 2 седмици и се прибирам на няколко дена вкъщи.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот Emo » Сря 03 ное 2010 9:24


altanivan написа:При загряла кола маркуча винаги е твърд .. то си има определено налягане ,което прави помпата .. тя не е само за красота там :drunk Иначе тази смяна и в софия може да я направиш .. трябва ти ключе 10 - 13 :beer Но е добре да смениш с термостата и капачката ,че много често като се свали после не прилепва добре,и сълзи ...


Помпата създава само напор, за да преодолява хидр. съпротивление на тракта на охл. система, тя не 'надува' мъркучите. Мъркучите се надуват от друго, мн. е дълго, а е и бая писано на тая тема.

С 'ключе' няма как нито да отвиеш, нито да завиеш фланеца на термостата - требва камък с удължител и тресчотка/кръстачка.

Ако не изместиш при монтажа уплътнението няма от къде да дойде деформация във фланеца и няма как да не прилепне - внимавай с монтажа.

Айде сменяй го какво чакаш, елементарно е, к'ви 130 километра, к'во парно, стига се назландисва, 'ше издухаш матора за нема нищо.

Ако немаш инструменти помоли некой от форума да ти услужи и си готов (аз съм в Пловдив до петък вечер), ако не купи си един удължител, три камъка 10, 13 и 17 и една тресчотка (или кръстачка) за 20 кинта общо и действай, дигай на крик, подложи резервната гума под предната дясна да не ти изтърве крика и лягай отдоло, един леген за 3 кинта да събереш ликвора, така де антифриза, марля да го прецедиш преди да го налееш като приключиш смяната и т'ва е!


Успех


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за термостат

Мнениеот Dpop » Сря 03 ное 2010 11:33


Тема с информация за магазини:
viewtopic.php?f=13&t=941&start=0 ако все още не си го поръчал по Нета колега.
Всъщност защо не посочиш на каква цена и коя марка ти предлагат :?:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта