ПАСАТ Б4-ниска компресия

Техническа и сервизна информация за Passat
DVDW
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот DVDW » Пет 02 апр 2010 14:42


Здравейте колеги!
Колата ми е Пасат 95' ADZ мотор 1.8 mi и имам следния проблем.От извесно време започна да се усеща едно притрисане когато работи на празен ход,като на по виоки обороти се усеща но по-малко и отидох да я прегледат.Смених кабели,свещи, дистр. капачка и какво ли още не но проблема си остана.Днес ходих до един сервиз, там ми провериха няколко неща и накрая компресият.Установи се че втори цилиндър има с 3 бара по-ниска компресия от останалите.Показанията са следните:
1-ви цилиндър 11.6 бара
2-ри цилиндър 8.8 бара
3-ти цилиндър 11.5 бара
4-ти цилиндър 11.7 бара
От сервиза ми казаха че 2-ри цилиндър е по износен и съответно компресията е по-малка и от там идва това притрисане.Можете ли да ми кажете на какво може да се дължи по-ниската компресия само на единия цилиндър т.е защо е износен само единия цилиндър и съответно мога ли да направя нещо за да преустановя доколкото е възможно износването само на единия цилиндър.




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот van4ooo » Пет 02 апр 2010 15:39


Проблема може да е в клапаните или гарнитурата на главата но тогава щеше да надува.Налеи малко масло в тоя цилиндър и виж каква компресия ще покаже.А как я мериха електронно или с манометър.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот keymaker » Пет 02 апр 2010 18:44


90% износен водач на калпан а останалите 10% сегменти


DVDW
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот DVDW » Пет 02 апр 2010 19:19


Мога ли да сменя водача на калпана само на този цилиндър че да се спре износването.


DVDW
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот DVDW » Пет 02 апр 2010 19:22


Не зная с какво устройството я мериха .Закрепвах го на мястото на всяка свещ и въртяха на стартер след което от него излезе една малка белжка с показанията


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот radotom » Пет 02 апр 2010 19:25


И аз мисля, че ще да е клапан или сегмент :?
Ако е клапан - най-добре обезглавяване, припасване на клапани, смяна на водачи, контролен шлайф и гарнитурка и си пич! 8)
Ако не е от клапани (то тогава ще се види - следва отваряне на картер и вадене на буталото :(
Ама ти извадиш ли едното бутало - по-добре вади всички, смяна на сегменти и биелни лагери и ще знаеш, че имаш мотор-трИпач.

Щом са го завивали на всеки цилиндър - манометър си е било ;) :да:


DVDW
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот DVDW » Пет 02 апр 2010 19:41


ок. но ако продължа да я карам така какво по лошо може да стане. скъп ли ще е ремонта


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот radotom » Пет 02 апр 2010 19:48


Ако всичко се окаже от клапан, и нямаш изгорели клапани, дето да трябва да се сменят - всичко би трябвало да не надхвърля 150-180лв. Труд + части. Зависи си от майстора


DVDW
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот DVDW » Пет 02 апр 2010 20:14


Определено зависи от майстора.Попитах за цена защото преди време имаше съмнение за заминала гарнитура на главата и майсторите ми исках 450 лв. за смяната и.
Само след като се отвори двигателя ли може да се каже какъв е проблема с точност или просто мяма какво друго да е освен клапан.Спомена че може да се стигне и до отваряне на картер и вадене на буталото което ще оскъпи ремонта доста което може да ме остави без автомобил или по-скоро ще го имам но в сервиза разглобен и затова попитах какво може да стане ако продължа да я карам така.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот kofata » Пет 09 апр 2010 21:06


Според, мен колега си е сигменти. Аз имах същият проблем и при мен разликата беше 3 атм. Обезглавих я клапаните добре. Оказа се счупен сигмент на три части. Интересното беше, че след като ми мериха компресията минах поне 2 К километра и нямаше никакви последствия. Като я отворих бутало счупено, сигмент на три части и по цилиндъра резки.
Мисля си, че какъв и да е проблена отварянето на момента е задължително. Ако си като мен обаче караш или докато събереш кинти за ремонт или докато спре :Mr Green Fun
Успех!


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот stefan_gb1 » Съб 10 апр 2010 14:44


DVDW колега при каква температура на двигателя са тези показания ?? Притрисането /детонациите / при какво гориво са и само на празен ход ли ги има ?


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот vit_autosofia » Нед 11 апр 2010 4:59


колега,направи си един ремонт на главата и си карай колицата.
Успех :да:


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот Петър Петров » Нед 11 апр 2010 21:47


Колега, смени първо майстора - кви са тия 11.7 бара и кви са тия 450 лева ?!? То на ново от завода стойността е 10.5, как ги прават тия работи?!?


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот Layman » Нед 11 апр 2010 23:06


Петър Петров написа:Колега, смени първо майстора - кви са тия 11.7 бара и кви са тия 450 лева ?!? То на ново от завода стойността е 10.5, как ги прават тия работи?!?

Не е проблема абсолютните стойности колега, проблема е относителната разлика межу тях - стига да са мерили по еднакъв начин на всеки цилиндър. Но наистина ако майстора работи на тези цени си е за смяна.

Иначе всичко зависи от това колко възнамерява човека да си кара колата. Ако ще си я кара - да чете какво е писал Радотом. Може пък само с ревизия на главата да се размине - малкият дявол, което за мен е и един вид необходима профилактика.


br1lata88
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: ПАСАТ Б4-ниска компресия

Мнениеот br1lata88 » Нед 11 апр 2010 23:18


Петър Петров написа:Колега, смени първо майстора - кви са тия 11.7 бара и кви са тия 450 лева ?!? То на ново от завода стойността е 10.5, как ги прават тия работи?!?

това от завода не е налягане а степен на згастяване



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 52 госта