


Разпределителен вал на 1.8РП
Разпределителен вал на 1.8РП
Здравейте! Интересувам се има ли шпонка между разпределителния вал и зъбното колело , тъй като при правилно зацепен (по белези)ремък колата няма нужната мощност.На разпределителния вал в задната част няма прорез по който да се ориентирам.Мога ли да използвам като ориентир положението на гърбиците на първи цилиндър ( да са симетрични спрямо равнината на главата)? Значи сега положението е следното - белега О на маховика срещу издатъка на кожуха,белег ОТ на разпределителния срещу стрелката на пластмасовия капак на ремъка,палеца на делкото срещу рязката на корпуса му.Следва палене и при извадено маркуче на вакуумния регулатор на делкото и откачена букса на температурния датчик със стробоскоп настройка на предварението на 9* ( издатъка на кожуха не сочи резката за нормално предварение 6*, а е на разстояние 1/2 повече от разстоянието между резката и О)понеже работи на газ.При това положение колата пали добре,работи равномерно,малко бавно сваля оборотите при отнемане на газта но няма пъргавината на друг пасат със същия мотор.Компресия 11 атмосфери ,свещите бели с бледожълт отенък,катализатора свален.За мен всичко е нормално но колата няма душа и затова си мисля че единствено ако някой е свалял колелото на разпределителния вал и не го зацепил правилно към вала.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
Има шпонка
Според мен има нещо грешно в зацепването. Един зъб да има разлика в делкото или в рапределителния вал и се получава така

Според мен има нещо грешно в зацепването. Един зъб да има разлика в делкото или в рапределителния вал и се получава така

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
Рп-то коя година е?Настройката се прави при изваден и затапен вакуум!Темп.датчик не се изключва!И на двете ли горива е спънат?Въздушния филтър в какво състояние е ?Всичко друго ти е наред ,според описанието!
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
89 година е.Филтъра е нов , спънат е и на газ и на бензин.Ако всичко е наред остава да не действат регулаторите (вакуумен и центробежен) на делкото.Все се надявах да няма шпонка на разпределителния , защото съм виждал такива изпълнения на 1 форд ескорт дизел (на колелото канал за шпонка а на вала няма), но щом казвате че на пасата има.....
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
От кога е така двигателя?Ремък ли си сменял наскоро?Когато не е на белези по-добре ли се държи?
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
Така си е откакто я карам - 5000км.Ремъка го смених и преди беше на същото положение зацепен и не съм пробвал друго зацепване ( щото мисля че това е правилното) надявах се да има прорез на разпределителния(в който се слага шина)ама няма и сега единственото което забелязвам е , че когато е на белези гърбиците на 1 цилиндър са симетрично разположени спрямо равнината на главата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
Не е зле да идиш долната шпонка на коляновия вал 
Гледаш отзад при скоростите.Точно под пластмасовия фланец отстрани на главата, за антифриза за към парното,на скоростите има една гумена тапа и кръгъл отвор под нея.През този отвор можеш да гледаш белезите на маховика - те са два - единия е чертичка - това е белег за центровка - отговаря на 6 градуса предварение.Другия е " 0 " и отговаря на ГМТ.На самия корпус на скоростите има едно ръбче,което показва точното положене,на което трябва да е белега. Когато отзад го нагласиш да е на " 0 " ,тогава погледни дали разпр. ти вал е на горното си положение на " O T " и ако не е - търси проблем в шпонката на колелото на коляновия вал (прави проблеми понякога).


Гледаш отзад при скоростите.Точно под пластмасовия фланец отстрани на главата, за антифриза за към парното,на скоростите има една гумена тапа и кръгъл отвор под нея.През този отвор можеш да гледаш белезите на маховика - те са два - единия е чертичка - това е белег за центровка - отговаря на 6 градуса предварение.Другия е " 0 " и отговаря на ГМТ.На самия корпус на скоростите има едно ръбче,което показва точното положене,на което трябва да е белега. Когато отзад го нагласиш да е на " 0 " ,тогава погледни дали разпр. ти вал е на горното си положение на " O T " и ако не е - търси проблем в шпонката на колелото на коляновия вал (прави проблеми понякога).

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Разпределителен вал на 1.8РП
Ами и на мен ми се вижда правилна процедура,да -има си шпонка на р.вал .Защо не си го центроваш на 6* и само на бензин проверявай резултата
.Имам някакво усещане,че на бензин е муден заради по-голямото "изпреварване",а на газ..газаджийска работа..т.е. да си имаш два проблема.Точно при по-голямо предварение се усеща това бавно спадане в оборотите,поне аз така съм усетил на 1.8-ABS(почти същия,ама без вакуум на делкото..)

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 29 госта