Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Техническа и сервизна информация за Passat
76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот 76presley » Съб 12 фев 2011 11:07


Здравейте!
Ще минавам от 10W 40 на 5W 40, тъй като ми гори има-няма 500 мл на 8000 км и
реших да пробвам с пълна синтетика, все пак е най-добре, като е ТДИ!!!
Чудя се обаче, дали:
1) Да не сменя гумичките на клапаните, но с оригинални, въпреки че са около 80 лева?
2) Ако ги сменям, ще се отваря капака на главата, а там като се е премачкала веднъж
гарнитурата, ако просто се затвори пак, може да протече и оттам, че пълната синтетика
е по-радко масло? Разбрах, че имало оригинален комплект гарнитура и уплътнения (онези малките кръглите)
за около 40-50 лева, но трябва да се провери!?
3) Или пък, за да ми е мирна главата, да сложа МоBil 10W 60, което има сертификация VW 505.00, но е пълна синтетика за автомобили над 150000 км,
тъй като съм на 220 000, без да сменям гумички на клапани и гарнитурата, тъй като сега там няма течове?
Какво ще ме посъветвате??? :?:
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот rokera671 » Съб 12 фев 2011 11:19


Караи си и не пипаи нищо!Твоята работа е като на дявола ,като нямал какво да прави е...л децата си.Не се вкарваи в излишни разходи и нерви.Иначе си приготви минимум 200 лв.Аз скоро сменях ама на мен ми протече и нямаше как.


Потребителски аватар
passat19911800
Мнения: 166
Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот passat19911800 » Съб 12 фев 2011 11:27


Използвай търсачката! Този разход не е голям, а и на ТДИ моторите май им даваха заводски разход около това число. Провери и в аутодата, но според мен само ще се набуташ, а може да стане и по зле. Ремонт евентуално при над 2 литра на 10000! По книгите дават 0.1-0.2%, от разхода на гориво независимо от вида на двигателя. Производителите предписват ремонт пре разход над 1л на 1000км. Ако проблема е в теч от гарнитура на главата или от гумички, да, съгласен съм, но и тогава разхода се увеличава значително над 2л на 10000км. Прецени сам, но според мен - не пипай!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот muns61 » Съб 12 фев 2011 11:36


Не разбрах, защо искаш да минаваш на синтетика? Караш ли на екстремни обороти и натоварвания постоянно?
Или видяла жабата, че подковават коня и вдигнала и тя крак...
Ама кат имаш излишни пари, мога да ти намеря най - оригиналните гумички за VW, с подпис на хер Порше, по 80 лв бройката! :beer


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот radotom » Съб 12 фев 2011 11:56


muns61 написа:Или видяла жабата, че подковават коня и вдигнала и тя крак...


Аз карам с Кастрол 5W40 точно на тоя принцип mhihi mhihi mhihi
На Пассат В3 на 300 000+++++++
И по магистралата, където пътувам всеки ден до работата, рядко вдигам повече от 90км/ч (просто така си карам ;) )
Ама пък, мисля, сам знаеш колко по-лесно развърта двигателя в студените зимни утрини ;) :да:

П.П. Ако наистина имаш гумички с подпис на хер Порше - искам една като сувенир! :maaad:

Впрочем, ако не изпушва колата черно сутрин и няма мазнотии по ауспуха - и аз не бих барал двигател ;)


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот 76presley » Съб 12 фев 2011 13:25


Досега имах колебания, но вече и аз се разубедих да пипам гумички на клапани и гарнитурата!
Прави сте - щом няма проблем, да не рискувам да го създавам!
Все пак обаче ми се ще да пробвам на пълна синтетика, дори да се налага да доливам,
ако от смяна до смяна ми стига 5 литрова това, не ми е проблем!
Само не мога да реша каква точно пълна синтетика да сложа, дали:
1)5W 40 Castrol Magnatec Diesel - има 5 л туби от Германия на хубава цена - http://bparts-bg.com/product.php?ProductID=6;
или
2)5W 50 Peak Life на Mobil 1 - мога да го намеря също на хубава цена, близка до горната;
или
3)За да съм сигурен и че пак няма да го гори много - 10W 60 Еxtended Life на Mobil 1, което също е пълна синтетика
и е на същата цена като 5W 50 (под 100 лева за 5 л мога да си го уредя)
Моля Ви пак за съвет!!!


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 12 фев 2011 13:36


Ще направиш груба грешка ако на кола карана до сега с 10/40 сипеш 5/40 пълна синтетика.Ще го гори още повече да не говориме че може и други проблеми да ти направи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот radotom » Съб 12 фев 2011 13:43


KirilGeorgiev написа:Ще направиш груба грешка ако на кола карана до сега с 10/40 сипеш 5/40 пълна синтетика.

Би ли се обосновал?
Защото почвам да се убеждавам, че моята кола е някаква дефектна! :lol: :lol:
Много над 300к, сменям 10/40 на 5/40 и тя почва да се държи по-добре и да харчи по-малко масло :stll think: :gruebel :dontknow:

76presley написа:Моля Ви пак за съвет!!!

Аз лично не съжалявам грам, че се свързах с нашия градски :да:
viewtopic.php?f=48&t=158576


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 12 фев 2011 13:51


Пълната синтетика има много по добри миещи своиства от полу синтетичните и минералните масла и е вероятно да свали много повече нагар и мизерии наслоени по мотора.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот muns61 » Съб 12 фев 2011 14:05


Не казвам, че синтетичното е лошо, ама какъв е смисъла от него?
Ако мотора не се кара постоянно на макс, 10W40 е добро решение. Оше повече, че това поколение двигатели са предвидени за такова. Карал съм си колите със всякакви, не намирам съществена разлика при студен старт между 5 40 и 10 40 при изправен стартер и ак. Просто не е оправдано финансово.
То е като да си наемеш работник да ти чисти двора и вместо Шуменско да го черпиш с отлежалата сливова на дядо ти!
:beer


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот 76presley » Съб 12 фев 2011 14:29


Не съм съгласен с колегата, че пълната синтетика ще доведе до проблеми!
Ако свали повече нагар и мизерии от двигателя, ще гори повече масло и ако е драстично повече,
ще се откажа от 5W 40 ! :(
Тогава ще предпочета 10W 60 Extended Life - Mobil 1, което не само че е
пълна синтетика, ами е от специалните масла на Mobil и е сертифицирано за VW 505.00, което е
точно за моя двигател. Уникалното на това масло е, че не само че е пълна синтетика, въпреки че
e 10W, ами е специално предназначено за автомобили с пробег над 150 000 км! :wink: mhihi
Що се отнася че и 10W 40 било достатъчно...и аз мога да дам следния пример:
Можеш да се нахраниш добре с хляб и сол и студена вода, ама си е друго да се нахраниш
с вратни пържоли и червено, вино, нали... :wink: :beer
А това, че тези двигатели били направени за полсинтетика, не съм съгласен :roll:
Бива ли, когато е била нова, да са я карали с 10W 40??? :? Надявам се, че не! scare :cry:
Евала на колата на radotom!!!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот radotom » Съб 12 фев 2011 14:54


76presley написа:Можеш да се нахраниш добре с хляб и сол и студена вода, ама си е друго да се нахраниш с вратни пържоли и червено вино

:headbang heavy metal zork


Поне при мен се получава следния ефект - 10W40 почва да губи добрите си характеристики и съответно - количество при около 4 000км. До преди тях нямам никакви загуби на масло.
На 10 000км съм принуден да го сменя, защото нивото в картера е намаляло, а вече отдавна в 5-литровата тубичка не е останало за доливане. Това с няколко марки масла.

Конкретно за Кастрол Магнатек 5W40 вече 2 направени смени - разход започвам да наблюдавам чак след 6к км.
Принудата за смяна при мен идва на 14000км, като за отбелязване е, че леко ми таи гарнитурата на капака на клапаните (ама ме мързи да я барам) и гарнитурата на картера, дето собственокрачно пре@Вах една резба и сега не барам, че за да се оправи - трябва да свалям скорости :lol:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот muns61 » Съб 12 фев 2011 16:55


76presley написа:Не съм съгласен с колегата, че пълната синтетика ще доведе до проблеми!
Ако свали повече нагар и мизерии от двигателя, ще гори повече масло и ако е драстично повече,
ще се откажа от 5W 40 ! :(
Тогава ще предпочета 10W 60 Extended Life - Mobil 1, което не само че е
пълна синтетика, ами е от специалните масла на Mobil и е сертифицирано за VW 505.00, което е
точно за моя двигател. Уникалното на това масло е, че не само че е пълна синтетика, въпреки че
e 10W, ами е специално предназначено за автомобили с пробег над 150 000 км! :wink: mhihi
Що се отнася че и 10W 40 било достатъчно...и аз мога да дам следния пример:
Можеш да се нахраниш добре с хляб и сол и студена вода, ама си е друго да се нахраниш
с вратни пържоли и червено, вино, нали... :wink: :beer
А това, че тези двигатели били направени за полсинтетика, не съм съгласен :roll:
Бива ли, когато е била нова, да са я карали с 10W 40??? :? Надявам се, че не! scare :cry:
Евала на колата на radotom!!!

Няма проблем да минеш и на 0W50. Друг е въпроса, каква ще е ползата от тази стъпка. Колкото до пържолите и хляба, колата е като наемен работник - храниш я с това, което е необходимо. Със скъпото масло няма да забележиш разлика в работата на мотора.
На моята съм сипвал 5W40 и е еднакво тиха и пъргава, както и с 10W40. Една идея по - малко се товари стартера при - 15 градуса студ.
В крайна сметка всеки сам решава как да си изхарчи парите, аз предпочитам :beer .

Последна промяна от muns61 на Съб 12 фев 2011 17:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот nikson85 » Съб 12 фев 2011 17:07


76presley написа:Здравейте!
Ще минавам от 10W 40 на 5W 40, тъй като ми гори има-няма 500 мл на 8000 км и
реших да пробвам с пълна синтетика, все пак е най-добре, като е ТДИ!!!
Чудя се обаче, дали:
1) Да не сменя гумичките на клапаните, но с оригинални, въпреки че са около 80 лева?
2) Ако ги сменям, ще се отваря капака на главата, а там като се е премачкала веднъж
гарнитурата, ако просто се затвори пак, може да протече и оттам, че пълната синтетика
е по-радко масло? Разбрах, че имало оригинален комплект гарнитура и уплътнения (онези малките кръглите)
за около 40-50 лева, но трябва да се провери!?
3) Или пък, за да ми е мирна главата, да сложа МоBil 10W 60, което има сертификация VW 505.00, но е пълна синтетика за автомобили над 150000 км,
тъй като съм на 220 000, без да сменям гумички на клапани и гарнитурата, тъй като сега там няма течове?
Какво ще ме посъветвате??? :?:
Благодаря предварително!

имаш грешка пъната синтетика е за най новите коли с чисто нов двигател който още се разработва. а твоята не вярвам да е от тези.
искаш да кажеш , че минаваш от полусинтетика на синтетика, а ти прескачаш синтетика и минаваш на пълна синтетика, което е абсурд и което е пагубно за двигател на 250 000км пробег каран с по нисък клас масло.
според мене и след ремонта перкай на 10в40 полусинтетично :да:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Да сменям ли гумички на клапани и гарнитура на главата???

Мнениеот Теодор » Съб 12 фев 2011 18:21


nikson85 написа:
76presley написа:Здравейте!
Ще минавам от 10W 40 на 5W 40, тъй като ми гори има-няма 500 мл на 8000 км и
реших да пробвам с пълна синтетика, все пак е най-добре, като е ТДИ!!!
Чудя се обаче, дали:
1) Да не сменя гумичките на клапаните, но с оригинални, въпреки че са около 80 лева?
2) Ако ги сменям, ще се отваря капака на главата, а там като се е премачкала веднъж
гарнитурата, ако просто се затвори пак, може да протече и оттам, че пълната синтетика
е по-радко масло? Разбрах, че имало оригинален комплект гарнитура и уплътнения (онези малките кръглите)
за около 40-50 лева, но трябва да се провери!?
3) Или пък, за да ми е мирна главата, да сложа МоBil 10W 60, което има сертификация VW 505.00, но е пълна синтетика за автомобили над 150000 км,
тъй като съм на 220 000, без да сменям гумички на клапани и гарнитурата, тъй като сега там няма течове?
Какво ще ме посъветвате??? :?:
Благодаря предварително!

имаш грешка пъната синтетика е за най новите коли с чисто нов двигател който още се разработва. а твоята не вярвам да е от тези.
искаш да кажеш , че минаваш от полусинтетика на синтетика, а ти прескачаш синтетика и минаваш на пълна синтетика, което е абсурд и което е пагубно за двигател на 250 000км пробег каран с по нисък клас масло.
според мене и след ремонта перкай на 10в40 полусинтетично :да:

    Айде пак почнаха да се пишат глупости :twisted: Гроздето е кисело щото е скъпо mhihi
    Радо ви го е написал ама вие пагубно било за двигателя :screwy
    Пагубно е да сипеш нещо от някой варел в двора на ТКЗС-то death
    И аз минах от 15 на 10 после на 5 и сега съм с 0W40 на 1.8 ABS 92г и горкия двигател така се мъчи че не съм чул да причука клапан и на -20 :063: Айде някой да заключва вече колегата може сам да си прецени кое го устройва :idea:



    Върни се в “Passat”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта