Палец на делкото и токоразпределителна капачка!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Палец на делкото и токоразпределителна капачка!

Мнениеот passi1 » Пон 07 авг 2006 14:33


Здравейте, карам VW Passat 1.8 Mi с RP двигател и искам да попитам как да разбера дали палеца на делкото ми е за смяна? Онзи ден реших
да видя какво става под капачката, и какво мислите че открих?
Палеца е леко нагорял и има едно малко зъбче на него (най-вероятно защото не контактува добре и прескача искра) а накрайниците на токоразпределителната капачка, към които се свързват кабелите за свещите са леко надраскани. Това значи ли, че трябва да ги сменявам (капачката и палеца)?
И още едно питане - на колата на баща ми на едно място се слага по малко масло за да смазва нещо си там по делкото.... та въпроса ми е тук има ли такова нещо дето трябва да го смазвам или грисирам?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

здр

Мнениеот vladtod® » Пон 07 авг 2006 15:55


Имам същата каляска,капачка 16 лв.палец 6 лв.Моите бяха в същото положение и ги смених,направи ми впечатление ,че сега няма детонации .Зареждам само от едно място газ и преди 1-2 секунди бачкаше като изгася мотора. Ааааа и кабелите смених:)))))


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 07 авг 2006 16:28


Ами за капачката - ако има чернилка (нагар) отвътре която не може да се изчисти с търкане с парцал с бензин, ако електродите са много нагорели (изядени) и т.н е за смяна. Пукнатини, "пътечки" създадени от искри.
За палеца - също ако има нагар който не може да се изчисти, ако електрода му е наяден и т.н.
Това не са много скъпи неща, така че си заслужава да се сменят при съмнение. Капачка е около 20 лв, палец към 10лв.
Стария палец може да се наложи да го счупиш за да го извадиш - вала ръждясва и ръждата запича палеца. Ако има такова нещо, преди да сложиш новия зачисти ръждата и намажи леко с грес.
На баща ти колата да не е с чукче и наковалня? Там се слага по малко масло на едно кече, но за пасата няма такова нещо.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Пон 07 авг 2006 17:02


Благодаря ти vladtod. И аз съм сменил кабелите и свещите също, но въпреки това ми прави впечатление, че преди май двигатела ми работеше по-равномерно
карам на бензин.
Благодаря и на теб psstv18rp
значи:
Електродите на капачката са в състояние, което не им позволява да се зачистят само с парцал или нещо такова. А на този електрод, който е на втори цилиндър има "добре издълбан" канал и е възможно да се почисти само със сериозно стъргане. Това не е добра идея, така че убедихте ме, ще ги сменявам, още повече че не са толкова скъпи.
Палеца има повече от 1 mm нагар и може да се почисти само с пила. Свалях го, и само първия път положих малко повече усилие, но след това излеле лесно.
Вала не е ръждясал все още. Вътре в него има едно кече (както на колата на баща ми) и това ме кара да се съмнявам, че там се слага масло.
Колата на баща ми е с чукче и наковалня и освен масло има и една капачка, която се отвива за да се слага грес в долния край на вала на делкото.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 07 авг 2006 18:05


Може да почистиш старите колкото успееш, да си вземеш нови а старите да сложиш в багажника "за всеки случай". Понякога е полезно да имаш гарантирано работещи (макар и не перфектно) части подръка. :-) Внимавай за ментета.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Вто 08 авг 2006 8:06


нека и аз да ти дам една идея:

Почистваш хубаво нагара от контактите на капачката (ако е много ползвай пиличка, шкурка) След това калайдисай с поялник контактите (не е никак трудно)

Това аз лично съм го правил на моя пасат и вече година и половина никакви проблеми..., няма нагар, равномерна работа на двигателя... и т.н.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Вто 08 авг 2006 8:51


Това е добра идея , но на чукчето калайдасваш ли или само на дистрибуторнота капачка ?


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passi1 » Вто 08 авг 2006 9:16


Благодаря за съветите. Svere, електрода за втори цилиндър
(на капачката имам в предвид) е доста износен. Ако го калайдисам няма
ли да се износи калая? Той е мек по принцип.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

критерий за смяна

Мнениеот K22 » Вто 08 авг 2006 9:51


И аз имах проблем с паленето-по рано палеше на четвърт оборот, а от два дни ако не подам газ с педала гасне.Отворих дистрибутурната капачка и почистих с пила зеления налеп по палеца и електродите и пак запали на четвърт оборот. :o Все пак има ли критерии кога се сменя дистриб. капачка и палеца?

Последна промяна от K22 на Вто 08 авг 2006 10:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Вто 08 авг 2006 9:57


Аз сменям веднъж годишно - на 15-20 хил. км и оставям старите за резерва в багажника ! палец + капачка струват 20 лева все пак (магазина на бул Сливница посока орлов мост)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 08 авг 2006 10:01


Как се вади палеца? Трябва ли някакво приспособление?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 08 авг 2006 11:17


kaloyan22 написа:Как се вади палеца? Трябва ли някакво приспособление?

Хващаш и дърпаш.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 08 авг 2006 14:38


С помоща на съфорумниците се справих с дистрибутурната капачка, която е като на жигулките само че има отгоре презерватив, който се сваля от старата.
Смених само капачката щото по електродите имаше зелен налеп , а под него кратерчета . Палеца ми е имаше само зелен налеп, който отстраних и отдолу е напълно здрав и може италианеца да го сменил преди мен.

С голяма сила отвих една свещ НГК- с три електрода черни са няма нагар а централния електрод е като подострен като с острилка.Те май са си добре?
Благодаря за съветите на всички!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 08 авг 2006 15:58


kaloyan22 написа:С голяма сила отвих една свещ НГК- с три електрода черни са няма нагар а централния електрод е като подострен като с острилка.Те май са си добре?
Благодаря за съветите на всички!

Колега, като сменяш капачката смени и палеца, не струва повече от 10лв...
А след като електрода на свещите ти е "подострен" значи са си заминали, ще трябва да ги смениш. Освен това не трябва да са черни, черния цвят говори за богата горивна смес, трябва да са керемидено-червени.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 59 госта