
Поздравявам колегата за покупката му. Малко сме хората които сме готови да дадем толкова пари за кола от този клас и марка. Поздравления и за труда положен в темата която е пуснал. Има някои неща които мисля, че не са съвсем точни или липсват или при мен са малко по-различни:
1. Автоматичното включване на вътрешната циркулация на въздуха засича единствено отровни/задушливи вещества от изгорелите газове на колите. В книжката изрично е споменато, че неприятни миризми не се филтрират. Доказано точно при свинарниците край Пловдив


2.Сензорът за дъжд понякога е доста досаден. Или не спира да чисти изобщо, или се включва с известно закъснение, което налага да се бута лостчето или да се промени чувствителността на сензора което задейства чистачките веднага. Дори на една и съща чувствителност задействането може да е или прекалето често на моменти или прекалено рядко. Определено има какво да се желае и определено таймера за почистване е по-удобен. Ако забравите да спрете автоматичния режим, понякога стават фалове от случайно задействане при удър от камъче по стъклото и ако това стане на следващия ден, когато стъклото е засъхнало с кал или замръзнало ...
3.Климатроникът е доста комфортен. Аз мога да правя сравнение единствено с B5 и климатик, така че е нормално да съм впечатлен. Проблемът с миризмите обаче ми се струва доста по-засилен. За 2 седмици ползване, дори с изключване 5мин преди да изгася двигателя, за да изсуши влагата, се появи ужасна смрад. Вентилацията в колата е устройство със характер и собствено мнение. При включване на циркулацията на въздуха си пуска само и климатика. Дори през зимата. Например в тунел или покрай прочутите свинарници като цъкне човек, за да си спести миризмата, после при спирането искрено съжьлява. Когато спре климатика се почва гадната воня. Понякога като изгася климатика с него се изключва и автоматичното задеистване на циркулацията в купето. Не съм полагал особени усилия да анализирам кое кога се включва и защо най-вече, ама си мисля че тези неща трябва да са описани в ръководството.
4.При палене на двигателя със включени ксенони - Auto или Always on - понякога единият загася по време на паленето. Акумулаторът е доста по-слаб от отзи на старите дизели - 65Ah ако не се лъжа. На мен това не ми харесва, защото е недомислица която само скъсява живота на ксенона.
5.Колата е с допълнително сложени калобрани и въпреки всичко става на нищо при каране на влажен път. При B5 нямах такива проблеми и ми е чудно B7 дали е така. Излишно е каквото и да е измиване, тъй като само за 1км става отново същата както преди миенето. Зимата при каране в 10см сняг почва да хвърля сняг от предните гуми по предното стъкло

6.Алуминиевите апликации по таблото се разскърцаха на втория месец. Щипките като се натиснат малко и спира и след известно време пак започва.
7.Лампата в багажника е долу в дясно, в нишата и при слагане на повечко багаж не успява да освети добре (изобщо) някои места, което е доста неприятно.
8.Подкалниците са от някакъв "мокет", вместо пластмаса и минаването през дупки е доста по-осезаемо отколкото при B5. Всяка дупка, дори и малка кънти все едно нещо ще се разпадне. При B5 градското шофиране е доста по приятно като окачване. Моята B6 е с динамично окачване и на неравен път е несравнимо по-добра. Особено на магистралата преди Пазарджик е все едно на въздушна възглавница но някак по твърдо усеща легнали полицаи, бордюри получени от изрязан асфалт и т.н. Понякога имам чувство че ще оставя нещо на пътя, докато същото препятствие с B5 почти не се усеща. Само да вметна, че няма значение от режима на окачването. Винаги усещането е такова. Колегата споменава, че в B7 това е променено.
9. 6.5 градско е долна лъжа, както е написано в другата тема. Моето градско е 6км до работа и 3 светофара. Среден разход лятото е 7-9, зимата 8.5-10.5 и това е по бордови компютър. Грешката му отчетен и измерен от мен разход е 10% (по-малко отчетено от реалното). Грешката в километража е също 10% (показва повече от реалното) което пък води до грешен тотал на изминатите километри и съответно грешен разход. Със стандартните за модела гуми съм и не съм се опитвал да калибрирам нищо. Разходът на място е убийствен. 1.2-1.5 зимата при студена скоростна кутия и двигател и подгряване на седалките. 1.2 лятото на място при топъл двигател и включен климатик. Нормална консумация при топъл двигател 0.6-0.7 при неутрална скоросто заковава на 0.6. Разхода при студен двигател и неутрална е 0.8-0.9 или останалите 0.3 ги гълта DSG-то. Или да обобщя, разликата между 7 и 9 градски разход е дали ще чакам на 1 или 2 светофара. При по-дълго градско шофиране разходът наистина пада до 6.9 - 6.5 даже ако няма задръствания и много световари или ако не е съвсем градско

10. Извънградското е точно както колегата го е описал ако се предположи, че е само магистрално каране. До Бургас средна скорост 117-120 км което означава 160 на магистралата е 7.1л/100 - скорост и разход по компютър, реалната скорост е по-ниска с 10% a разходът по-висок.
11. Единствената недомислица на B5 според мен беше обдухването на предното стъкло. Имаше един момент когато единствения начин да се справя със влагата беше да пусна едновременно климатика и парното и да духа на стъклото. При B6 проблема е почти същия, само дето климатроника сам си прави температурата. Есен без климатроника няма начин да се оправи стъклото. Дори при студено време. Това въпреки че повишава комфорта в колата (обира влагата) e ненужен разход според мен. Подгряването на предното стъкло работи 3-5 мин и след това се изключва. Тоест не може да се ползва като лечение.
12. Масло не пипа грам. От смяна до смяна което при мен е 15000км. Удълженият сервизен интервал го има като опция но нещо не съм му фен.
13. Завиващите фарове са основно гъзарийка. Статичните светлини в завой са адски удобни и вършат чудесна работа. Bending lights или завиването на лупите работи само при скорост до 65км/ч и са удобни при катерене на малки планински пътчета, но малко разсейват, а и тези пътчета не са особено натоварени и там се кара на дълги тъй или иначе.
14. Алкантарата има малко странен мирис. В началото беше приятен ама сега малко дразни. Колегите казват, че на храна за кучета им миришело

15. DSG-to е много удобно. Настроено е като за спортна кола и е невероятно трудно да потеглиш от място без да залепнеш за седалките. Понякога наистина ми липсва мудното набиране на B5-ицата и много завиждам на колегата че в B7 това е променено. Пробвал съм много кротко шофиране с плавно потегляне, без рязко ускорение, максимално използване на инерцията и ППХ, ама явно не е мислена да се кара по този начин, защото когато спра чак тогава се сеща че прегрява и включва вентилатора на висока скорост и го оставя да работи на изгасен двигател. На Sport е излишно да се кара. При натискане на педала то си сваля една предавка ако е нужно а при kickdown - две. При kickdown държи предавката малко повече от необходимото и се усеща как пада въртящия момент преди да качи една скорост и да продължи отлитането. Иначе първоначално само седи на място и се чува как набира оборотите и като закове на 3500 почва изстрелването. Доста е впечатляващо. Понякога при движение по надолнище kickdown-а се включва със закъснение 1-2 сек. което е малко стряскащо при изпреварване. За разлика от нормалното ускоряване при kickdown колата не си променя скоростта докато не се задейства при достигане на 3500 оборота. Случвало ми се е рядко 2-3 пъти може би.
16. Третият стоп е малко недъгаво поставен и вечер извън града при натискане на спирачките третия стоп почва да прозира леко в купето и се вижда в огледалото. Леко дразнещо.
17. Фабричното затъмняване е само 65% което е доста по-малко от това на CC и съответно е почти незабележимо отвън. Даже спорихме малко със дилъра, че бях решил че са го забравили в екстрите - (Светлин Петров, много му благодаря за коректното отношение, страшно точен излезе). Факт е че дилърите не са запознати с новите екстри и понякога информацията трябва да се търси от интернет, защото никой не знае. Дано политиката на фирмата се промени и да обучават хората си с най-новите детайли по моделите.
18.Договорът за продажба беше малко недомислен, защото в него пише, че 3 дена след пристигане на автомобила трябва да си го вземеш иначе Порше не носи отговорност. Да ама по новия закон за потребителския кредит имаш 2 седмици да се откажеш от лизинга и реално не можеш да си вземеш колата, нито да я регистрираш или застраховаш. Доста черни сценарии се бяха разиграли във въображението ми, но за щастие нито един не се случи.
19. Стъклата имат осезаема термоизолация. Въпреки че не е поръчано като екстра, оставена на слънце загрява много ама много по-малко отколкото B5. Реално няма нужда от сенник.
20. Появи се ръжда по гърнетата (които са 2) и по тръбите. Също и по някой от детайлите под колата - халдекс и други. Според официалния сервиз е нормално и даже доста по-малко в сравнение с по-ранни B6 които били виждали. Гърнето на B5 е 15 годишно и няма никаква ръжда все още. Определено са икономисали от материалите.
21. При температури близки до 0, когато запаля колата се чува странна вибрация от задните спирачни апарати. Предполагам че това е някакъв режим за размразяване. Понякога при загасяне на колата, ръчната спирачка се включва и веднага след това изключва. Защо не знам, но предполагам е част от някаква самодиагностика.
22. Системата за следене на налягането в гумите не дава фалшиви аларми. Досега ми е светвала с предупреждение единствено след смяна на зимни с летни гуми и обратното.
Ами това е. Стана малко по-дълго отколкото очаквах и са основно негативни неща. Не ме разбирайте погрешно, колата е супер и съм много доволен от покупката. Като потребител с изисквания обаче това са неща които не ми харесват и затова съм ги споменал. Плюсовете колегата ги е описал в неговата тема и съм съгласен с него.