Най-после въпрос и за моя автомобил.
Интересува ме, кое е релето за зареждане на акумулатора? Б3, АБС-двигател.
Имах проблем с тоците - не се зареждаще акумулатора, но го отстраних в сервиз.
Интересно беше, че като запаля автомобила лампичката на акумулатора не светеше, за това имам два въпроса:
1. Светнатата лампичка на таблото ли възбужда генератора или тя просто е индикатор(т.е. докато свети акумулатора се зарежда)? След нейното загасяне, акумулатора е напълно зареден.
2. Как да разбера дали въпросното реле е изправно?
Акумулатор Б3
Re: Акумулатор Б3
докато свети акумулатора се зарежда
Не,започва да зарежда ,когато угасне.Свети ли -незарежда.
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Акумулатор Б3
И на мен ми е интересно.Преди време релето на алтернатора ми беше заминало,пък неми светеше лампата на таблото?Кое подава сигнал към нея,че аджеба нема ток ?
- c_todorov
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 29 окт 2008 10:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Акумулатор Б3
Мисля, че вече съм срещал подобни теми тук във форума, но накратко:
Ако става въпрос за реле регулатора - намира се върху самия алтернатор. Изглежда различно в зависимост от производителя на генератора- Bosch или Valeo.
Светещата лампа сигнализира, че захранването на ел. консуматрорите се поема от акумулатора. Така е в началото преди запалването на двигателя (или и след това при неизправна ел. система). След запалване, при изправен алтернатор (реле регулатор) захранването се поема от него и лампата изгасва. Това не означава, че акумулатора е зареден, а че се зарежда. Не съм разглеждал конкретно схемите за Пасат, но предполагам лампата в случая е просто индикатор (но съм виждал и такива при които през лампата се осигурява и възбуждането за генератора преди запалване на двигателя). Най-общо казано - единият извод на лампата е свързан към + на ел. инсталация, а другият - към реле регулатора. Когато генератора и реле регулатора заработят те подават + и към втория извод на лампата и тя изгасва.
Проверката става най-лесно, като се измери напрежението на клемите на акумулатора при работещ двигател. Ако акумулатора не е твърде разреден, то би тябвало това напрежение да е над 14 V (в идеалния случай - 14,4 V, което и максималната стойност на напрежението до което трябва да се зарежда акумулатора). Дали акумулатора се зарежда и/или какъв ток се консумира може да се провери с амперметър (най-лесно с амперклещи).
Не за нашите коли, но все пак полезна спред мен информация има тук: http://www.alternatorparts.com/cs130_sbpage1.htm
Ако става въпрос за реле регулатора - намира се върху самия алтернатор. Изглежда различно в зависимост от производителя на генератора- Bosch или Valeo.
Светещата лампа сигнализира, че захранването на ел. консуматрорите се поема от акумулатора. Така е в началото преди запалването на двигателя (или и след това при неизправна ел. система). След запалване, при изправен алтернатор (реле регулатор) захранването се поема от него и лампата изгасва. Това не означава, че акумулатора е зареден, а че се зарежда. Не съм разглеждал конкретно схемите за Пасат, но предполагам лампата в случая е просто индикатор (но съм виждал и такива при които през лампата се осигурява и възбуждането за генератора преди запалване на двигателя). Най-общо казано - единият извод на лампата е свързан към + на ел. инсталация, а другият - към реле регулатора. Когато генератора и реле регулатора заработят те подават + и към втория извод на лампата и тя изгасва.
Проверката става най-лесно, като се измери напрежението на клемите на акумулатора при работещ двигател. Ако акумулатора не е твърде разреден, то би тябвало това напрежение да е над 14 V (в идеалния случай - 14,4 V, което и максималната стойност на напрежението до което трябва да се зарежда акумулатора). Дали акумулатора се зарежда и/или какъв ток се консумира може да се провери с амперметър (най-лесно с амперклещи).
Не за нашите коли, но все пак полезна спред мен информация има тук: http://www.alternatorparts.com/cs130_sbpage1.htm
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Божурище
Re: Акумулатор Б3
колега как с ампер-клещи нали е постоянен тока?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулатор Б3
Има DC-клещи и за постоянен ток 
viewtopic.php?f=6&t=233316&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%89%D0%B8

viewtopic.php?f=6&t=233316&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%89%D0%B8
Re: Акумулатор Б3
Здравейте, лампичката на моя пасат б3 2е мотор възбужда зареждането.Ако откачиш буксата на таблото няма да зарежда.
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Акумулатор Б3
hitrec написа:Здравейте, лампичката на моя пасат б3 2е мотор възбужда зареждането.Ако откачиш буксата на таблото няма да зарежда.
Абсолютно си прав ... диода не е само индикатор, а направо част от веригата. Ако изгори по някаква причина при запалване аку-то не се зарежда докато не подадеш примерно газ ... имаше една страхотна тема по този въпрос.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта