
Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
-
tonididi777
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 09 ное 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
Здравейте, притежавам Пасат В3 1.8 ПБ 112 к.с./ с климатик, ако има значение /. Преди повече от година ми рециклираха хидравличната рейка, като до настоящия момент нямам нови течове / да чукна на дърво
/. Има обаче един доста дразнещ луфт на волана, който е доста малък, но при движение особено по павиран път се получава едно непрекъснато чукане на волана. При навиване на волана почти изчезва / нормално, според мен / но при движение по права линия е най - отчетливо. Въпроса ми е, има ли регулиращ винт или друг механизъм, с който да се "обира" въпросния луфт? Да уточня, че когато бе току - що рециклирана рейката, го нямаше и самият волан се въртеше една идея по - трудно. Възможно ли е луфта да е и от друг елемент на ходовата част? Благодаря предварително. 

- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
Колега луфта не е от рейката,а лагерчето горе на кормилния прът.И аз го имам,но четох че се сменяло много трудно.Аз преди няколко дена си рециклирах рейката сам и мога да твърдя,че волана ми стана една идея по лек. 

- Danny boy
- Мнения: 1963
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
То за обиране че има има,ама това де го разправяш с луфта по права линия и по павета по ми се чини на някой кормилен накрайник.
Иначе на рейката има един винт с вътрешен шестограм 22 и контрагайка която е завита на него 41.Оттяга се контрагайката обратно на часовниковата стрелка,завива се шестограма 22по часовниковата стрелка 1/5 от пълен оборот=20градуса ъглово завъртане,стяга се контрагайката и пробваш,ако те устройва добре,ако не още 20 и тн..важи и обратната последователност при отхлабване.
Иначе на рейката има един винт с вътрешен шестограм 22 и контрагайка която е завита на него 41.Оттяга се контрагайката обратно на часовниковата стрелка,завива се шестограма 22по часовниковата стрелка 1/5 от пълен оборот=20градуса ъглово завъртане,стяга се контрагайката и пробваш,ако те устройва добре,ако не още 20 и тн..важи и обратната последователност при отхлабване.
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
Колеги извинявам се и дано не става досадно защото има доста писано и обяснявано по въпроса но въпреки всичко ще помоля пак за разяснение
тъй-като не мога да схвана от кой точно болт става това обиране на луфта за големия ход на волана. Пасата ми е Б3 1.800/91г. без хидравлика в момента(така е закупен), от писането по темата разбирам за някакъв болт какъвто така и не се вижда на моята рейка освен това. За това ли става дума? - моля помонете ми , извинявам се пак!
тъй-като не мога да схвана от кой точно болт става това обиране на луфта за големия ход на волана. Пасата ми е Б3 1.800/91г. без хидравлика в момента(така е закупен), от писането по темата разбирам за някакъв болт какъвто така и не се вижда на моята рейка освен това. За това ли става дума? - моля помонете ми , извинявам се пак!- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
За е тая голямата гайка говориме

Не отбелязаното със стрелката, а голямата до нея. На хидравличните рейки е това, не зная дали на механичната има същото, но би трябвало.

Не отбелязаното със стрелката, а голямата до нея. На хидравличните рейки е това, не зная дали на механичната има същото, но би трябвало.
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
колега не виждам такава??- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
Аз сега поразгледах снимката, но не я виждам както трябва. Или се регулира от средното /ако е гайка това/ или под капачето има гайка която регулира. Не съм изобщо убеден обаче и да не те посъветвам нещо да вземеш да загубиш управление по време на движение. Така че изчакай някой дето разбира да напише 
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
Ами аз съм цял ден под колата , върша други дейности по нея и от време на време се заглеждам и за този пуст болт защото е доста голям свободния ход на волана което ме дразни яко
.За сега ще изчакам още някой да сподели чак тогава ще взимам решение как да го оправям
Мерси за съдействието!!
.За сега ще изчакам още някой да сподели чак тогава ще взимам решение как да го оправям
Мерси за съдействието!!
- Danny boy
- Мнения: 1963
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
ohdan написа:Колеги извинявам се и дано не става досадно защото има доста писано и обяснявано по въпроса но въпреки всичко ще помоля пак за разяснение![]()
тъй-като не мога да схвана от кой точно болт става това обиране на луфта за големия ход на волана. Пасата ми е Б3 1.800/91г. без хидравлика в момента(така е закупен), от писането по темата разбирам за някакъв болт какъвто така и не се вижда на моята рейка освен това. За това ли става дума? - моля помонете ми , извинявам се пак!
За тази в средата става въпрос на снимката която си показал с ключ 10.Твоята рейка е механична,принципа е следния завиваш по часовниковата стрелка 1/5 оборот и караш,ако ти е хлабаво още 1/5об. и така докато ти хареса.Не стягай много да не спре да се връща волана при завой от самосебе си.Бележи преди да буташ за да знаеш къде се намираш във всеки един момент.Отхлабването на волана става обратно на часовниковата стрелка.Най-лесно става с тресчотка и камък 10ка
Айде ти си.
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: Въпрос за "обиране луфта" на хидравлична рейка
"ОК" Колега ще пиша за резултата 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта