Здравейте, карам VW Passat 1.8 Mi с RP двигател и искам да попитам как да разбера дали палеца на делкото ми е за смяна? Онзи ден реших
да видя какво става под капачката, и какво мислите че открих?
Палеца е леко нагорял и има едно малко зъбче на него (най-вероятно защото не контактува добре и прескача искра) а накрайниците на токоразпределителната капачка, към които се свързват кабелите за свещите са леко надраскани. Това значи ли, че трябва да ги сменявам (капачката и палеца)?
И още едно питане - на колата на баща ми на едно място се слага по малко масло за да смазва нещо си там по делкото.... та въпроса ми е тук има ли такова нещо дето трябва да го смазвам или грисирам?
Благодаря предварително!
Палец на делкото и токоразпределителна капачка!
здр
Имам същата каляска,капачка 16 лв.палец 6 лв.Моите бяха в същото положение и ги смених,направи ми впечатление ,че сега няма детонации .Зареждам само от едно място газ и преди 1-2 секунди бачкаше като изгася мотора. Ааааа и кабелите смених:)))))
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами за капачката - ако има чернилка (нагар) отвътре която не може да се изчисти с търкане с парцал с бензин, ако електродите са много нагорели (изядени) и т.н е за смяна. Пукнатини, "пътечки" създадени от искри.
За палеца - също ако има нагар който не може да се изчисти, ако електрода му е наяден и т.н.
Това не са много скъпи неща, така че си заслужава да се сменят при съмнение. Капачка е около 20 лв, палец към 10лв.
Стария палец може да се наложи да го счупиш за да го извадиш - вала ръждясва и ръждата запича палеца. Ако има такова нещо, преди да сложиш новия зачисти ръждата и намажи леко с грес.
На баща ти колата да не е с чукче и наковалня? Там се слага по малко масло на едно кече, но за пасата няма такова нещо.
За палеца - също ако има нагар който не може да се изчисти, ако електрода му е наяден и т.н.
Това не са много скъпи неща, така че си заслужава да се сменят при съмнение. Капачка е около 20 лв, палец към 10лв.
Стария палец може да се наложи да го счупиш за да го извадиш - вала ръждясва и ръждата запича палеца. Ако има такова нещо, преди да сложиш новия зачисти ръждата и намажи леко с грес.
На баща ти колата да не е с чукче и наковалня? Там се слага по малко масло на едно кече, но за пасата няма такова нещо.
Благодаря ти vladtod. И аз съм сменил кабелите и свещите също, но въпреки това ми прави впечатление, че преди май двигатела ми работеше по-равномерно
карам на бензин.
Благодаря и на теб psstv18rp
значи:
Електродите на капачката са в състояние, което не им позволява да се зачистят само с парцал или нещо такова. А на този електрод, който е на втори цилиндър има "добре издълбан" канал и е възможно да се почисти само със сериозно стъргане. Това не е добра идея, така че убедихте ме, ще ги сменявам, още повече че не са толкова скъпи.
Палеца има повече от 1 mm нагар и може да се почисти само с пила. Свалях го, и само първия път положих малко повече усилие, но след това излеле лесно.
Вала не е ръждясал все още. Вътре в него има едно кече (както на колата на баща ми) и това ме кара да се съмнявам, че там се слага масло.
Колата на баща ми е с чукче и наковалня и освен масло има и една капачка, която се отвива за да се слага грес в долния край на вала на делкото.
карам на бензин.
Благодаря и на теб psstv18rp
значи:
Електродите на капачката са в състояние, което не им позволява да се зачистят само с парцал или нещо такова. А на този електрод, който е на втори цилиндър има "добре издълбан" канал и е възможно да се почисти само със сериозно стъргане. Това не е добра идея, така че убедихте ме, ще ги сменявам, още повече че не са толкова скъпи.
Палеца има повече от 1 mm нагар и може да се почисти само с пила. Свалях го, и само първия път положих малко повече усилие, но след това излеле лесно.
Вала не е ръждясал все още. Вътре в него има едно кече (както на колата на баща ми) и това ме кара да се съмнявам, че там се слага масло.
Колата на баща ми е с чукче и наковалня и освен масло има и една капачка, която се отвива за да се слага грес в долния край на вала на делкото.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
нека и аз да ти дам една идея:
Почистваш хубаво нагара от контактите на капачката (ако е много ползвай пиличка, шкурка) След това калайдисай с поялник контактите (не е никак трудно)
Това аз лично съм го правил на моя пасат и вече година и половина никакви проблеми..., няма нагар, равномерна работа на двигателя... и т.н.
Почистваш хубаво нагара от контактите на капачката (ако е много ползвай пиличка, шкурка) След това калайдисай с поялник контактите (не е никак трудно)
Това аз лично съм го правил на моя пасат и вече година и половина никакви проблеми..., няма нагар, равномерна работа на двигателя... и т.н.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
критерий за смяна
И аз имах проблем с паленето-по рано палеше на четвърт оборот, а от два дни ако не подам газ с педала гасне.Отворих дистрибутурната капачка и почистих с пила зеления налеп по палеца и електродите и пак запали на четвърт оборот.
Все пак има ли критерии кога се сменя дистриб. капачка и палеца?

Последна промяна от K22 на Вто 08 авг 2006 10:04, променено общо 1 път.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
С помоща на съфорумниците се справих с дистрибутурната капачка, която е като на жигулките само че има отгоре презерватив, който се сваля от старата.
Смених само капачката щото по електродите имаше зелен налеп , а под него кратерчета . Палеца ми е имаше само зелен налеп, който отстраних и отдолу е напълно здрав и може италианеца да го сменил преди мен.
С голяма сила отвих една свещ НГК- с три електрода черни са няма нагар а централния електрод е като подострен като с острилка.Те май са си добре?
Благодаря за съветите на всички!
Смених само капачката щото по електродите имаше зелен налеп , а под него кратерчета . Палеца ми е имаше само зелен налеп, който отстраних и отдолу е напълно здрав и може италианеца да го сменил преди мен.
С голяма сила отвих една свещ НГК- с три електрода черни са няма нагар а централния електрод е като подострен като с острилка.Те май са си добре?
Благодаря за съветите на всички!
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
kaloyan22 написа:С голяма сила отвих една свещ НГК- с три електрода черни са няма нагар а централния електрод е като подострен като с острилка.Те май са си добре?
Благодаря за съветите на всички!
Колега, като сменяш капачката смени и палеца, не струва повече от 10лв...
А след като електрода на свещите ти е "подострен" значи са си заминали, ще трябва да ги смениш. Освен това не трябва да са черни, черния цвят говори за богата горивна смес, трябва да са керемидено-червени.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта