Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Здравейте колеги,искам да сменя две шпилки на капака на клапаните,които ми превъртяха.Как се сменят,има ли някакъв специялен ключ за тая работа?
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR
по принцип има,но ако нямаш пробвай с няколко гаики-навиваш първата и другата я затягаш към тази да се стегнат една друга,след което завърташ долната на обратно да развъртиш шпилката.Не знам дали съм го обяснил правилно,но принципа е такъв
пробвай.

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR
Вероятно Колегата е превъртял точно сектора,в който се завива гайката!Ако е така,опитай с здрави Клещи,да ги развиеш!
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR
И товa е вaриянт 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR
Не какви да е клещи, а чираци. Ама потърси хубави - с яки и остри зъби, но с подходящ размер като за твоите шпилки (които са 6мм) :


-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR
Aко не,с електроженa го прикaпи 

-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR
И откачи клемите на акумулатора,преди това,да няма "Фъс".
Последна промяна от gr_kanev на Нед 23 фев 2014 11:49, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Това с електрожена е много,ама много краен вариант. При това положение двигателя няма капак на клапаните и съответно валове и всичко друго отгоре е открито. От електрожена хвърчи всичко навсякъде и топченцата се лепят къде ли не - всичко това пада в мотора. Също така едно яко нагрято топче, падайки в локва с масло (каквито не липсват в главата на ADR-a, води до запалването му...а маслото гори много готино (и не се гаси с вода)
.С телоподаващото става по-грамонто ама пак го има риска да се запали маслото ако не се внимава много. Затова 1-во с две гайки,ако не стане, с чираци,ако и с тях не стане, с хубави чираци и чак накрая електрожен и телоподаващо.



- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
завиваш с керамичен плат/одеало и няма проблем държи само 1260 гр.
Ако се наложи на някого имам, имам и лента за изп.колектори.
Ако се наложи на някого имам, имам и лента за изп.колектори.
Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Благодаря колеги!Смятам да пробвам с гайките и клещите,дано се развие.



Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Смених си шпилките с клещи "Чираци" (тия клещи са много яки,купих ги специално за тая цел). Смених гарнитурата и нов капак,но едно леко сълзене на масло в единия ъгъл на капака си остана. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Клещите са яката работа
, стига да вземеш хубави. Аз по климатичните системи ги ползвам много (че заводски някои неща не са предвидени да се развиват и сменят, ами се сменят с целия детайл срещу примерно 800лв
). По повод теча - силикон е трябвало да сложиш мъничко. Тези капаци винаги се кривят и съответно не ляга 100% добре с новата г-ра и започва да си тече и колкото и г-ри да слагаш,ще си лее. Следващия път обезмасляваш капака и главата, мажеш тънко черен силикон на Reinz, ама без да се уливаш с количеството и ще заспи :)





Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните
Клещите са "topmaster"-18лв,свършиха ми идеална работа.Капака го смених с нов,купен от "Порше Изток",защото и аз мислех,че стария може да е крив.Преди това бях сменил 2 гарнитури.На първата слагахме силикон само в крайщата,а на втората-изцяло.Затова реших сега да не слагам силикон.При смяната изчистих перфектно стария силикон,смених 2-те шпилки, подсуших и сложих нова гарнитура и новия капак.Стегнах гайките с динамометричен ключ-10nm.Всичко свърших,както трябва,но това досадно сълзене пак се появи!Съвсем слабо,колкото да ме дразни и всеки път от задния ляв ъгъл(ако си с лице към двигателя)Повече няма да се занимавам,ще си карам така! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Димитър75 и 53 госта