смяна клеморед в4
- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
смяна клеморед в4
здравейте днес се наех да си сменя клемореда, свалих волана но клемореда не излиза опира в някаква пружина и до там как става точно, ако някой знае да помага
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна клеморед в4
На мен ми е най-лесно,като откача долу карето на волана и си извадя целия кормилен прът навън от тръбата,в която седи.После с една отвертка се развива болтчето на клемореда и се сменя.Ако тръгнеш да вадиш конзолата от пръта,99% ще прецакаш месинговия лагер горе,за това ти казвам по-добрия начин - развиваш фиксиращия болт на пръта към конзолата,развиваш долу карето при педалите от пръта и вадиш целия прът навън 
Долу има лагер,вероятно е заминал,ако не си го сменял (пластмасов),смени с го,струва няма и 10лв,а от него има много гадно тропане по неравности


Долу има лагер,вероятно е заминал,ако не си го сменял (пластмасов),смени с го,струва няма и 10лв,а от него има много гадно тропане по неравности


- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: смяна клеморед в4
zfa159 написа:На мен ми е най-лесно,като откача долу карето на волана и си извадя целия кормилен прът навън от тръбата,в която седи.После с една отвертка се развива болтчето на клемореда и се сменя.Ако тръгнеш да вадиш конзолата от пръта,99% ще прецакаш месинговия лагер горе,за това ти казвам по-добрия начин - развиваш фиксиращия болт на пръта към конзолата,развиваш долу карето при педалите от пръта и вадиш целия прът навън
Долу има лагер,вероятно е заминал,ако не си го сменял (пластмасов),смени с го,струва няма и 10лв,а от него има много гадно тропане по неравности
много мерси, ще кача снимки с смяната да го има като архив
- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: смяна клеморед в4
пинко написа:zfa159 написа:На мен ми е най-лесно,като откача долу карето на волана и си извадя целия кормилен прът навън от тръбата,в която седи.После с една отвертка се развива болтчето на клемореда и се сменя.Ако тръгнеш да вадиш конзолата от пръта,99% ще прецакаш месинговия лагер горе,за това ти казвам по-добрия начин - развиваш фиксиращия болт на пръта към конзолата,развиваш долу карето при педалите от пръта и вадиш целия прът навън
Долу има лагер,вероятно е заминал,ако не си го сменял (пластмасов),смени с го,струва няма и 10лв,а от него има много гадно тропане по неравности
много мерси, ще кача снимки с смяната да го има като архив
Колега ще чакам снимки, че и на мен ми предстои тази процедура!

- пинко
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
- Автомобил: passat b4
- Двигател: 1.8 abs 1994
- Местоположение: софия
Re: смяна клеморед в4
vpetrovbg написа:пинко написа:zfa159 написа:На мен ми е най-лесно,като откача долу карето на волана и си извадя целия кормилен прът навън от тръбата,в която седи.После с една отвертка се развива болтчето на клемореда и се сменя.Ако тръгнеш да вадиш конзолата от пръта,99% ще прецакаш месинговия лагер горе,за това ти казвам по-добрия начин - развиваш фиксиращия болт на пръта към конзолата,развиваш долу карето при педалите от пръта и вадиш целия прът навън
Долу има лагер,вероятно е заминал,ако не си го сменял (пластмасов),смени с го,струва няма и 10лв,а от него има много гадно тропане по неравности
много мерси, ще кача снимки с смяната да го има като архив
Колега ще чакам снимки, че и на мен ми предстои тази процедура!
ок
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: смяна клеморед в4
Аз като разбрах колко искат в сервиза за смяната на клемореда си направих една скоба за вадене на шлицевата втулка:

Някъде имам и снимка как е в работно положение.Работи повече от добре,като я пробвах от кеф 3 пъти вадих втулката.

Някъде имам и снимка как е в работно положение.Работи повече от добре,като я пробвах от кеф 3 пъти вадих втулката.
- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: смяна клеморед в4
Купих си клеморед на Valeo за моя Б4 и се надявам да изкара прилично време! Ще го сменя в петък при vaskoto1. Човека поне е спец по тази част 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: смяна клеморед в4
То втулката добре,ама отдолу лагера е месингов и често се разшляква,като избиеш и набиеш конзолата на пръта,заради което аз предпочитам да измъкна целия прът и да си го направя 



- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна клеморед в4
мцъ, стефанаки.
тука бъркаш и си създаваш повече излишни веселби. лагера не се набива.
той е хлабав спрямо пръта. уплътнява го една пластмасова втулчица. нищо не се насилва там при сваляне/слагане.
лагера се разшляква от въртенето на волана през годините-и то не се разшляква самия лагер, а алуминиевото му гнездо в конзолата. с едно чукче и леко полекичка и го правиш нов.
та тъй...
тука бъркаш и си създаваш повече излишни веселби. лагера не се набива.

лагера се разшляква от въртенето на волана през годините-и то не се разшляква самия лагер, а алуминиевото му гнездо в конзолата. с едно чукче и леко полекичка и го правиш нов.
та тъй...

- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: смяна клеморед в4
vaskoto1 написа:мцъ, стефанаки.
тука бъркаш и си създаваш повече излишни веселби. лагера не се набива.той е хлабав спрямо пръта. уплътнява го една пластмасова втулчица. нищо не се насилва там при сваляне/слагане.
лагера се разшляква от въртенето на волана през годините-и то не се разшляква самия лагер, а алуминиевото му гнездо в конзолата. с едно чукче и леко полекичка и го правиш нов.
та тъй...





- milen_1975
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 15 мар 2009 12:11
- Автомобил: VW Passat Variant B4
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София/Видин
Re: смяна клеморед в4
Големи сте момци




- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: смяна клеморед в4
Колеги да ви кажа и аз как си свалях клемореда че и моя лятото изгърмя. Първо ходих при един майстор и той каза много трудно става, за цял ден работа е, после ходих при друг, той каза не знам как става
. После взех една скоба за лагери само че ръбчето на конзолата е много малко около 1мм и не става. Даже шлайфахме краката на скобата да легнат точно, нали е кръгла конзолата и пак не стана. После ходих при друг майстор и той каза почукваш по ръбчето с един секач лека полека и ще излезе. Ц, пак не стана. Почти бях се отказал и мислех да слагам бутон за палене когато взехме една скоба (от старите колелета балканчета където се отпуска седалката с нея) и заварихме две гайки, т.е да се получат три места равноотдалечени на които да легне скобата са лагери и я стегнахме с болт здраво за конзолата. И така като завъртях със скобата конзолата излезна много лесно (на шлици е). Проблема после беше че новия клеморед (KOSTAL бразилски) излезна прецакан и с него пак не щеше да запали, а беше чисто нов. И така от двата сглобих един. Въпреки че аз си мислех че е нагорял и за това не пали се оказа че се е спукал пластмасовия му кожух а пластинките вътре си бяха в идеално състояние. И така взех кожуха от новия и натиках карантиите от стария и сега си работи перфектно
А за този лагер който е на конзолата, естествено и моя се беше поразбил и си блъсках главата много как да го сменя обаче се оказа че за съжаление той не може да се сменя, той е керниран и върви със цялата конзола.
И да използвам момента за един бърз въпрос. Понеже в момента вече имам стабилен луфт във волана, в смилъл не при завиване, а самия волан вече играе във всички посоки, това от долния лагер ли е или е от карето?


А за този лагер който е на конзолата, естествено и моя се беше поразбил и си блъсках главата много как да го сменя обаче се оказа че за съжаление той не може да се сменя, той е керниран и върви със цялата конзола.
И да използвам момента за един бърз въпрос. Понеже в момента вече имам стабилен луфт във волана, в смилъл не при завиване, а самия волан вече играе във всички посоки, това от долния лагер ли е или е от карето?
Re: смяна клеморед в4
vaskoto1 написа:...алуминиевото му гнездо в конзолата. с едно чукче и леко полекичка и го правиш нов.
та тъй...
хммм тук ми стана интересно, какво точно правиш, че аз сменях клеморед преди, но вече не помня какво беше. Лагерчето ми потропва леко нагоре, надолу. Мога ли да сваля волана и пластмасите около волана и да приплескам с чукче гнездото за да го поуплътни, или самия кожух на лагера почукваш лекичко ?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна клеморед в4
DoH_KuXoT написа: Мога да сваля волана и пластмасите около волана и да приплескам с чукче гнездото за да го поуплътни...
мдам, това правиш.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта