Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Техническа и сервизна информация за Passat
g_ecata1976
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 03 дек 2009 8:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Селановци

Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот g_ecata1976 » Чет 08 мар 2012 9:30


Вече няколко години се борим с климатроника и все не мога да го накарам да духа където искам!Особенно зимно време е някакъв АД.Клапите съм ги отремонтирал,но моторчето на клапата за делене на въздуха към предното стъкло и към краката не слуша.Както и да му задам да работи и все в краката духа-е понякога се разбираме.
Въпросът ми е,може ли да махна тази електроника и да му сложа оригинални врътки за управление на клапите?Да остане да работи като обикновен климатик!Някой да е правил подобно нещо?!




Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот plamen000000 » Чет 08 мар 2012 13:36


Колега, само да се прибера в Сливница (събота вечер), ще ти дам телефона на едно момче, много ги чатка климатиците/климатрониците, може да му го закараш да го погледне.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот zfa159 » Пет 09 мар 2012 2:27


Ами аз правя такива неща,по няколко на година :)
Обаче не мога да ти кажа 100% как точно трябва да подходиш,защото 'талянците правят различни неща,за да сложат климатроник.
Вариант 1 - колата си е имала заводски климатик и да са го донапудрили,за да стане климатроник.Това е най-добрият за теб вариант,защото само ще махнеш ел. моторчетата и ще си закрепиш жилата,ще си има заготовки за всичко и ще си стане идеално.
Дали това е така,мога да ти кажа по снимка на моторния отсег,за да видя от къде минават маркучите за климатика.
Вариант 2 - колата е имала обикновено парно и са го преправили на климатроник,като са сменили само дясната част от кожуха за парното (лявата е частта с клапите,дясната е частта с вентилатора).Тогава пак е добре за теб,защото по кожуха с клапите ще си имаш всички заготовки за жила и ще си стане пак добре,като ще трябват и малко подобрения по кожуха за вентилатора. това няма как да ти кажа,без да се разглоби колата.
Варинат 3 - най-неблагоприятен за теб,както и е най-вероятно да е точно така - монтирали са си цял техен кожух за климатроник под таблото,който си е с клапите и всичкото му.Редовно правя така,защото им е по-удобно - вадят старото и слагат новото и айде.Проблемът тук е,че тялото с клапите няма заготовки за жилата и трябва да приспособяваш нещо,което трябва да е много здраво,защото ако нещо се откачи после,знаеш и сам как се бърка до там.Също така заводско тяло,което си е на Vw ,не става там,защото дясното тяло е различно и изобщо не пасват едно за друго.Това дали е така също няма как да се знае,без да се разглоби.
Механично така седят нещата.Електрически се прави на обикновен климатик за няколко часа,с няколко кабелчета (малко като реклама на БТК стана ама... mhihi ).Всичко си се връзва към няколко датчика и две копченца и е готово :)
Ако се решиш да го правиш,ще ти дам и по-конкретни насоки какво да правиш с електрото :)
:beer


g_ecata1976
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 03 дек 2009 8:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Селановци

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот g_ecata1976 » Съб 10 мар 2012 9:48


Все си мисля че е вариант №3.Лошо демек!!!Ще взема друг кожух с клапите и жилата,но дясната част с вътрешното тяло ако не пасва,какво може да се направи!?По принцип не е проблем да го оставя да го направите,но съм малко далечко от Софето!Като се постопли малко го почвам,щото синоптиците обещават студ и ще имам още въпросчета.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот zfa159 » Нед 11 мар 2012 11:37


Ами или приспособяваш тялото с клапите към другото (ако поне малко пасват) или има други два варианта :
1. правиш го само парно,ама така се лишаваш от климатика,което не е добър вариант,според мен,но пък е доста евтиното решение.
2.намираш си кола със заводски климатик и си монтираш дясната част на тялото, с изпарителя (климатичния радиатор вътре) и тогава ти остава само един проблем - да преправиш маркучите за фреона,които влизат навътре,защото на оригиналото тяло тръбите от изпарителя излизат навън и там седи ТРВ-то и тръбите от колата влизат в него.Това е най-мъдрия начин за справяне с проблема,защото минаваш на изцяло оригинало тяло под таблото,с големия изпарител,само че ще те изтупат добре финансово за преправяне на маркучите,изпразване и пълнене на системата с фреон.
Дай малко снимки на положението отпред,да видя какво са творили - маркучи,радиатор,компресор и т.н.
:beer


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот brad4edat » Нед 11 мар 2012 14:29


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=220790&start=60
Ето тук в средата на страницата сам описал и дал снимка на врътките, как сам реализирал при мен циркулацията на въздуха- вътре-купе. Така си сам спестил главоболията с разните вакумни и електрически моторчета, наричани турбинка. Това е при оригиналния кожух за климатик.


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот plamen000000 » Нед 11 мар 2012 22:00


Колега ето обещаните данни за колегата казва се Митко Василев, сервиза му се намира в Ж.К. Овча купел, ул. Президент Линкълн 92 телефона му е 0888 84 02 33, може да даде някоя и друга умна идея, и съответно да се похвалиш със климатик.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Преминаване от климатроник /diavia/ към климатик-PassatB3

Мнениеот taran » Чет 08 ное 2012 22:05


Аз,кат лУкинко мързелив,да питам-някакви схеми на окабеляването,и къде се връзват жилата.
Щото,намерих две за къде са,пък има и едно трето...
При мен преминаването е от Диавия,климатроник,към климатик.Мисля,че тялото на парното е стандартно за Пасата,преправяно е в дясната част,за монтаж на изпарителя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта