въпросче за катализатора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Stani 70
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 17 юли 2005 7:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

въпросче за катализатора

Мнениеот Stani 70 » Нед 10 дек 2006 8:35


Зравейте Пасатковци!!! Имам Пасат 2000куб.- 16V - 150 коня.Вчера си тръбата м/у двете гърнета и Пасата утихна. Направи впечатление ,че при шофиране между 2000 и 2300 оборота колата сякаш се мъчи да преодолее нещо и след това се отпушва и всичко е ОК.Майстора дето заварява ми каза, че съм с железен катализатор и понеже карам на газ се е запушил! Каза също че тези Катал... се режели веднага след л.сондата и се слагало тръба! Какво да правя не знам може ли да прецакам нещо ако го отрежа : vw fen ???




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 10 дек 2006 11:54


Да ти кажа, колега, и пред мен стоеше дилемата дали да махам катализатор преди 2-3 месеца, и като свалих ауспуха, за да огледам, разбрах, че не съм първия с тая дилема на конкретната кола! Гърнето беше абсолютно празно! Само в началото му стърчеше върха на Ламбда-сондата!
Предполагам, че някога си съм имал катализатор, защото нямаше и прегради като на нормално резонаторно гърне и някой го е избушил.
Каква е разликата не мога да кажа, защото никога не съм знаел какво е със, но съм доволен от държанието й в момента, от вървежа и от разхода.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Нед 10 дек 2006 12:48


Махнеш ли катализатора колата става по пъргава.На мястото му се слага една тръба,такава една тумбеста с отвори вътре която минава за катализатор и трудно може да се задръсти.Ако имаш проблеми махай го щото има случаи на запалване от задръстен катализатор.То и аз трябва да направя същото.Струва 40 лв.тръбата без монтаж.И нов катализатор е добре ама много скъпи


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 10 дек 2006 13:24


Махай го ако колата е над 150 000км защото иначе рискуваш да ти замине и меката връзка която обира вибрациите а тя никак не е евтина.


Потребителски аватар
ceco_passat B4
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ceco_passat B4 » Нед 10 дек 2006 14:31


Аз също имах проблем с катализатора.След като запаля колата,веднага гасне,защото се беше запушил.Махнах го и сложих хубава мека връзка,която много ми помогна.Колата стана по-тиха,нямаше никакви вибрации.Лошото е ,само че вече мирише на бензин.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

... за катализатора

Мнениеот Dpop » Пон 11 дек 2006 11:07


Здравей Stani 70, препоръчвам ти да сложиш подходящ резонаторен шумозаглушител на мястото на катализатора. Можеш да отидеш до сервиза за ремонт на генерации, който се намира точно до читалище "Маяковски", близо до магазин "Пикадили" на ул. "Чаталджа".
Успех колега. :да:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: ... за катализатора

Мнениеот K22 » Пон 11 дек 2006 15:08


dpp написа:Здравей Stani 70, препоръчвам ти да сложиш подходящ резонаторен шумозаглушител на мястото на катализатора. . :да:

И аз така направих.Не усетих промяна в пъргавоста на колата ,но съм спокоен че няма опосност да се запушат задните гърнета..


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

... за катализатора

Мнениеот Dpop » Пон 11 дек 2006 16:51


В подкрепа на казаното от колегите и от мен по-горе, ще допълня два "+" в полза на резонаторният шумозаглушител:
- запазва нивото на шума както е било с катализатор, което няма да се получи, ако предпочетеш по-евтиният вариянт т.е. да сложиш само тръба(това установих за моят двигател)
- предпазва от по-бързо прегаряне другите два шумозаглушителя(това важи особенно за 2-ят шумозаглушител)
:welcomee


Потребителски аватар
Gendy
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 09 дек 2006 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gendy » Пон 11 дек 2006 21:02


Колеги имам един апел!аре изчакайте с тоя катализатор,щото един прияател ме отвори да не бързам до нова година,понеже от ЕС могат да ни накарат после да си ги слагаме обратно!!!


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Пон 11 дек 2006 21:33


Gendy написа:Колеги имам един апел!аре изчакайте с тоя катализатор,щото един прияател ме отвори да не бързам до нова година,понеже от ЕС могат да ни накарат после да си ги слагаме обратно!!!

Това колега е сигурно! Просто следващите година две ще минаваме някак си ама после ще си ГИ слагаме та.... :cry:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 11 дек 2006 22:06


Значи махай го. След 2г я камилата я камиларя,няма да мъчиш колата 2г я.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Пон 11 дек 2006 22:14


Моя го махнах още като я взех , отрязаха го заедно с ламбдата след което на мястото му сложха резонатор , като преди това преместиха ламбдата на него. Разлика не усетих , може би не е бил запушен (катализатора). :idea:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

... за катализатора

Мнениеот Dpop » Пон 11 дек 2006 23:09


Stani 70 при всяко положение катализатора трябва да се смени (след като се е запушил)или да се намери компромисно решение, като се сложи друго на негово място. При всяко положение изчакването ще ти донесе като за начало завишен разход, а не след дълго и повишаване на температурата на двигателя , което пък от своя страна, не мисля че не се досещаш до какви последствия :banghead:с по-сериозно финансово изражение може да ти поднесе. Можеш да си запазиш стария катализатор или да го продадеш с което да си осигуриш част от вноската за нов.
Решението е в твоите ръце. :screwy


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Вто 12 дек 2006 21:17


Според мен, ако наистина е запушен по правилно е да се свали внимателно, да се пробие керамиката (избуши) и след това пак внимателно да се сложи. По скъпо е, няма да вземеш пари за него, но оригиналния е от доста по здрава ламарина. :wink:


Потребителски аватар
gobi
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gobi » Вто 12 дек 2006 21:52


моя го смених преди 2 г. с резонаторно гърне, 35 лв с поставянето преди 3 мес. в купето почна да мирише на изгорели газове. Оказа се , че е изгоряла тръбата към задното гърне и не се усети почти никаква разлика в шума въпреки че задното гърне висеше само за украса. Като я закарах да и сложат задно гърне майсторите предложиха само да удължат тръбата до края.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: shikov1954 и 49 госта