Радиятор на климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Радиятор на климатик

Мнениеот pas1.8mi » Съб 29 юли 2006 15:29


Знае ли някой какво е налягането в предния(големия) радиятор на климатика.Колата е Пассат 1.8 АБС 1993г.Спукала се е една тръбичка и сега е на лепене.Казали са на брат ми,че налягането стигало 40-60 атм. :shock Вижда ми се нереално голямо!Вие какво знаете по въпроса? :roll:




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 29 юли 2006 20:37


C >bar

-30 >0
-20 >0.3
-10 >1.0
0 >1.9
10 >3.1
20 >4.7
30 >6.7
40 >9.1
50 >12.2
60 >15.8
70 >20.2

В градуси по целзии и налягане



P.S. Три пъти го променям и не става на готина таблица.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 29 юли 2006 21:56


Гледаи сега колега, по добре не се опитвай да го лепиш тая пущина.... толкова клими са ми минали през ръцете, не съм видял една , която е лепена ( ама наистина лепена) да е избутала достатъчно дълго време. Налягането както е казал колегата по нагоре достига нормално до 16 - 22 бара като обикновенно на 26 - 28 изключва пресостата за високо налягане. Ако е някоя тръбичка - прави го на аргон да кажем ама иначе... А и тая работа си е набутвация, защото ако не е както трябва, всички само те "сурвакат" а крайния резултат е нула. Ония за лепенето взима пари , тоя дето го качва взима пари, хладилния и тои взима пари и накрая като каже: еми като го наду фреона и почна да пуска пак им идва на хората да се застрелят а и се налага да им се казава лозунга " Пазете майстора - той е ваш ! "
е ако ти дадат гаранция ( ама не 1 месец ) тогава дерзай :) :lol:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 30 юли 2006 0:05


При мен стана с медни тръбички .Изхвърлиха старите и направиха медни от край до край и сега спи.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 30 юли 2006 6:56


Човека наистина дава 1 год гаранция :wink: Радиятора си го демонтираме ние(и монтираме де 8) )На колега му беше пукнат водния радиатор на три места.Същия човек му го залепи с някакво черно лепило за метал и е станало много сполучливо.

П.П Знае ли някой читав сервиз за пълнене на климатици?Препоръчват на брат ми един в Горна Баня


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 30 юли 2006 8:58


Е тогава дерзай. само за инфо радиатора за водата работи на налягане до 1.5 айде нека да е 2 бара и даже на сън не може да му се случват наляганията на кондензатора на климатика :lol: а и при него ако пусне малко ( или много) :) не струва толкова скъпо..... :wink:
Успех :)
пс Е с медни тръби е истината... даже ако е изцяло меден нещата стават вечни ;) само дето струват скъпо и не винаги са много добре оразмерени и на светофарите понякога климата "забелва очи " :)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 03 авг 2006 18:50


Вече е залепен и дори напълнен.Втори ден няма проблеми.Почти не се усеща загуба на мощност! :roll:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пет 04 авг 2006 13:35


Пожелавам ти да нямаш проблеми с това лепене, но се съмнявам. Не е казано че веднага ще почне да изпуска, нужно е малко време.
Ако спукването е било при някоя от тръбите, и то на сравнително удобно място, мисля че може да се сложи медна тръба със запоени към нея нипели, а алуминиевата да се развалцова на конус и да се стегне. Виждам че колегата juve е в час с техниката. Ама заваряване на тая тънкостенна тръба - не ми харесва на мене. Аз лично съм правил както споменах по-горе, медното парче тръба със заварени накрая нипели. И внимателно развалцоване на алуминия, че да не се пукне при конуса :)
А за изцяло меден кондензатор, хм странно ми се струва, ако е просто навита медна тръба или както и да е изпълнено, не може да се оребри, и топлообменната повърхнина няма да е достатъчна. Не ми харесва тоя вариант. При положение че имам тоя проблем, предпочитам да си сменя кондензатора нацяло, вместо да го правя от медна тръба.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 06 авг 2006 15:50


А за изцяло меден кондензатор, хм странно ми се струва,

Хе колега, както виждам ти си вече далече от БГ ....лоето не е лошо ама.... Процедурата е следната: сваля се стария кондензатор , после се замъква в един цех зад КЦМ -АД - Пловдив, там някога се произвеждаха български изпарители за хладилни камери ( преди братята от Турция и Китай на направят бизнеса на салата :) ) и после си взимаш същия направен точно като твоя, с такива размери ( присъединителни) само дето ти вкарват колкото тръба от съответния диаметър могат - ако е повече бива, ако е по малко.....ще избягваш задръстванията :) та така.... ако се получи завинаги забравяш за такива проблеми - евентуланите дупки за 20 мин се правят с прост оксижен и пак газ колкото може....


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Вто 08 авг 2006 4:21


Колега, туй за ремонта на дупките с оксижена ми е ясно, то е лесна работа. Не ми харесва другото дето казваш, да се избягват задръстванията. Това ми говори, че работата не се получава както трябва. Но, може би е задоволително добре, аз лично не съм праил такива побългарявания. Я кажи колко струва един такъв кондензатор? Да кажем за някакъв модел пасат или друга кола.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 08 авг 2006 16:39


ами колега, аз лично не съм участвал в договорките, но до колкото знам излизало около 50% от нов.... относно размера аз вече уточних: на някои кондензаторите са с голяма площ, защото мястото дето е избрал производителя е такова, на тях може даже да дойде "в повече" тръбата, тогава даже съществува риска от свръхкондензация, т.е при голяма скорост ( е не 200км) и поохладено купе да започва да спира климата за да не замръзне изпарителя( или както по научно го обясняваме: да не ти духа много студено в лицето и да получиш схващане и т.н ) :) :D а други имат едни такива тесни накатани кондензаторчета, дето са изчислени за "северните" страни, на тях даже и оригиналния в жегите се мъчи да се гърчи а какво остава от този.... а бе то си е малко до късмет...мен ако питаш по добро от чисто новото няма.... :lol: ama като попиташ за цената в магазина обикновенно даваш заден ход.... :D


futureal
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот futureal » Вто 08 авг 2006 22:46


При мен се спука мъркуч(беше се скапало релето за перката).
Не знам какво е налягането,обаче фреона изфуча за 2 секнди-не повече.И под капака всичко беше омазано.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 09 авг 2006 12:08


така и така видях темата та и аз да се намеша с моя проблем.
По-миналата седмица сменях осево уплатнение и маркуч (маркуча е правен и мисля че е хидравличен - т.е. не е точно за фреон)
Всичко беше наред но не задълго. В събота се пребирах от бабата и дядото и като се прибрах какво да видя маркуча омаслен и то доста.
Омасляването не е на пресовите връзки ами посредата на маркуча и доста се съмнявам че е на едно място дето се е опирал леко до компресора. Компресора доста загрява!!! На два пъти (все в градско) се случва да изключи и да не иска да заработи - предполагам изглючва поради много високо налягане.
Някакви предположения...?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 09 авг 2006 20:36


По-миналата седмица сменях осево уплатнение и маркуч (маркуча е правен и мисля че е хидравличен - т.е. не е точно за фреон)
EХ колега, ти с тоя климатик влезе в бокса 5 пъти а друго не съм те видял да се оплачеш - време е да го пратиш в пенсия ( климата де ) ;) Ако се е протъркал на компресора и е загубил газ, не ти изключва високото налягане а ниското.... поради недостиг на фреон ( предположение) Когато фреона е по малко от необходимото, прегряването на парите при сгъстяване е по голямо, съответно температурата на компресора и началната част на кондензатора са прекалено високи, но само в началото...по нататък температурата бързо спада, т.е няма "далекобойност" на нагряването и налягането не е високо Поради намаления дебит на хладилния агент, компресора не може да се охлажда и това не е добре.... но обикновенно изрядно деистващия пресостат спасява положението.... леле колко досаден станах, сорри изпаднах в подробности които най-вероятно никого не интересуват.... :oops:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Чет 10 авг 2006 2:35


Колегата juve е абсолютно прав. Парите са прекалено прегрети след сгъстяване по простата причина че идват прегрети още от изпарителя. Затова компресора доста загрява, а да не омаловажаваме факта че на компресора му липсва и охлаждането от студените фреонови пари, идващи от изпарителя при нормална работа на системата. Това е при всяка хладилна инсталация, няма ли фреон, компресора добре загрява, та дори може и да изгори ел. двигателя му (Ако е херметичен или полухерметичен). На колите не е нито един от двата.. Но това са вече много подробности. Има и формули чак за тия неща, ама не им е мястото тука.
А за маркуча, мисля че е добре да е какъвто трябва. Понеже не е от значение само налягането в цялата работа. Маслото което се ползва в хладилната техника е активно спрямо каучука. И ако каучуковите детайли и изделия които имат контакт с него не са устойчиви, може да се очакват проблеми. Затова по тоя повод да кажа също, че ако някой има компресорче от хладилник например, и реши да си помпи гумите може да си има неприятности по-късно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта