
въпросче за катализатора
въпросче за катализатора
Зравейте Пасатковци!!! Имам Пасат 2000куб.- 16V - 150 коня.Вчера си тръбата м/у двете гърнета и Пасата утихна. Направи впечатление ,че при шофиране между 2000 и 2300 оборота колата сякаш се мъчи да преодолее нещо и след това се отпушва и всичко е ОК.Майстора дето заварява ми каза, че съм с железен катализатор и понеже карам на газ се е запушил! Каза също че тези Катал... се режели веднага след л.сондата и се слагало тръба! Какво да правя не знам може ли да прецакам нещо ако го отрежа
???

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Да ти кажа, колега, и пред мен стоеше дилемата дали да махам катализатор преди 2-3 месеца, и като свалих ауспуха, за да огледам, разбрах, че не съм първия с тая дилема на конкретната кола! Гърнето беше абсолютно празно! Само в началото му стърчеше върха на Ламбда-сондата!
Предполагам, че някога си съм имал катализатор, защото нямаше и прегради като на нормално резонаторно гърне и някой го е избушил.
Каква е разликата не мога да кажа, защото никога не съм знаел какво е със, но съм доволен от държанието й в момента, от вървежа и от разхода.
Предполагам, че някога си съм имал катализатор, защото нямаше и прегради като на нормално резонаторно гърне и някой го е избушил.
Каква е разликата не мога да кажа, защото никога не съм знаел какво е със, но съм доволен от държанието й в момента, от вървежа и от разхода.
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Махнеш ли катализатора колата става по пъргава.На мястото му се слага една тръба,такава една тумбеста с отвори вътре която минава за катализатор и трудно може да се задръсти.Ако имаш проблеми махай го щото има случаи на запалване от задръстен катализатор.То и аз трябва да направя същото.Струва 40 лв.тръбата без монтаж.И нов катализатор е добре ама много скъпи
- ceco_passat B4
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
... за катализатора
Здравей Stani 70, препоръчвам ти да сложиш подходящ резонаторен шумозаглушител на мястото на катализатора. Можеш да отидеш до сервиза за ремонт на генерации, който се намира точно до читалище "Маяковски", близо до магазин "Пикадили" на ул. "Чаталджа".
Успех колега.
Успех колега.

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Re: ... за катализатора
dpp написа:Здравей Stani 70, препоръчвам ти да сложиш подходящ резонаторен шумозаглушител на мястото на катализатора. .
И аз така направих.Не усетих промяна в пъргавоста на колата ,но съм спокоен че няма опосност да се запушат задните гърнета..
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
... за катализатора
В подкрепа на казаното от колегите и от мен по-горе, ще допълня два "+" в полза на резонаторният шумозаглушител:
- запазва нивото на шума както е било с катализатор, което няма да се получи, ако предпочетеш по-евтиният вариянт т.е. да сложиш само тръба(това установих за моят двигател)
- предпазва от по-бързо прегаряне другите два шумозаглушителя(това важи особенно за 2-ят шумозаглушител)

- запазва нивото на шума както е било с катализатор, което няма да се получи, ако предпочетеш по-евтиният вариянт т.е. да сложиш само тръба(това установих за моят двигател)
- предпазва от по-бързо прегаряне другите два шумозаглушителя(това важи особенно за 2-ят шумозаглушител)

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
... за катализатора
Stani 70 при всяко положение катализатора трябва да се смени (след като се е запушил)или да се намери компромисно решение, като се сложи друго на негово място. При всяко положение изчакването ще ти донесе като за начало завишен разход, а не след дълго и повишаване на температурата на двигателя , което пък от своя страна, не мисля че не се досещаш до какви последствия
с по-сериозно финансово изражение може да ти поднесе. Можеш да си запазиш стария катализатор или да го продадеш с което да си осигуриш част от вноската за нов.
Решението е в твоите ръце.

Решението е в твоите ръце.

моя го смених преди 2 г. с резонаторно гърне, 35 лв с поставянето преди 3 мес. в купето почна да мирише на изгорели газове. Оказа се , че е изгоряла тръбата към задното гърне и не се усети почти никаква разлика в шума въпреки че задното гърне висеше само за украса. Като я закарах да и сложат задно гърне майсторите предложиха само да удължат тръбата до края.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта