Един въпрос за PF и PB моторите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Sasio
Мнения: 91
Регистриран на: Сря 17 фев 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sopot

Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот Sasio » Сря 10 ное 2010 9:47


1.8i с код на мотора PB - 112к.с.
1.8i с код на мотора PF - 107к.с. той представлява PB с добавена лабда сонда и катализатор.
1.8i с код на мотора KR - 136к.с. той е с механичен инжекцион и 16 клапана.

Моя е PF въпроса ми е вярно ли е мнението на колегата и как да стигна до PB смисъл .глави бутала ит.н. всичко е еднакво така ли?Има ли разлика в компютрите на PF и PB ?




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот enigma79 » Сря 10 ное 2010 9:53


Колега,имали смисъл от тази гимнастика с буталата и това за няколко кончета отгоре.По добре запознатите колеги да кажат с какво може без да се сменят глави,бутала.Примерно да кажем с чип,но нека колегите да кажат


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 ное 2010 12:55


Мини със щангата през катализатора и си го докарал до РВ


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот Dpop » Сря 10 ное 2010 13:23


К.Одаджийски написа:Мини със щангата през катализатора и си го докарал до РВ
:lol: За пореден път ме разсмя от сърце.
Обаче няма да е достатъчно, компютрите не са еднакви viewtopic.php?f=5&t=162865&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%8E%D1%82%D1%8A%D1%80+%D0%BD%D0%B0+PB+PF
Малко характеристики на двата двигателя:
индекс на двигателя, Мощност (к.с.(квт)/об/мин) Макс.Момент (N/м/об/мин), Степен на сгъстяване, Горивна система Система на запалване, Катализатор, Ламбда-сонда, Бензин(окт. число), произвеждан от-до:

PF 107(79) / 5400 157 / 3800 10.0 Digifant да да 95 (91) 02.87-11.91
PB 112(82) / 5400 159 / 4000 10.0 Digifant - - 98 (95) 02.87-10.91
:wink: Т.е. под удара на щангата следва да падне и ламбдата, ако не е на катализатора.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 ное 2010 18:10


Хехехех, бях тръгнал да пиша мнение по темата, обаче спешно трябваше да прекъсна и цъкнах добави отговора с идеята малко по - късно да редактирам. В общи линии уж еднакви са доста различни, ЕКУ ламбда сонда и катализатор. В предишното мнение исках да напиша че единствено решението с щангата е приближаване към РВ. Ламбда сондата също е на катализатора при PF но няма как да я разкараш, защото ЕКУ-то си я търси. Та мисълта ми е че едва ли си заслужават петте к.с добавени труда и средствата.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот altanivan » Сря 10 ное 2010 18:32


тия 5 "магарета" няма да ги усетиш даже :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Sasio
Мнения: 91
Регистриран на: Сря 17 фев 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sopot

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот Sasio » Сря 10 ное 2010 19:44


ок ако има къде да си сменя компа моя за такъв РВ просто трябва да разкарам ламбдата и катализатора и съм аз така ли :?


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот moimoimoi » Сря 10 ное 2010 21:56


сменяш компа, махаш ламбда сондата и катализатора и си ти

на PB двигателя го дават да върви с 98бензин
докато PF може и с 95 :idea:


Потребителски аватар
Sasio
Мнения: 91
Регистриран на: Сря 17 фев 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sopot

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот Sasio » Пон 15 ное 2010 21:38


още един въпрос ако искам да махна катализатора само и да си остана с моя компютър не съм сигурен но доколкото знам ламбдата е на катализатора как става така че да махна катализатора а ламбдата да остане и мога ли да махна и нея и да остана с моя PF


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 15 ное 2010 22:41


Ламбдата е на катализатора и не можеш да я махнеш, освен ако не се бъзика нещо по ЕКУ-то иначе не става. Лошото е че е точно на катализатора и ако го сменяш с гърне, трябва да преместиш и сондата. Тегавото в цялата процедура е че трябва доста да се реже и лепи, защото катализатора отпред е захванат за генерацията с фланец с 3 болта разположени на 120 градуса и входа му е тръба 65 или 70 мм диаметър. Гърнетата които се продават са с вход 50 - 55мм. Трябва и гайката в която се завива сондата да се премести или да се монтира нова. Аз като видях колко неща трябва да се направят и въпреки че имах подръка майстор с телоподаващо безплатен се отказах и само издъних катализатора със щангата и върнах гърнето обратно на колата. Разбира се стана една идея по - шумна, но на мен не ми пречи.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Един въпрос за PF и PB моторите

Мнениеот Stenly » Пон 15 ное 2010 22:54


Има и ПБ-та с ламбда сонда има и без..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта