Скърца перката на парното -Б4
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Скърца перката на парното -Б4
Въпроса ми е става ли от външната страна и по точно където е филтъра на купето да се извади самата перка на моторчето.ПРедполагам има нещо като лагерче, което скърца като пусна парното на 1 и нагоре.
- vasil_koprivshtenov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Скърца перката на парното -Б4
Варианта през дупката на филтъра няма да стане.
Опитай да го праснеш с някакъв спрей и виж дали ще се по-оправи.
Опитай да го праснеш с някакъв спрей и виж дали ще се по-оправи.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скърца перката на парното -Б4
Говориш за филтър,значи имаш кола с климатик 
Там вентилатора се сваля по следния начин- махаш пластмасата,която е като поличка под ейърбег-а,после развиваш болтчетата на вентилатора (в ляво седи,има голяма лепенка Valeo,няма как да го сбъркаш
) и вадиш вентилатора (малко трудно излиза,понеже заводски е залепен,освен,че е с винтчета).После разглобяваш ел. мотора от пластмасовата основа (има едни гумени тампони,ще се ориентираш,почистваш хубаво от прахоляка и си смазваш двете втулки на моторчето).Не се опитвай да сваляш витлото отгоре,защото после като го слагаш,се разбалансира.Прегледйа мотора дали си има четки и колектор (износват ги често) и ако всичко е ок,го монтирай обратно.Ако има проблем с четките и колектора,сменят се и го слагаш тогава обратно...след това забравяш за този проблем 


Там вентилатора се сваля по следния начин- махаш пластмасата,която е като поличка под ейърбег-а,после развиваш болтчетата на вентилатора (в ляво седи,има голяма лепенка Valeo,няма как да го сбъркаш



- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Скърца перката на парното -Б4
Мерси колега! 

- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Скърца перката на парното -Б4
Колега при мен също свиреше на висока степен на вентилатора и то след като си управих клапите,смисъл смених им уплатненията с алуминиево тиксо,аз си мисля че може и да от това свиренето пък може и от лагерче на вентилатора 

- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Скърца перката на парното -Б4
То не свири ами поскърцва, но сякаш се оправи от самосебе си.
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Скърца перката на парното -Б4
Най ме страхуват неща,оправящи се от само себе си!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Скърца перката на парното -Б4
За да обогатя малко темата добавям този линк за моделите без климатик/троник
viewtopic.php?f=6&t=167765&start=0&hilit=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE
При него няма залепяне(демонтирал съм такъв), има винтчета за развиване и се маха от кожуха със завъртане, като трябва да се преодолее един пластмасов законтрящ чоп(който обикновенно се чупи, но това не е проблем).
Ще помоля знаещите да кажат еднакво ли е блокчето с четките при този вентилатор(Валео) за и без климатик/троник
.
viewtopic.php?f=6&t=167765&start=0&hilit=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE
При него няма залепяне(демонтирал съм такъв), има винтчета за развиване и се маха от кожуха със завъртане, като трябва да се преодолее един пластмасов законтрящ чоп(който обикновенно се чупи, но това не е проблем).
Ще помоля знаещите да кажат еднакво ли е блокчето с четките при този вентилатор(Валео) за и без климатик/троник

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скърца перката на парното -Б4
Не е еднакво,ротора е различен,защото вентилатора за с и без климатик/трон,е различно мощен,заради което и блокчето с четките е друго 
Причината е,че единия вентилатор бута въздуха само през един радиатор (отоплителния),ако колата е на топло и през нито един,ако е на студено,както и няма филтър на купето,през който да засмуква.При климатик/троник,има филтър на купето,както и вентилатора бута въздуха винаги през един или ако е на топло - два, радиатора (въздуха винаги минава през климатичния,който е доста дебел - около 6-7см) и трябва да е по-мощен,за да се справя добре с тази не лека задача
Оправянето от самосебе си е временно.Свали го и го почисти,преди да ти думне термозащитата на резисторния блок,понеже вентиатора дърпа повече ток от колкото е редно.


Причината е,че единия вентилатор бута въздуха само през един радиатор (отоплителния),ако колата е на топло и през нито един,ако е на студено,както и няма филтър на купето,през който да засмуква.При климатик/троник,има филтър на купето,както и вентилатора бута въздуха винаги през един или ако е на топло - два, радиатора (въздуха винаги минава през климатичния,който е доста дебел - около 6-7см) и трябва да е по-мощен,за да се справя добре с тази не лека задача

Оправянето от самосебе си е временно.Свали го и го почисти,преди да ти думне термозащитата на резисторния блок,понеже вентиатора дърпа повече ток от колкото е редно.

- pavka07
- Мнения: 35
- Регистриран на: Съб 14 авг 2010 9:58
- Автомобил:
- Двигател: ATJ
- Местоположение: Russe
Re: Скърца перката на парното -Б4
Да ползвам и аз темата на колегата.При Б5 с климатроник как стоят нещата с достигането до вентилатора с цел смазване? Подобна ли е процедурата както описа zfa159 на Б4, или ще се вкарам в някой филм? 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Скърца перката на парното -Б4
Golf_Diesel_ написа:Въпроса ми е става ли от външната страна и по точно където е филтъра на купето да се извади самата перка на моторчето.
zfa159 написа:Говориш за филтър,значи имаш кола с климатик
ЗФА,аз имам филтър пък

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта