Разпределителен вал на 1.8РП

Техническа и сервизна информация за Passat
fory
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ловеч

Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот fory » Сря 13 апр 2011 19:08


Здравейте! Интересувам се има ли шпонка между разпределителния вал и зъбното колело , тъй като при правилно зацепен (по белези)ремък колата няма нужната мощност.На разпределителния вал в задната част няма прорез по който да се ориентирам.Мога ли да използвам като ориентир положението на гърбиците на първи цилиндър ( да са симетрични спрямо равнината на главата)? Значи сега положението е следното - белега О на маховика срещу издатъка на кожуха,белег ОТ на разпределителния срещу стрелката на пластмасовия капак на ремъка,палеца на делкото срещу рязката на корпуса му.Следва палене и при извадено маркуче на вакуумния регулатор на делкото и откачена букса на температурния датчик със стробоскоп настройка на предварението на 9* ( издатъка на кожуха не сочи резката за нормално предварение 6*, а е на разстояние 1/2 повече от разстоянието между резката и О)понеже работи на газ.При това положение колата пали добре,работи равномерно,малко бавно сваля оборотите при отнемане на газта но няма пъргавината на друг пасат със същия мотор.Компресия 11 атмосфери ,свещите бели с бледожълт отенък,катализатора свален.За мен всичко е нормално но колата няма душа и затова си мисля че единствено ако някой е свалял колелото на разпределителния вал и не го зацепил правилно към вала.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот Winner25 » Сря 13 апр 2011 20:22


Има шпонка :wink:
Според мен има нещо грешно в зацепването. Един зъб да има разлика в делкото или в рапределителния вал и се получава така :)


fory
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ловеч

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот fory » Сря 13 апр 2011 21:07


именно грешката търся , затова съм описал какво съм направил


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот pas1.8mi » Чет 14 апр 2011 16:25


Рп-то коя година е?Настройката се прави при изваден и затапен вакуум!Темп.датчик не се изключва!И на двете ли горива е спънат?Въздушния филтър в какво състояние е ?Всичко друго ти е наред ,според описанието!


fory
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ловеч

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот fory » Чет 14 апр 2011 17:02


89 година е.Филтъра е нов , спънат е и на газ и на бензин.Ако всичко е наред остава да не действат регулаторите (вакуумен и центробежен) на делкото.Все се надявах да няма шпонка на разпределителния , защото съм виждал такива изпълнения на 1 форд ескорт дизел (на колелото канал за шпонка а на вала няма), но щом казвате че на пасата има.....


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот pas1.8mi » Чет 14 апр 2011 17:40


От кога е така двигателя?Ремък ли си сменял наскоро?Когато не е на белези по-добре ли се държи?


fory
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ловеч

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот fory » Чет 14 апр 2011 17:56


Така си е откакто я карам - 5000км.Ремъка го смених и преди беше на същото положение зацепен и не съм пробвал друго зацепване ( щото мисля че това е правилното) надявах се да има прорез на разпределителния(в който се слага шина)ама няма и сега единственото което забелязвам е , че когато е на белези гърбиците на 1 цилиндър са симетрично разположени спрямо равнината на главата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот zfa159 » Чет 14 апр 2011 20:08


Не е зле да идиш долната шпонка на коляновия вал ;)
Гледаш отзад при скоростите.Точно под пластмасовия фланец отстрани на главата, за антифриза за към парното,на скоростите има една гумена тапа и кръгъл отвор под нея.През този отвор можеш да гледаш белезите на маховика - те са два - единия е чертичка - това е белег за центровка - отговаря на 6 градуса предварение.Другия е " 0 " и отговаря на ГМТ.На самия корпус на скоростите има едно ръбче,което показва точното положене,на което трябва да е белега. Когато отзад го нагласиш да е на " 0 " ,тогава погледни дали разпр. ти вал е на горното си положение на " O T " и ако не е - търси проблем в шпонката на колелото на коляновия вал (прави проблеми понякога).
:beer


fory
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ловеч

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот fory » Чет 14 апр 2011 21:33


Само тях гледам - на други не вярвам


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Разпределителен вал на 1.8РП

Мнениеот emo-gar » Чет 14 апр 2011 22:25


Ами и на мен ми се вижда правилна процедура,да -има си шпонка на р.вал .Защо не си го центроваш на 6* и само на бензин проверявай резултата :idea: .Имам някакво усещане,че на бензин е муден заради по-голямото "изпреварване",а на газ..газаджийска работа..т.е. да си имаш два проблема.Точно при по-голямо предварение се усеща това бавно спадане в оборотите,поне аз така съм усетил на 1.8-ABS(почти същия,ама без вакуум на делкото..)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 14 госта