Трябва да сменям тампони на двигателя. Двигателя се движи при натоварване
http://www.youtube.com/watch?v=QqpITxmk ... e=youtu.be
Може ли някой да каже колко тампона са на 6 цилиндровия двигател? Не намерих никакви снимки къде се намират. Аз виждам само предния. Има ли и отзад подобни тампони че и там има вибрации? Четох във форума че има , но как изглеждат и къде се намират? "отзад" на двигателя или задната част на колата?
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
По почина "Неволята учи" си отговарям сам.
Тампоните са 3. Един в центъра отпред и два в страни на двигателя. Предният се беше деформирал и счупил, а левия беше изтървал (той е като шарнирен болт).
Започваме с централния , който не е труден и всеки би могъл да си го смени.
Трябват ви ключове 17мм, 13мм и шестостен 8мм.
Изглед отгоре.

и отдолу

Развиваме отдолу трите гайки, после контра с шестограма - при мен не се разви защото тампона се оказа счупен - и болта отгоре. За да го измъкнем слагаме крик под двигателя отпред като задължително слагаме парче дъска или трупче. Надигаме двигателя докато можем да издърпаме горната част. Вдига се около 15см.

стария тампон

новия

Сглобяване
отгоре този шип трябва да е в средата за да държи контра.

Спускаме леко двигателя и завиваме на ръка всички болтове.
После притягаме. Норма - за 17мм 41 ft-lb, за 13мм 18 ft-lb
Ако ни предстои смяна на страничен тампон горния болт не го завиваме.
Ето как изглежда

това е десния

ще сменям левия

Не знам как го вадят другите аз след като умувах приложих следният вариант:

Най-трудният болт е този в средата на тампона (стрелката). Реших да махна плочката , която го държи за двигателя - това се 4 болта и жилото за скоростите.
Първо махаме законтрящата шайба с криви клещи.

Развиваме с гидори като държим лосчето за скоростите неподвижно с някаква щанга. Внимание!! Преди да започнете тази операция подпрете колата, дръпнете спирачката. - че като ми изплесна контрата лосчето освободи от скорост и колата тръгна.


Отдолу има гайка, внимавайте да не я загубите.
Разкачаме ел. кабел


Десният болт 13мм се сваля лесно (с ключ звезда тресчотка) като се махне гумата - единствения лесен

За левият ви трябва висок приятел или дълги удължители - аз ползвах и двете.
Ето я плочката с тампона

Ето ги двамата

Ето дупката където трябва да иде тампона

2 предложения за монтаж
1-во - опитайте да завиете болта предварително за плочката както го изкарахте.
Норма - 44 ft-lb
Ако не успеете идва по-трудния момент (аз после се сетих за по-лесния)
Мушнах плочката без да го натягам. Тогава преди да завиете малките болтове проникнете отгоре с дълго гидори и много псувни.

маха се само разширителния съд.
Разбира се двигателя трябва да го надигнете отново с втори крик, този път от ляво и отново подложете дървени трупчета, да не нарани трансмисията.
Следват 13мм Норма - 22 ft-lb - първо откъм моторния отсек.

После откъм гумата. Притягаме на ръка щото няма достъп.

Затягаме 4-те болта на плочката към двигателя - Норма - 18 ft-lb
Слагаме шайбата на жилото

Затягаме болта на жилото Норма - 22 ft-lb ???
Закачаме кабела.
Надявам се да спестя време на тези , които ще го правят за първи път.