Тампони на двигател, Пасат Б4 автоматик

Техническа и сервизна информация за Passat
georgi6

Тампони на двигател, Пасат Б4 автоматик

Мнениеот georgi6 » Нед 11 мар 2012 17:39


Здравейте колеги!
Трябва да сменям тампони на двигателя. Двигателя се движи при натоварване
http://www.youtube.com/watch?v=QqpITxmk ... e=youtu.be

Може ли някой да каже колко тампона са на 6 цилиндровия двигател? Не намерих никакви снимки къде се намират. Аз виждам само предния. Има ли и отзад подобни тампони че и там има вибрации? Четох във форума че има , но как изглеждат и къде се намират? "отзад" на двигателя или задната част на колата?
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________

По почина "Неволята учи" си отговарям сам.
Тампоните са 3. Един в центъра отпред и два в страни на двигателя. Предният се беше деформирал и счупил, а левия беше изтървал (той е като шарнирен болт).

Започваме с централния , който не е труден и всеки би могъл да си го смени.

Трябват ви ключове 17мм, 13мм и шестостен 8мм.

Изглед отгоре.
Изображение

и отдолу

Изображение

Развиваме отдолу трите гайки, после контра с шестограма - при мен не се разви защото тампона се оказа счупен - и болта отгоре. За да го измъкнем слагаме крик под двигателя отпред като задължително слагаме парче дъска или трупче. Надигаме двигателя докато можем да издърпаме горната част. Вдига се около 15см.

Изображение

стария тампон

Изображение

новия

Изображение

Сглобяване

отгоре този шип трябва да е в средата за да държи контра.
Изображение

Спускаме леко двигателя и завиваме на ръка всички болтове.
После притягаме. Норма - за 17мм 41 ft-lb, за 13мм 18 ft-lb

Ако ни предстои смяна на страничен тампон горния болт не го завиваме.

Ето как изглежда
Изображение

това е десния
Изображение

ще сменям левия

Изображение

Не знам как го вадят другите аз след като умувах приложих следният вариант:

Изображение

Най-трудният болт е този в средата на тампона (стрелката). Реших да махна плочката , която го държи за двигателя - това се 4 болта и жилото за скоростите.

Първо махаме законтрящата шайба с криви клещи.

Изображение

Развиваме с гидори като държим лосчето за скоростите неподвижно с някаква щанга. Внимание!! Преди да започнете тази операция подпрете колата, дръпнете спирачката. - че като ми изплесна контрата лосчето освободи от скорост и колата тръгна.

Изображение

Изображение

Отдолу има гайка, внимавайте да не я загубите.

Разкачаме ел. кабел

Изображение

Изображение

Десният болт 13мм се сваля лесно (с ключ звезда тресчотка) като се махне гумата - единствения лесен :-(

За левият ви трябва висок приятел или дълги удължители - аз ползвах и двете.

Ето я плочката с тампона

Изображение

Ето ги двамата

Изображение

Ето дупката където трябва да иде тампона

Изображение

2 предложения за монтаж
1-во - опитайте да завиете болта предварително за плочката както го изкарахте.
Норма - 44 ft-lb
Ако не успеете идва по-трудния момент (аз после се сетих за по-лесния)
Мушнах плочката без да го натягам. Тогава преди да завиете малките болтове проникнете отгоре с дълго гидори и много псувни.

Изображение

маха се само разширителния съд.
Разбира се двигателя трябва да го надигнете отново с втори крик, този път от ляво и отново подложете дървени трупчета, да не нарани трансмисията.

Следват 13мм Норма - 22 ft-lb - първо откъм моторния отсек.

Изображение

После откъм гумата. Притягаме на ръка щото няма достъп.

Изображение

Затягаме 4-те болта на плочката към двигателя - Норма - 18 ft-lb
Слагаме шайбата на жилото

Изображение

Затягаме болта на жилото Норма - 22 ft-lb ???

Закачаме кабела.

Надявам се да спестя време на тези , които ще го правят за първи път.




Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic и 45 госта