Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Техническа и сервизна информация за Passat
tonididi777
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 09 ное 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот tonididi777 » Чет 28 апр 2011 20:05


Здравейте, притежавам Пасат В3 1.8 ПБ 112 к.с./ с климатик, ако има значение /. Преди повече от година ми рециклираха хидравличната рейка, като до настоящия момент нямам нови течове / да чукна на дърво :) /. Има обаче един доста дразнещ луфт на волана, който е доста малък, но при движение особено по павиран път се получава едно непрекъснато чукане на волана. При навиване на волана почти изчезва / нормално, според мен / но при движение по права линия е най - отчетливо. Въпроса ми е, има ли регулиращ винт или друг механизъм, с който да се "обира" въпросния луфт? Да уточня, че когато бе току - що рециклирана рейката, го нямаше и самият волан се въртеше една идея по - трудно. Възможно ли е луфта да е и от друг елемент на ходовата част? Благодаря предварително. :обичам ви




Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот ivchoto » Чет 28 апр 2011 20:29


Колега луфта не е от рейката,а лагерчето горе на кормилния прът.И аз го имам,но четох че се сменяло много трудно.Аз преди няколко дена си рециклирах рейката сам и мога да твърдя,че волана ми стана една идея по лек. :beer


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот Danny boy » Чет 28 апр 2011 21:34


То за обиране че има има,ама това де го разправяш с луфта по права линия и по павета по ми се чини на някой кормилен накрайник.
Иначе на рейката има един винт с вътрешен шестограм 22 и контрагайка която е завита на него 41.Оттяга се контрагайката обратно на часовниковата стрелка,завива се шестограма 22по часовниковата стрелка 1/5 от пълен оборот=20градуса ъглово завъртане,стяга се контрагайката и пробваш,ако те устройва добре,ако не още 20 и тн..важи и обратната последователност при отхлабване.


Carfan
Мнения: 299
Регистриран на: Пет 19 юни 2009 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот Carfan » Нед 01 май 2011 20:37


A на пасат B5 има ли такъв винт с шестограм?


Потребителски аватар
ohdan
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
Автомобил: vw Polo 1.4
Двигател: AEX 1996
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот ohdan » Сря 08 юни 2011 11:13


SDC11417.JPG
Колеги извинявам се и дано не става досадно защото има доста писано и обяснявано по въпроса но въпреки всичко ще помоля пак за разяснение :bowdown :banghead: тъй-като не мога да схвана от кой точно болт става това обиране на луфта за големия ход на волана. Пасата ми е Б3 1.800/91г. без хидравлика в момента(така е закупен), от писането по темата разбирам за някакъв болт какъвто така и не се вижда на моята рейка освен това. За това ли става дума? - моля помонете ми , извинявам се пак!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 08 юни 2011 11:44


За е тая голямата гайка говориме
Изображение
Не отбелязаното със стрелката, а голямата до нея. На хидравличните рейки е това, не зная дали на механичната има същото, но би трябвало.


Потребителски аватар
ohdan
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
Автомобил: vw Polo 1.4
Двигател: AEX 1996
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот ohdan » Сря 08 юни 2011 13:10


:horror: колега не виждам такава??


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 08 юни 2011 13:44


Аз сега поразгледах снимката, но не я виждам както трябва. Или се регулира от средното /ако е гайка това/ или под капачето има гайка която регулира. Не съм изобщо убеден обаче и да не те посъветвам нещо да вземеш да загубиш управление по време на движение. Така че изчакай някой дето разбира да напише :oops:


Потребителски аватар
ohdan
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
Автомобил: vw Polo 1.4
Двигател: AEX 1996
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот ohdan » Сря 08 юни 2011 14:09


Ами аз съм цял ден под колата , върша други дейности по нея и от време на време се заглеждам и за този пуст болт защото е доста голям свободния ход на волана което ме дразни яко :banghead: .За сега ще изчакам още някой да сподели чак тогава ще взимам решение как да го оправям :да:
Мерси за съдействието!!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот Danny boy » Сря 08 юни 2011 21:37


ohdan написа:
SDC11417.JPG
Колеги извинявам се и дано не става досадно защото има доста писано и обяснявано по въпроса но въпреки всичко ще помоля пак за разяснение :bowdown :banghead: тъй-като не мога да схвана от кой точно болт става това обиране на луфта за големия ход на волана. Пасата ми е Б3 1.800/91г. без хидравлика в момента(така е закупен), от писането по темата разбирам за някакъв болт какъвто така и не се вижда на моята рейка освен това. За това ли става дума? - моля помонете ми , извинявам се пак!

За тази в средата става въпрос на снимката която си показал с ключ 10.Твоята рейка е механична,принципа е следния завиваш по часовниковата стрелка 1/5 оборот и караш,ако ти е хлабаво още 1/5об. и така докато ти хареса.Не стягай много да не спре да се връща волана при завой от самосебе си.Бележи преди да буташ за да знаеш къде се намираш във всеки един момент.Отхлабването на волана става обратно на часовниковата стрелка.Най-лесно става с тресчотка и камък 10ка :да:
Айде ти си.


Потребителски аватар
ohdan
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
Автомобил: vw Polo 1.4
Двигател: AEX 1996
Местоположение: ПЛОВДИВ

Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка

Мнениеот ohdan » Чет 09 юни 2011 10:45


"ОК" Колега ще пиша за резултата :да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта