Здравейте колеги!
Колата ми е Пасат 95' ADZ мотор 1.8 mi и имам следния проблем.От извесно време започна да се усеща едно притрисане когато работи на празен ход,като на по виоки обороти се усеща но по-малко и отидох да я прегледат.Смених кабели,свещи, дистр. капачка и какво ли още не но проблема си остана.Днес ходих до един сервиз, там ми провериха няколко неща и накрая компресият.Установи се че втори цилиндър има с 3 бара по-ниска компресия от останалите.Показанията са следните:
1-ви цилиндър 11.6 бара
2-ри цилиндър 8.8 бара
3-ти цилиндър 11.5 бара
4-ти цилиндър 11.7 бара
От сервиза ми казаха че 2-ри цилиндър е по износен и съответно компресията е по-малка и от там идва това притрисане.Можете ли да ми кажете на какво може да се дължи по-ниската компресия само на единия цилиндър т.е защо е износен само единия цилиндър и съответно мога ли да направя нещо за да преустановя доколкото е възможно износването само на единия цилиндър.
ПАСАТ Б4-ниска компресия
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Проблема може да е в клапаните или гарнитурата на главата но тогава щеше да надува.Налеи малко масло в тоя цилиндър и виж каква компресия ще покаже.А как я мериха електронно или с манометър.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
90% износен водач на калпан а останалите 10% сегменти
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Мога ли да сменя водача на калпана само на този цилиндър че да се спре износването.
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Не зная с какво устройството я мериха .Закрепвах го на мястото на всяка свещ и въртяха на стартер след което от него излезе една малка белжка с показанията
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
И аз мисля, че ще да е клапан или сегмент
Ако е клапан - най-добре обезглавяване, припасване на клапани, смяна на водачи, контролен шлайф и гарнитурка и си пич!
Ако не е от клапани (то тогава ще се види - следва отваряне на картер и вадене на буталото
Ама ти извадиш ли едното бутало - по-добре вади всички, смяна на сегменти и биелни лагери и ще знаеш, че имаш мотор-трИпач.
Щом са го завивали на всеки цилиндър - манометър си е било


Ако е клапан - най-добре обезглавяване, припасване на клапани, смяна на водачи, контролен шлайф и гарнитурка и си пич!

Ако не е от клапани (то тогава ще се види - следва отваряне на картер и вадене на буталото

Ама ти извадиш ли едното бутало - по-добре вади всички, смяна на сегменти и биелни лагери и ще знаеш, че имаш мотор-трИпач.
Щом са го завивали на всеки цилиндър - манометър си е било


Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
ок. но ако продължа да я карам така какво по лошо може да стане. скъп ли ще е ремонта
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Ако всичко се окаже от клапан, и нямаш изгорели клапани, дето да трябва да се сменят - всичко би трябвало да не надхвърля 150-180лв. Труд + части. Зависи си от майстора
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Определено зависи от майстора.Попитах за цена защото преди време имаше съмнение за заминала гарнитура на главата и майсторите ми исках 450 лв. за смяната и.
Само след като се отвори двигателя ли може да се каже какъв е проблема с точност или просто мяма какво друго да е освен клапан.Спомена че може да се стигне и до отваряне на картер и вадене на буталото което ще оскъпи ремонта доста което може да ме остави без автомобил или по-скоро ще го имам но в сервиза разглобен и затова попитах какво може да стане ако продължа да я карам така.
Само след като се отвори двигателя ли може да се каже какъв е проблема с точност или просто мяма какво друго да е освен клапан.Спомена че може да се стигне и до отваряне на картер и вадене на буталото което ще оскъпи ремонта доста което може да ме остави без автомобил или по-скоро ще го имам но в сервиза разглобен и затова попитах какво може да стане ако продължа да я карам така.
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Според, мен колега си е сигменти. Аз имах същият проблем и при мен разликата беше 3 атм. Обезглавих я клапаните добре. Оказа се счупен сигмент на три части. Интересното беше, че след като ми мериха компресията минах поне 2 К километра и нямаше никакви последствия. Като я отворих бутало счупено, сигмент на три части и по цилиндъра резки.
Мисля си, че какъв и да е проблена отварянето на момента е задължително. Ако си като мен обаче караш или докато събереш кинти за ремонт или докато спре
Успех!
Мисля си, че какъв и да е проблена отварянето на момента е задължително. Ако си като мен обаче караш или докато събереш кинти за ремонт или докато спре

Успех!
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
DVDW колега при каква температура на двигателя са тези показания ?? Притрисането /детонациите / при какво гориво са и само на празен ход ли ги има ?
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
колега,направи си един ремонт на главата и си карай колицата.
Успех
Успех

-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Колега, смени първо майстора - кви са тия 11.7 бара и кви са тия 450 лева ?!? То на ново от завода стойността е 10.5, как ги прават тия работи?!?
- Layman
- Мнения: 148
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търново
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Петър Петров написа:Колега, смени първо майстора - кви са тия 11.7 бара и кви са тия 450 лева ?!? То на ново от завода стойността е 10.5, как ги прават тия работи?!?
Не е проблема абсолютните стойности колега, проблема е относителната разлика межу тях - стига да са мерили по еднакъв начин на всеки цилиндър. Но наистина ако майстора работи на тези цени си е за смяна.
Иначе всичко зависи от това колко възнамерява човека да си кара колата. Ако ще си я кара - да чете какво е писал Радотом. Може пък само с ревизия на главата да се размине - малкият дявол, което за мен е и един вид необходима профилактика.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия
Петър Петров написа:Колега, смени първо майстора - кви са тия 11.7 бара и кви са тия 450 лева ?!? То на ново от завода стойността е 10.5, как ги прават тия работи?!?
това от завода не е налягане а степен на згастяване
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 114 госта