Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
emaroni
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот emaroni » Съб 22 фев 2014 16:08


Здравейте колеги,искам да сменя две шпилки на капака на клапаните,които ми превъртяха.Как се сменят,има ли някакъв специялен ключ за тая работа?




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR

Мнениеот phantom_ » Съб 22 фев 2014 18:02


по принцип има,но ако нямаш пробвай с няколко гаики-навиваш първата и другата я затягаш към тази да се стегнат една друга,след което завърташ долната на обратно да развъртиш шпилката.Не знам дали съм го обяснил правилно,но принципа е такъв :th_up пробвай.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR

Мнениеот pas1.8mi » Съб 22 фев 2014 19:10


Вероятно Колегата е превъртял точно сектора,в който се завива гайката!Ако е така,опитай с здрави Клещи,да ги развиеш!


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR

Мнениеот phantom_ » Съб 22 фев 2014 20:18


И товa е вaриянт :mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR

Мнениеот zfa159 » Съб 22 фев 2014 20:21


Не какви да е клещи, а чираци. Ама потърси хубави - с яки и остри зъби, но с подходящ размер като за твоите шпилки (които са 6мм) :
Изображение


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR

Мнениеот phantom_ » Съб 22 фев 2014 20:44


Aко не,с електроженa го прикaпи :mhihi


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна на шпилки на капака на клапаните-ADR

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 23 фев 2014 11:39


И откачи клемите на акумулатора,преди това,да няма "Фъс".

Последна промяна от gr_kanev на Нед 23 фев 2014 11:49, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот zfa159 » Нед 23 фев 2014 12:23


Това с електрожена е много,ама много краен вариант. При това положение двигателя няма капак на клапаните и съответно валове и всичко друго отгоре е открито. От електрожена хвърчи всичко навсякъде и топченцата се лепят къде ли не - всичко това пада в мотора. Също така едно яко нагрято топче, падайки в локва с масло (каквито не липсват в главата на ADR-a, води до запалването му...а маслото гори много готино (и не се гаси с вода) :mhihi .С телоподаващото става по-грамонто ама пак го има риска да се запали маслото ако не се внимава много. Затова 1-во с две гайки,ако не стане, с чираци,ако и с тях не стане, с хубави чираци и чак накрая електрожен и телоподаващо.
:beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот kris11 » Нед 23 фев 2014 18:14


завиваш с керамичен плат/одеало и няма проблем държи само 1260 гр.
Ако се наложи на някого имам, имам и лента за изп.колектори.


Потребителски аватар
emaroni
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот emaroni » Нед 23 фев 2014 22:40


Благодаря колеги!Смятам да пробвам с гайките и клещите,дано се развие. :beer :beer


Потребителски аватар
emaroni
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот emaroni » Сря 05 мар 2014 19:38


Смених си шпилките с клещи "Чираци" (тия клещи са много яки,купих ги специално за тая цел). Смених гарнитурата и нов капак,но едно леко сълзене на масло в единия ъгъл на капака си остана. :th_up


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот zfa159 » Сря 05 мар 2014 21:52


Клещите са яката работа :bowdown , стига да вземеш хубави. Аз по климатичните системи ги ползвам много (че заводски някои неща не са предвидени да се развиват и сменят, ами се сменят с целия детайл срещу примерно 800лв :mhihi :screwy ). По повод теча - силикон е трябвало да сложиш мъничко. Тези капаци винаги се кривят и съответно не ляга 100% добре с новата г-ра и започва да си тече и колкото и г-ри да слагаш,ще си лее. Следващия път обезмасляваш капака и главата, мажеш тънко черен силикон на Reinz, ама без да се уливаш с количеството и ще заспи :)
:beer


Потребителски аватар
emaroni
Мнения: 80
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б5 ADR смяна на шпилки на капака на клапаните

Мнениеот emaroni » Чет 06 мар 2014 13:54


Клещите са "topmaster"-18лв,свършиха ми идеална работа.Капака го смених с нов,купен от "Порше Изток",защото и аз мислех,че стария може да е крив.Преди това бях сменил 2 гарнитури.На първата слагахме силикон само в крайщата,а на втората-изцяло.Затова реших сега да не слагам силикон.При смяната изчистих перфектно стария силикон,смених 2-те шпилки, подсуших и сложих нова гарнитура и новия капак.Стегнах гайките с динамометричен ключ-10nm.Всичко свърших,както трябва,но това досадно сълзене пак се появи!Съвсем слабо,колкото да ме дразни и всеки път от задния ляв ъгъл(ако си с лице към двигателя)Повече няма да се занимавам,ще си карам така! :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта