
Внезапно изгасване на двигателя
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Внезапно изгасване на двигателя
На два пъти вече ми се случва да ми изгасва двигателя /топъл/, когато чакам на кръстовище. Бензин в резервоара имам, сменен ми е бензиновия, въздушния филтър. Изведнъж забива като че ли губи тоци! От какво може да е? 

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Внезапно изгасване на двигателя
blagoykata написа:като че ли губи тоци!

комутатор или датчик на хол. няма начин да се установи без дефект-т.е. с работеща кола. трябва първо да умре и тогава да се види кое е.

- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ееее, Ваското си е с готов отговор
Аз го тормозя със същия проблем от преди месец насам... но съм забелязъл една зависимост: проблема се появява във време, през което или няма на кого да се обадиш да ти каже, как да разбереш от какво е или ако се обадиш на някой той те псува. Инъче колата си работи
За комутатора и бобината на мен от много места ми казват, че умер ли веднъж, няма пак да тръгне, така, че залложиха на клеморед (смених го - не е от него), реле за бензиновата помпа (то е наред, но не знам кой номер е - пуснал съм тема, ако някой знае - да помага; релето е сред заподозрените, защото като изгасни и не ще да запали, при подаване на контакт просто не се включва бенз. помпа) и датчик на Хол (т'ва е най-скъпо и е накрая, въпреки, че компа ми бъка от грешки "няма сигнал от датчика на Хол").
...а и отскоро нов симптом: понякога като я карам, колата почва да се дави, все едно че е изгасена. така за 1-2 сек., после се оправя?!?!?!?
Ако реша проблема - ще пиша, но за сега и аз ще се радвам на предложения за диагностика...

Аз го тормозя със същия проблем от преди месец насам... но съм забелязъл една зависимост: проблема се появява във време, през което или няма на кого да се обадиш да ти каже, как да разбереш от какво е или ако се обадиш на някой той те псува. Инъче колата си работи

За комутатора и бобината на мен от много места ми казват, че умер ли веднъж, няма пак да тръгне, така, че залложиха на клеморед (смених го - не е от него), реле за бензиновата помпа (то е наред, но не знам кой номер е - пуснал съм тема, ако някой знае - да помага; релето е сред заподозрените, защото като изгасни и не ще да запали, при подаване на контакт просто не се включва бенз. помпа) и датчик на Хол (т'ва е най-скъпо и е накрая, въпреки, че компа ми бъка от грешки "няма сигнал от датчика на Хол").
...а и отскоро нов симптом: понякога като я карам, колата почва да се дави, все едно че е изгасена. така за 1-2 сек., после се оправя?!?!?!?
Ако реша проблема - ще пиша, но за сега и аз ще се радвам на предложения за диагностика...
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не е вярно че "комутатора (или бобината) умрат ли веднъж - край". При мен комутатора умираше няколко месеца и така и не умря окончателно, просто стана прекалено досадно.
Ефекта беше че понякога отказваше да пали (има импулси на входа на комутатора но не и на изхода).
В началото се случваше веднъж на 1-2 месеца и проблема се решаваше с малко изчакване и няколко опита.
После почна да го прави всяка седмица, и проблема се решаваше чрез временно връзване на лампа от мигач паралелно на изходите на комутатора (като допълнителен товар) - "събуждаше го" някак.
После почна да гасне и по бреме на движение, което стана вече прекалено и го смених барабар с бобината.
Мисля стария да го сменя с комутатор от лада или дори самоделен та да имам работеща бобина комплект за резерва (старата е по-хубава от новата, в смисъл че комутатора е отделен), но все няма време...

Ефекта беше че понякога отказваше да пали (има импулси на входа на комутатора но не и на изхода).
В началото се случваше веднъж на 1-2 месеца и проблема се решаваше с малко изчакване и няколко опита.
После почна да го прави всяка седмица, и проблема се решаваше чрез временно връзване на лампа от мигач паралелно на изходите на комутатора (като допълнителен товар) - "събуждаше го" някак.
После почна да гасне и по бреме на движение, което стана вече прекалено и го смених барабар с бобината.

Мисля стария да го сменя с комутатор от лада или дори самоделен та да имам работеща бобина комплект за резерва (старата е по-хубава от новата, в смисъл че комутатора е отделен), но все няма време...
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Започнете от наи лесното релето на бен.помпа.Не може да нямате познат със Пасат,взимате от него релето и пробвате на вашата кола дали пак ще прави същия номер. Така елиминирате един по един възможните дефекти.Вярно че отнема повече време но няма да се набутвате за нови части и да се оказва че не е от тях.
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
внезапно изгасване на двигателя
Колега малко по-късно се включвам, но ти предлагам да не изключваш възможноста да са симптоми, че е си е тръгнала бенз. помпа, което не ти го пожелавам, но...
Около година и нещо преди да си сменя моята помпа се прояви това което си писал
Тогава аз си играх да я вадя на два пъти и когато бутнех турбинката която е от долу и след това подам напрежение 12 V започваше да си работи отново. В интерес на истината си издаваше и съвсем нормален (нито стържеше нито прекъсваше)звук който за мен не предричаше, че ми предстои смяна. Реших, че просто се замръсява от мръсен безин и поради това я промих с чист бензин и след това сложих за всеки случай и почистваща добавка в горивото, смених разбира се и филтъра. След като извадих за трети път помпата реших да я разфасовам и установих, че причината да спира работа е била в износени четки и ротор. Бях решил, че ще си купувам нова, но търсех упорито решение за старата. Ходих по разни майстори, търсих развалени помпи, но в крайна сметка намерих четки в малко по-добро състояние от моите, но не се намери начин да се смени или възстанови ротора. Надявам се малко пространното ми писание не е закъсняло и да е от полза.
Успех.
Ще се радвам ако пишете какво се е окало проблемчето при вас и как сте го решили.
[/quote]
Около година и нещо преди да си сменя моята помпа се прояви това което си писал
На два пъти вече ми се случва да ми изгасва двигателя /топъл/, когато чакам на кръстовище. Бензин в резервоара имам, сменен ми е бензиновия, въздушния филтър.
Тогава аз си играх да я вадя на два пъти и когато бутнех турбинката която е от долу и след това подам напрежение 12 V започваше да си работи отново. В интерес на истината си издаваше и съвсем нормален (нито стържеше нито прекъсваше)звук който за мен не предричаше, че ми предстои смяна. Реших, че просто се замръсява от мръсен безин и поради това я промих с чист бензин и след това сложих за всеки случай и почистваща добавка в горивото, смених разбира се и филтъра. След като извадих за трети път помпата реших да я разфасовам и установих, че причината да спира работа е била в износени четки и ротор. Бях решил, че ще си купувам нова, но търсех упорито решение за старата. Ходих по разни майстори, търсих развалени помпи, но в крайна сметка намерих четки в малко по-добро състояние от моите, но не се намери начин да се смени или възстанови ротора. Надявам се малко пространното ми писание не е закъсняло и да е от полза.

Ще се радвам ако пишете какво се е окало проблемчето при вас и как сте го решили.

- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Днес ми изгасна колата и не можа да запали
Още от сутринта, като карах на газ ми се меняха оборотите на празен ход. На бензин бяха добре, така че реших че може да е от газта. Разбутах кабелите на свещите и като се качих като дам газ тръгва да угасва. На няколко пъти угасна и запалих след няколко опита. Накрая угасна и не можах да запаля. Няма ток на свещите. Гледах дали от бобината идва искра - от 15опита може би 2,3 пъти имаше.
Най вероятно е комутатора и/или бобината. Датчика на делкото го изключвам, защото пробвах моята бобина на голф с АБУ мотор и не запали. Има ли някакъв вариант да разбера дали е от бобината, дали от комутатора или от двете?

Още от сутринта, като карах на газ ми се меняха оборотите на празен ход. На бензин бяха добре, така че реших че може да е от газта. Разбутах кабелите на свещите и като се качих като дам газ тръгва да угасва. На няколко пъти угасна и запалих след няколко опита. Накрая угасна и не можах да запаля. Няма ток на свещите. Гледах дали от бобината идва искра - от 15опита може би 2,3 пъти имаше.
Най вероятно е комутатора и/или бобината. Датчика на делкото го изключвам, защото пробвах моята бобина на голф с АБУ мотор и не запали. Има ли някакъв вариант да разбера дали е от бобината, дали от комутатора или от двете?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта