Радиятор на климатик
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Радиятор на климатик
Знае ли някой какво е налягането в предния(големия) радиятор на климатика.Колата е Пассат 1.8 АБС 1993г.Спукала се е една тръбичка и сега е на лепене.Казали са на брат ми,че налягането стигало 40-60 атм.
Вижда ми се нереално голямо!Вие какво знаете по въпроса? 
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Гледаи сега колега, по добре не се опитвай да го лепиш тая пущина.... толкова клими са ми минали през ръцете, не съм видял една , която е лепена ( ама наистина лепена) да е избутала достатъчно дълго време. Налягането както е казал колегата по нагоре достига нормално до 16 - 22 бара като обикновенно на 26 - 28 изключва пресостата за високо налягане. Ако е някоя тръбичка - прави го на аргон да кажем ама иначе... А и тая работа си е набутвация, защото ако не е както трябва, всички само те "сурвакат" а крайния резултат е нула. Ония за лепенето взима пари , тоя дето го качва взима пари, хладилния и тои взима пари и накрая като каже: еми като го наду фреона и почна да пуска пак им идва на хората да се застрелят а и се налага да им се казава лозунга " Пазете майстора - той е ваш ! "
е ако ти дадат гаранция ( ама не 1 месец ) тогава дерзай

е ако ти дадат гаранция ( ама не 1 месец ) тогава дерзай
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Човека наистина дава 1 год гаранция
Радиятора си го демонтираме ние(и монтираме де
)На колега му беше пукнат водния радиатор на три места.Същия човек му го залепи с някакво черно лепило за метал и е станало много сполучливо.
П.П Знае ли някой читав сервиз за пълнене на климатици?Препоръчват на брат ми един в Горна Баня
П.П Знае ли някой читав сервиз за пълнене на климатици?Препоръчват на брат ми един в Горна Баня
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Е тогава дерзай. само за инфо радиатора за водата работи на налягане до 1.5 айде нека да е 2 бара и даже на сън не може да му се случват наляганията на кондензатора на климатика
а и при него ако пусне малко ( или много)
не струва толкова скъпо.....
Успех
пс Е с медни тръби е истината... даже ако е изцяло меден нещата стават вечни
само дето струват скъпо и не винаги са много добре оразмерени и на светофарите понякога климата "забелва очи " 
Успех
пс Е с медни тръби е истината... даже ако е изцяло меден нещата стават вечни
Пожелавам ти да нямаш проблеми с това лепене, но се съмнявам. Не е казано че веднага ще почне да изпуска, нужно е малко време.
Ако спукването е било при някоя от тръбите, и то на сравнително удобно място, мисля че може да се сложи медна тръба със запоени към нея нипели, а алуминиевата да се развалцова на конус и да се стегне. Виждам че колегата juve е в час с техниката. Ама заваряване на тая тънкостенна тръба - не ми харесва на мене. Аз лично съм правил както споменах по-горе, медното парче тръба със заварени накрая нипели. И внимателно развалцоване на алуминия, че да не се пукне при конуса
А за изцяло меден кондензатор, хм странно ми се струва, ако е просто навита медна тръба или както и да е изпълнено, не може да се оребри, и топлообменната повърхнина няма да е достатъчна. Не ми харесва тоя вариант. При положение че имам тоя проблем, предпочитам да си сменя кондензатора нацяло, вместо да го правя от медна тръба.
Ако спукването е било при някоя от тръбите, и то на сравнително удобно място, мисля че може да се сложи медна тръба със запоени към нея нипели, а алуминиевата да се развалцова на конус и да се стегне. Виждам че колегата juve е в час с техниката. Ама заваряване на тая тънкостенна тръба - не ми харесва на мене. Аз лично съм правил както споменах по-горе, медното парче тръба със заварени накрая нипели. И внимателно развалцоване на алуминия, че да не се пукне при конуса
А за изцяло меден кондензатор, хм странно ми се струва, ако е просто навита медна тръба или както и да е изпълнено, не може да се оребри, и топлообменната повърхнина няма да е достатъчна. Не ми харесва тоя вариант. При положение че имам тоя проблем, предпочитам да си сменя кондензатора нацяло, вместо да го правя от медна тръба.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
А за изцяло меден кондензатор, хм странно ми се струва,
Хе колега, както виждам ти си вече далече от БГ ....лоето не е лошо ама.... Процедурата е следната: сваля се стария кондензатор , после се замъква в един цех зад КЦМ -АД - Пловдив, там някога се произвеждаха български изпарители за хладилни камери ( преди братята от Турция и Китай на направят бизнеса на салата
Колега, туй за ремонта на дупките с оксижена ми е ясно, то е лесна работа. Не ми харесва другото дето казваш, да се избягват задръстванията. Това ми говори, че работата не се получава както трябва. Но, може би е задоволително добре, аз лично не съм праил такива побългарявания. Я кажи колко струва един такъв кондензатор? Да кажем за някакъв модел пасат или друга кола.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
ами колега, аз лично не съм участвал в договорките, но до колкото знам излизало около 50% от нов.... относно размера аз вече уточних: на някои кондензаторите са с голяма площ, защото мястото дето е избрал производителя е такова, на тях може даже да дойде "в повече" тръбата, тогава даже съществува риска от свръхкондензация, т.е при голяма скорост ( е не 200км) и поохладено купе да започва да спира климата за да не замръзне изпарителя( или както по научно го обясняваме: да не ти духа много студено в лицето и да получиш схващане и т.н )
а други имат едни такива тесни накатани кондензаторчета, дето са изчислени за "северните" страни, на тях даже и оригиналния в жегите се мъчи да се гърчи а какво остава от този.... а бе то си е малко до късмет...мен ако питаш по добро от чисто новото няма....
ama като попиташ за цената в магазина обикновенно даваш заден ход.... 
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
така и така видях темата та и аз да се намеша с моя проблем.
По-миналата седмица сменях осево уплатнение и маркуч (маркуча е правен и мисля че е хидравличен - т.е. не е точно за фреон)
Всичко беше наред но не задълго. В събота се пребирах от бабата и дядото и като се прибрах какво да видя маркуча омаслен и то доста.
Омасляването не е на пресовите връзки ами посредата на маркуча и доста се съмнявам че е на едно място дето се е опирал леко до компресора. Компресора доста загрява!!! На два пъти (все в градско) се случва да изключи и да не иска да заработи - предполагам изглючва поради много високо налягане.
Някакви предположения...?
По-миналата седмица сменях осево уплатнение и маркуч (маркуча е правен и мисля че е хидравличен - т.е. не е точно за фреон)
Всичко беше наред но не задълго. В събота се пребирах от бабата и дядото и като се прибрах какво да видя маркуча омаслен и то доста.
Омасляването не е на пресовите връзки ами посредата на маркуча и доста се съмнявам че е на едно място дето се е опирал леко до компресора. Компресора доста загрява!!! На два пъти (все в градско) се случва да изключи и да не иска да заработи - предполагам изглючва поради много високо налягане.
Някакви предположения...?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
EХ колега, ти с тоя климатик влезе в бокса 5 пъти а друго не съм те видял да се оплачеш - време е да го пратиш в пенсия ( климата де )По-миналата седмица сменях осево уплатнение и маркуч (маркуча е правен и мисля че е хидравличен - т.е. не е точно за фреон)
Колегата juve е абсолютно прав. Парите са прекалено прегрети след сгъстяване по простата причина че идват прегрети още от изпарителя. Затова компресора доста загрява, а да не омаловажаваме факта че на компресора му липсва и охлаждането от студените фреонови пари, идващи от изпарителя при нормална работа на системата. Това е при всяка хладилна инсталация, няма ли фреон, компресора добре загрява, та дори може и да изгори ел. двигателя му (Ако е херметичен или полухерметичен). На колите не е нито един от двата.. Но това са вече много подробности. Има и формули чак за тия неща, ама не им е мястото тука.
А за маркуча, мисля че е добре да е какъвто трябва. Понеже не е от значение само налягането в цялата работа. Маслото което се ползва в хладилната техника е активно спрямо каучука. И ако каучуковите детайли и изделия които имат контакт с него не са устойчиви, може да се очакват проблеми. Затова по тоя повод да кажа също, че ако някой има компресорче от хладилник например, и реши да си помпи гумите може да си има неприятности по-късно.
А за маркуча, мисля че е добре да е какъвто трябва. Понеже не е от значение само налягането в цялата работа. Маслото което се ползва в хладилната техника е активно спрямо каучука. И ако каучуковите детайли и изделия които имат контакт с него не са устойчиви, може да се очакват проблеми. Затова по тоя повод да кажа също, че ако някой има компресорче от хладилник например, и реши да си помпи гумите може да си има неприятности по-късно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта