Скърца перката на парното -Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот Golf_Diesel_ » Съб 25 фев 2012 13:51


Въпроса ми е става ли от външната страна и по точно където е филтъра на купето да се извади самата перка на моторчето.ПРедполагам има нещо като лагерче, което скърца като пусна парното на 1 и нагоре.




Потребителски аватар
vasil_koprivshtenov
Мнения: 73
Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот vasil_koprivshtenov » Съб 25 фев 2012 15:29


Варианта през дупката на филтъра няма да стане.
Опитай да го праснеш с някакъв спрей и виж дали ще се по-оправи. :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот zfa159 » Съб 25 фев 2012 15:53


Говориш за филтър,значи имаш кола с климатик :)
Там вентилатора се сваля по следния начин- махаш пластмасата,която е като поличка под ейърбег-а,после развиваш болтчетата на вентилатора (в ляво седи,има голяма лепенка Valeo,няма как да го сбъркаш :) ) и вадиш вентилатора (малко трудно излиза,понеже заводски е залепен,освен,че е с винтчета).После разглобяваш ел. мотора от пластмасовата основа (има едни гумени тампони,ще се ориентираш,почистваш хубаво от прахоляка и си смазваш двете втулки на моторчето).Не се опитвай да сваляш витлото отгоре,защото после като го слагаш,се разбалансира.Прегледйа мотора дали си има четки и колектор (износват ги често) и ако всичко е ок,го монтирай обратно.Ако има проблем с четките и колектора,сменят се и го слагаш тогава обратно...след това забравяш за този проблем :)
:beer


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот Golf_Diesel_ » Съб 25 фев 2012 18:52


Мерси колега! :beer


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот I4o_naskov » Нед 26 фев 2012 20:24


Колега при мен също свиреше на висока степен на вентилатора и то след като си управих клапите,смисъл смених им уплатненията с алуминиево тиксо,аз си мисля че може и да от това свиренето пък може и от лагерче на вентилатора :)


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 26 фев 2012 22:37


То не свири ами поскърцва, но сякаш се оправи от самосебе си.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 26 фев 2012 22:39


Най ме страхуват неща,оправящи се от само себе си!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот Dpop » Пон 27 фев 2012 13:58


За да обогатя малко темата добавям този линк за моделите без климатик/троник
viewtopic.php?f=6&t=167765&start=0&hilit=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE
При него няма залепяне(демонтирал съм такъв), има винтчета за развиване и се маха от кожуха със завъртане, като трябва да се преодолее един пластмасов законтрящ чоп(който обикновенно се чупи, но това не е проблем).

Ще помоля знаещите да кажат еднакво ли е блокчето с четките при този вентилатор(Валео) за и без климатик/троник :beer .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 27 фев 2012 14:15


Не е еднакво,ротора е различен,защото вентилатора за с и без климатик/трон,е различно мощен,заради което и блокчето с четките е друго :)
Причината е,че единия вентилатор бута въздуха само през един радиатор (отоплителния),ако колата е на топло и през нито един,ако е на студено,както и няма филтър на купето,през който да засмуква.При климатик/троник,има филтър на купето,както и вентилатора бута въздуха винаги през един или ако е на топло - два, радиатора (въздуха винаги минава през климатичния,който е доста дебел - около 6-7см) и трябва да е по-мощен,за да се справя добре с тази не лека задача :)
Оправянето от самосебе си е временно.Свали го и го почисти,преди да ти думне термозащитата на резисторния блок,понеже вентиатора дърпа повече ток от колкото е редно.
:beer


Потребителски аватар
pavka07
Мнения: 35
Регистриран на: Съб 14 авг 2010 9:58
Автомобил:
Двигател: ATJ
Местоположение: Russe

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот pavka07 » Вто 28 фев 2012 9:22


Да ползвам и аз темата на колегата.При Б5 с климатроник как стоят нещата с достигането до вентилатора с цел смазване? Подобна ли е процедурата както описа zfa159 на Б4, или ще се вкарам в някой филм? :horror:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Скърца перката на парното -Б4

Мнениеот Iezekil » Вто 28 фев 2012 9:31


Golf_Diesel_ написа:Въпроса ми е става ли от външната страна и по точно където е филтъра на купето да се извади самата перка на моторчето.

zfa159 написа:Говориш за филтър,значи имаш кола с климатик :)
:beer


ЗФА,аз имам филтър пък :lol: нямам климатик....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта