Passat B6 - Допълнение към темата за B7

Техническа и сервизна информация за Passat
gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B6 - Допълнение към темата за B7

Мнениеот gdh » Пет 20 апр 2012 11:16


Отварям нова тема свързана със разсъжденията на колегата относно B7 -> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=308694 или по-точно сравнението със B6. Да започна с това че от близо 2г. съм собственик на B6 4Motion DSG 2.0 TDI 170hp и имах щастието (според други нещастието) да взема последната модификация за модела 01/2010. Тази модификация е първата която предлага DSG и 4Motion едновременно в седан. Причината да отворя темата (освен че другата е заключена :) е че сравнението което е направено с B6 е със по-старата версия, тази със по-старата конзола за климатика и червено-черния дисплей. При мен е сложен воланът от СС, белия дисплей и новата конзола за климатика. Разликата с B7 е само че няма централен часовник на мястото на бутона за аварийни светлини. Вратите също са по-различни. Липсва надписа Passat, въпреки че е Highline.

Поздравявам колегата за покупката му. Малко сме хората които сме готови да дадем толкова пари за кола от този клас и марка. Поздравления и за труда положен в темата която е пуснал. Има някои неща които мисля, че не са съвсем точни или липсват или при мен са малко по-различни:

1. Автоматичното включване на вътрешната циркулация на въздуха засича единствено отровни/задушливи вещества от изгорелите газове на колите. В книжката изрично е споменато, че неприятни миризми не се филтрират. Доказано точно при свинарниците край Пловдив :) или при каране след някой фритюрник. Не че е много важно, но да не остане някой разочарован след покупката :).

2.Сензорът за дъжд понякога е доста досаден. Или не спира да чисти изобщо, или се включва с известно закъснение, което налага да се бута лостчето или да се промени чувствителността на сензора което задейства чистачките веднага. Дори на една и съща чувствителност задействането може да е или прекалето често на моменти или прекалено рядко. Определено има какво да се желае и определено таймера за почистване е по-удобен. Ако забравите да спрете автоматичния режим, понякога стават фалове от случайно задействане при удър от камъче по стъклото и ако това стане на следващия ден, когато стъклото е засъхнало с кал или замръзнало ...

3.Климатроникът е доста комфортен. Аз мога да правя сравнение единствено с B5 и климатик, така че е нормално да съм впечатлен. Проблемът с миризмите обаче ми се струва доста по-засилен. За 2 седмици ползване, дори с изключване 5мин преди да изгася двигателя, за да изсуши влагата, се появи ужасна смрад. Вентилацията в колата е устройство със характер и собствено мнение. При включване на циркулацията на въздуха си пуска само и климатика. Дори през зимата. Например в тунел или покрай прочутите свинарници като цъкне човек, за да си спести миризмата, после при спирането искрено съжьлява. Когато спре климатика се почва гадната воня. Понякога като изгася климатика с него се изключва и автоматичното задеистване на циркулацията в купето. Не съм полагал особени усилия да анализирам кое кога се включва и защо най-вече, ама си мисля че тези неща трябва да са описани в ръководството.

4.При палене на двигателя със включени ксенони - Auto или Always on - понякога единият загася по време на паленето. Акумулаторът е доста по-слаб от отзи на старите дизели - 65Ah ако не се лъжа. На мен това не ми харесва, защото е недомислица която само скъсява живота на ксенона.

5.Колата е с допълнително сложени калобрани и въпреки всичко става на нищо при каране на влажен път. При B5 нямах такива проблеми и ми е чудно B7 дали е така. Излишно е каквото и да е измиване, тъй като само за 1км става отново същата както преди миенето. Зимата при каране в 10см сняг почва да хвърля сняг от предните гуми по предното стъкло :shock .

6.Алуминиевите апликации по таблото се разскърцаха на втория месец. Щипките като се натиснат малко и спира и след известно време пак започва.

7.Лампата в багажника е долу в дясно, в нишата и при слагане на повечко багаж не успява да освети добре (изобщо) някои места, което е доста неприятно.

8.Подкалниците са от някакъв "мокет", вместо пластмаса и минаването през дупки е доста по-осезаемо отколкото при B5. Всяка дупка, дори и малка кънти все едно нещо ще се разпадне. При B5 градското шофиране е доста по приятно като окачване. Моята B6 е с динамично окачване и на неравен път е несравнимо по-добра. Особено на магистралата преди Пазарджик е все едно на въздушна възглавница но някак по твърдо усеща легнали полицаи, бордюри получени от изрязан асфалт и т.н. Понякога имам чувство че ще оставя нещо на пътя, докато същото препятствие с B5 почти не се усеща. Само да вметна, че няма значение от режима на окачването. Винаги усещането е такова. Колегата споменава, че в B7 това е променено.

9. 6.5 градско е долна лъжа, както е написано в другата тема. Моето градско е 6км до работа и 3 светофара. Среден разход лятото е 7-9, зимата 8.5-10.5 и това е по бордови компютър. Грешката му отчетен и измерен от мен разход е 10% (по-малко отчетено от реалното). Грешката в километража е също 10% (показва повече от реалното) което пък води до грешен тотал на изминатите километри и съответно грешен разход. Със стандартните за модела гуми съм и не съм се опитвал да калибрирам нищо. Разходът на място е убийствен. 1.2-1.5 зимата при студена скоростна кутия и двигател и подгряване на седалките. 1.2 лятото на място при топъл двигател и включен климатик. Нормална консумация при топъл двигател 0.6-0.7 при неутрална скоросто заковава на 0.6. Разхода при студен двигател и неутрална е 0.8-0.9 или останалите 0.3 ги гълта DSG-то. Или да обобщя, разликата между 7 и 9 градски разход е дали ще чакам на 1 или 2 светофара. При по-дълго градско шофиране разходът наистина пада до 6.9 - 6.5 даже ако няма задръствания и много световари или ако не е съвсем градско :)

10. Извънградското е точно както колегата го е описал ако се предположи, че е само магистрално каране. До Бургас средна скорост 117-120 км което означава 160 на магистралата е 7.1л/100 - скорост и разход по компютър, реалната скорост е по-ниска с 10% a разходът по-висок.

11. Единствената недомислица на B5 според мен беше обдухването на предното стъкло. Имаше един момент когато единствения начин да се справя със влагата беше да пусна едновременно климатика и парното и да духа на стъклото. При B6 проблема е почти същия, само дето климатроника сам си прави температурата. Есен без климатроника няма начин да се оправи стъклото. Дори при студено време. Това въпреки че повишава комфорта в колата (обира влагата) e ненужен разход според мен. Подгряването на предното стъкло работи 3-5 мин и след това се изключва. Тоест не може да се ползва като лечение.

12. Масло не пипа грам. От смяна до смяна което при мен е 15000км. Удълженият сервизен интервал го има като опция но нещо не съм му фен.

13. Завиващите фарове са основно гъзарийка. Статичните светлини в завой са адски удобни и вършат чудесна работа. Bending lights или завиването на лупите работи само при скорост до 65км/ч и са удобни при катерене на малки планински пътчета, но малко разсейват, а и тези пътчета не са особено натоварени и там се кара на дълги тъй или иначе.

14. Алкантарата има малко странен мирис. В началото беше приятен ама сега малко дразни. Колегите казват, че на храна за кучета им миришело :). Предполагам че си иска някакъв препарат за поддръжка. От Порше купих някакъв, ама той е за почистване само (изпиране) а не за тонизиране.

15. DSG-to е много удобно. Настроено е като за спортна кола и е невероятно трудно да потеглиш от място без да залепнеш за седалките. Понякога наистина ми липсва мудното набиране на B5-ицата и много завиждам на колегата че в B7 това е променено. Пробвал съм много кротко шофиране с плавно потегляне, без рязко ускорение, максимално използване на инерцията и ППХ, ама явно не е мислена да се кара по този начин, защото когато спра чак тогава се сеща че прегрява и включва вентилатора на висока скорост и го оставя да работи на изгасен двигател. На Sport е излишно да се кара. При натискане на педала то си сваля една предавка ако е нужно а при kickdown - две. При kickdown държи предавката малко повече от необходимото и се усеща как пада въртящия момент преди да качи една скорост и да продължи отлитането. Иначе първоначално само седи на място и се чува как набира оборотите и като закове на 3500 почва изстрелването. Доста е впечатляващо. Понякога при движение по надолнище kickdown-а се включва със закъснение 1-2 сек. което е малко стряскащо при изпреварване. За разлика от нормалното ускоряване при kickdown колата не си променя скоростта докато не се задейства при достигане на 3500 оборота. Случвало ми се е рядко 2-3 пъти може би.

16. Третият стоп е малко недъгаво поставен и вечер извън града при натискане на спирачките третия стоп почва да прозира леко в купето и се вижда в огледалото. Леко дразнещо.

17. Фабричното затъмняване е само 65% което е доста по-малко от това на CC и съответно е почти незабележимо отвън. Даже спорихме малко със дилъра, че бях решил че са го забравили в екстрите - (Светлин Петров, много му благодаря за коректното отношение, страшно точен излезе). Факт е че дилърите не са запознати с новите екстри и понякога информацията трябва да се търси от интернет, защото никой не знае. Дано политиката на фирмата се промени и да обучават хората си с най-новите детайли по моделите.

18.Договорът за продажба беше малко недомислен, защото в него пише, че 3 дена след пристигане на автомобила трябва да си го вземеш иначе Порше не носи отговорност. Да ама по новия закон за потребителския кредит имаш 2 седмици да се откажеш от лизинга и реално не можеш да си вземеш колата, нито да я регистрираш или застраховаш. Доста черни сценарии се бяха разиграли във въображението ми, но за щастие нито един не се случи.

19. Стъклата имат осезаема термоизолация. Въпреки че не е поръчано като екстра, оставена на слънце загрява много ама много по-малко отколкото B5. Реално няма нужда от сенник.

20. Появи се ръжда по гърнетата (които са 2) и по тръбите. Също и по някой от детайлите под колата - халдекс и други. Според официалния сервиз е нормално и даже доста по-малко в сравнение с по-ранни B6 които били виждали. Гърнето на B5 е 15 годишно и няма никаква ръжда все още. Определено са икономисали от материалите.

21. При температури близки до 0, когато запаля колата се чува странна вибрация от задните спирачни апарати. Предполагам че това е някакъв режим за размразяване. Понякога при загасяне на колата, ръчната спирачка се включва и веднага след това изключва. Защо не знам, но предполагам е част от някаква самодиагностика.

22. Системата за следене на налягането в гумите не дава фалшиви аларми. Досега ми е светвала с предупреждение единствено след смяна на зимни с летни гуми и обратното.

Ами това е. Стана малко по-дълго отколкото очаквах и са основно негативни неща. Не ме разбирайте погрешно, колата е супер и съм много доволен от покупката. Като потребител с изисквания обаче това са неща които не ми харесват и затова съм ги споменал. Плюсовете колегата ги е описал в неговата тема и съм съгласен с него.




bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Passat B6 - Допълнение към темата за B7

Мнениеот bnick » Пет 20 апр 2012 17:23


Моята е със старото табло, преди новото което е във СС-то. С мотор 1.9 ТДИ 105кс, сега с чип, ръчни 5 скорости . Никога не съм имал проблем с вървежа, но сега е доста по-приятна за каране. Лично аз съм доволен от избора си.

Относно забележките:

2. Сензора на дъжд наистина работи странно. Ту бързо, ту бавно. Понякога доста време не отреагирва. Има много какво да се желае в тази насока

4. Акумулатора поне при мен беше 72 или 74 Ah, а съм без ксенон. При мен паленето винаги става с включени светлини, колата ми е с Coming & Living Home

6. Аз за 55к нямам разскърцано нищо по интериора, както съм си я взел от магазина е в същото положение. Тук съм напълно доволен

8. Подкалниците са предполагам така за обезшумяване. Окачването за мен е перфектно, стабилно и стегнато. Не трополи както при някои други коли

9. Разхода при мен:
-градско лятно 7-8, като може и още надолу. Карам с резки ускорения и настъпване
-градско зимно 7,5-8,5
Имал съм и по-ниски стойности под 7, но са главно събота и неделя
- извън 5,3-5,8 зависи от скоростта
Засичал съм само магистрално каране: при 114 км/ч ср.ск 5,4; при 124 ср.ск 6,3 км/ч
Разход на място:
- загряла кола с пуснати светлини 0,5л/ч
- студена зимата с пуснати светлини и подгряване на седалката, огледала и задно стъкло - 0,7 л/ч
- студена зимата с пуснати светлини и подгряване на седалката, огледала и задно стъкло. Пуснат климатроник на размразяване на предното стъкло - 0,9 л/ч
- Лятно с климатроник 0,9 - 1,3 л/ч в зависимост от външната и исканата вътрешна температура
Борда съм го засичал един път и ми даде разлика от около 0,1-0,2. Забравил съм вече. Приемам го за сравнително точен, това се показва и при зареждане. При отчетено 7,4 по борд 2 стойност, реалния ми е 7,54

11. При влажно време без пуснат климатроник никак не се обира влагата, това и при предишната ми кола беше налице. Приемам го за нормално, хубавото е че става адски бързо...

12. Разхода на масло при мен е от порядъка на 300-400 гр за около 12к. Не доливам, това е в рамките на маркера

16. Третия стоп и мигачите аз ги забелязвам само при мъгла. Моята е вариант и може положението на стопа да е различно

20. Аз също за 5г имам повърхностна ръжда по гърнето, главно по заварките и накрайниците. Отдолу не съм гледал, лично нямам забележки

21. Ръчната си прави диагностики и раздвижвания през определен период от време. Аз почти не я ползвам и я чувам отвреме навреме

Други негативни неща, които съм забелязал:

1. Люпещия се лак по дръжките на вратите. За 55к е наистина много, доскоро го нямах този проблем

2. Имам проблем с някаква букса на десен страничен еърбег. Намокрена вероятно на пароструйка, ходих 4-5 пъти на диагностика и чистене на грешката. Уж го оправят и след 3-4 мес пак писне. Карам си я така засега...

3. Средната конзола отначало ми опираше в десния крак и ми беше неудобно, в последствие свикнах

Плюсовете са много, но само основните:

1. Системите за контрол и стабилност. Колата е като залепена за пътя

2. Невероятно удобните седалки, дори след 1500км взети с една почивка за зареждане и кафе, слизаш от колата свеж

3. Огромен багажник

Това се сещам засега :beer


pavel_andreev
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 - Допълнение към темата за B7

Мнениеот pavel_andreev » Пет 20 апр 2012 23:26


Като начало да кажа, че темата за Б7 не е заключена и е тук http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=284592. Просто Добрин е отделил мойте писания (без коментарите) в отделна "заглавна" тема и тази тема е заключена за да не се добавят там коментарии. (Трябва, обаче да я дооформим тази тема)

Колегата е разгледал много неща и не знам дали ще ми стигне времето да кажа каквото мисля по всичките поставени въпроси:

За климатроника (т.1 и т.3)
Автоматичното затваряне на притока на външен въздух (филтриране т.е. премахване само на "лошите" миризми не се извършва никога) се извършва, когато се детектират въглероден двуокис или серни съединения във въздуха засмукан от системата. Това става само при определени условия (например при температури под -4 не става). Освен това, някои климатроници на Б6 и Б7 имат отделен сензор за качеството на въздуха (така го наричат от VW) и тези системи детектират много по-добре нежеланите вредни газове и неприятни миризми. Моят Б6 имаше такъв сензор, а новият Б7 няма такъв. Кога го слагат и кога не - пълна загадка. На Ауди всички автомобили имат такъв. И двете ми последни коли нямат проблем с миризмата след изключен компресор на климатика. Неприятна миризма има около 10 мин. след първото пускане на климатика след зимния сезон - но това е всичко.
Що се отнася до това, кога се пали компресора и кога не - да, така е, климатроника е с характер - следи външна и вътрешна температура, влажност, налягане в купето, положението на слънцето и в зависимост от това и температурното задание поставено от шофьора има виждане, как да удовлетвори това задание като време за изпълнение и комфорт (за всяка температура има влажност при която човек усеща тази температура като комфортна).

За сензора за дъжд т.2 през 2009 започнах отделна тема която още се "търкаля" в този форум

Гаснене на ксеноните и акумулатор. По принцип в съвременния свят производителите често се стремят към "олекотяване на конструкцията" - т.е. към максимални печалби. Щом го прави само едната крушка означава, че в нея и/или във високоволтовия конвертор има отклонение в параметрите.

Завиващите фарове т.13 са удобна "гъзарийка" от която се отвиква трудно и която очевидно ще я има на всички автомобили от средния клас нагоре. Според мен завиват при всички случаи при скорост по-голяма от 30-40 км/ч при Б6 от 15-20 км/ч при Б7. При включени дълги светлини също има "завиване" на фаровете. По магистралите по-малко се усеща завиването защото просто свикваме и очаквме светлинния лъч да е "в завоя".

По отношение на разхода т.9 - очевидно от VW лъжат, така както лъжат и някои други производители. Другата налагаща се истина е, че двигателят 1.9TDI е много, ама наистина много по-икономичен. Ако карам моят Б7 по начина по който го е описал колегата bnick разходът ще бъде над 10л./100км.

За лампата в багажника - абсолютно вярно. При пълен багажник все едно, че нямаме осветление.

Окачването т.8 Много голяма тема, ако трябва да се разгледа подробно. При Б5 то е многоточково както при Ауди. Предимства - много по-комфортна возия. Недостатъци - твърди се, че се разбива лесно. От VW решават въпроса, като слагат на Б6 и Б7 евтинджийското окачване на Голф. Освен това искам да кажа, че от моите 4-ри Пасата имаше един, който беше с невероятно твърда возия. Никой не можа да ми обясни защо това е така и на какво се дължи. При Б7 наистина е малко по-меко от това на последния Б6.

Ръжда по гърнетата т.20 Не съм се заглеждал. На скоро обаче при дигане на колата на повдигач на мен (и на майсторите) ми направи впечатление, че Б7 няма средно гърне! Това което излиза от двигателя отива направо на задното гърне и след това на "двуцевката". Четох, че при второто поколение comмon rail на VW има някакви пластмасови колектори и май - междинното гърне, катализатора и DPF филтъра са едно, което означава, че при Б7 посмъртно не може да се махнат катализатор и филтър за твърди частици. Съответно и в купето има малко повече шум от двигателя.

Прави ми впечатление, че страничните лъскави лайсни които в Б7 доста грозно са сложени ниско долу много бързо губят външния си вид (при мен 9-ти месец) и по тях се появяват петна като от ръжда. Не е ръжда и се маха с фини абразивни препарати.

По отношение на договора за продажба т.18 - аз вече написах, че договорът на Порше България е мракобесен. По същество всички вносители на коли в България (нищо, че са западняци и с "утвърдена" пазарна икономика и демокрация) откровено потъпкват законите за защита на потребителя и кредитирането. Там действително има срок от 2 седмици в който, ако не ви хареса автомобилът можете да го върнете (барабар с кредита и то без никакви наказания). В България конгломератът производител-вносител-лизингодател просто не ти дават колата през тези две седмици, те изтичат и след това можеш да я върнеш на арменския поп. По време на тези две седмици е доста разтеглив въпроса с отговорността за автомобила, ако по някаква причина нещо му се случи.


Не съм изчерпателен, но въпросите са много.


gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 - Допълнение към темата за B7

Мнениеот gdh » Нед 22 апр 2012 7:14


По точка 4 проверих вчера, акумулаторът е 5K0 915 105E - 61Ah 330A DIN 540A EN/SAE Banner. Понякога и двата ксенона загасят и според мен е някаква защита която сработва. Понякога, макар и по-рядко, загася левия. Скоро сменях габаритите с диоди и помня че резисторите които трябваше да слагам за да излъжа компютъра отдясно бяха с по-малко съпротивление. Предположих че пътя на кабелите е по-различен и пада на напрежение по-голям. Именно заради това си мисля че не е дефект на баласта а просто до него достига малко по-малко ток отколкото при левия и затова именно той загасва по-често. При мен няма система за рекупериране на спирачната енергия, което ще рече, че алтернаторът е винаги включен към двигателя, но дори и след дълъг път ксеноните понякога загасят при палене, примерно на следващия ден сутринта. Акумулаторът е или с по-малък стартов ток от необходимото или капацитетът му е малък. Засега гледам да не обръщам внимание и карам така. Ще видим колко ще издържат и за следващите крушки ще мисля как да ги опазя по-дълго. Засега ми се струва глупаво да се лишавам от тази екстра и да включвам и изключвам фаровете ръчно.

т.13 - ръководството на колата е неадекватно по въпроса. Цитирам:
"Динамични светлини за каране в завой (AFS)
Динамичните светлини за каране в завой функционират само при включени къси светлини и при скорост около 10km/h. При каране в завой въртящите се лампи автоматично осветяват пътя по-добре...

Статични светлини за завой
При бавно завиване или в много тесни завои допълнително автоматично се включва вградения във фара статичен фар за завои. Статичните светлини при завиване функционират само при скорост под 40km/h. Статичният фар за завои, според оборудването, може да бъде интегриран във фара за мъгла или в предния фар."

Реално при мен е точно обратното. Статичните се пускат при завиване със скорост до 10км.ч, като се включва още при пускане на мигач в съответната посока. Динамичните при скорост от 40-60/70 км.ч и определено не се мърдат на магистралата при висока скорост. Предполагам че това може да се настройва с vag-com.

т.16 Тук имам предвид че самият фар прозира през пластмасите. Има май някакъв луфт между стопа и стъклото. При мъгла или в гаража е ясно че се вижда сиянието при натискане на спирачки или включване на мигач.

т.20 При мен има ляво и дясно гърне. Гледал съм я отдолу но не обърнах внимание дали има средно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen_gramatikov и 27 госта