От 1седмица трудно пали - 2E - РЕШЕНО!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

От 1седмица трудно пали - 2E - РЕШЕНО!

Мнениеот slavias » Пет 08 дек 2006 18:47


Проверявах с търсачката, ма такова чудо като моето не намерих.От 1 седмица насам сутрин въртя по 5-6 пъти продължително на стартер ,след което започва да се мъчи да запали, още 1-2 завъртания по 10 секунди и накрая запалва и след като се изфорсира веднъж цял ден няма проблеми.На газ пали от 1 по -продължително завъртане на стартера и след това вече си пали нормално и на бензин. Колата си върви перфектно, държи обороти 1100 на студено и 800 загряла.Вчера откачих акумулатора за 2 часа ,откачих и маркуча на газовата, да не би да смесва газ-бензин,размърдах кабелите по датчици и т.н. да няма някай откачен и.... сутринта същата работа, добре че е нов акумулатора.Пасатора е 1991 2.0i 115кс.
Много моля, давайте съвети и утре да го разкоствам .
До сега 2г палеше от раз при -20градуса ,а сега не ми се мисли.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 08 дек 2006 18:52


Пета дюза, колега! Дали е запушена или (както при мен беше) не я управлява компа, това вече подлежи на проверка. Развий я от двете имбусни болтчета и виж дали пръска на студен мотор при въртене на стартера.


Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот slavias » Пет 08 дек 2006 19:12


radotom написа:Пета дюза, колега! Дали е запушена или (както при мен беше) не я управлява компа, това вече подлежи на проверка. Развий я от двете имбусни болтчета и виж дали пръска на студен мотор при въртене на стартера.


За развиването няма проблеми, ама като не я знам тая дюза къде е :roll: а и тия болчета ми звучат марсиански :D Ако може по опростено и напойтелно обяснение да не земем да отвием нещо друго :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 08 дек 2006 19:26


:lol: Ще пробвам! :)
Като застанеш отпред на колата, с лице срещу мотора, тази дюза се явява в дясната му страна. В нея влиза един горивен маркуч, дебел около 12-15 мм външно. Освен това влиза и куплунг с 2 кабела (син, доколкото си спомням) А имбусни болтове са тези с вътрешен шестограм които са (много хора бъркат и ги наричат лимбусни) Доколкото си спомням е с имбус 6.
М/у държача на дюзата и смукателния колектор има сравнително тънка клингеритова гарнитурка. Внимавай да не я скъсаш (аз си ползвах старата) При въртене на стартера тази дюза трябва да пръска на хубав конус, а след това не трябва да пропуска капки бензин.
Дано съм бил полезен!


Потребителски аватар
aminohus
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кубрат
Контакти:

Мнениеот aminohus » Пет 08 дек 2006 23:36


radotom написа::lol: Ще пробвам! :)
Като застанеш отпред на колата, с лице срещу мотора, тази дюза се явява в дясната му страна. В нея влиза един горивен маркуч, дебел около 12-15 мм външно. Освен това влиза и куплунг с 2 кабела (син, доколкото си спомням) А имбусни болтове са тези с вътрешен шестограм които са (много хора бъркат и ги наричат лимбусни) Доколкото си спомням е с имбус 6.
М/у държача на дюзата и смукателния колектор има сравнително тънка клингеритова гарнитурка. Внимавай да не я скъсаш (аз си ползвах старата) При въртене на стартера тази дюза трябва да пръска на хубав конус, а след това не трябва да пропуска капки бензин.
Дано съм бил полезен!


Здрасти radotom!
Ще мога ли профилактично да си почистя тази дюза? И къде по точно се намира ??


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 09 дек 2006 9:32


На всмукателния колектор от дясно ... другото radotom го е написал


Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот slavias » Съб 09 дек 2006 12:49


radotom Шапка ти свалямИзображение.Майстора си е майстор па било то и дистанционно.Разбра болеста от разИзображение Пета дюза суха и не духа:) и са следва въпроса как да разбера запушена ли е, за смяна ли е и т.н. Проверих бушоните няма изгоряли, сложих пробната лампа на буксата ,завъртях на стартер -не свети и с това ми се изчерпа самоинициативатаИзображение Помагайте братя


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 09 дек 2006 13:08


Не знам как точно е направена ел свръзката за тази дюза, но проследи кабелите от дюзата към инсталацията и виж за хлабави връзки и окисляване.Почисти и буксата на дюзата.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 дек 2006 13:39


slavias написа: Проверих бушоните няма изгоряли, сложих пробната лампа на буксата ,завъртях на стартер -не свети ...

Мерсииии, мерси! :)
Според АутоДата-та, захранване за дюзата се взема от предпазител №15, 10А. От там се захранва и моторчето за празния ход. и излиза директни 12V Това трябва да е черното кабелче. Черно-червения отива към контролера
Възможните варианти са няколко:
Изгоряла бобина на дюзата го махам, за сега, щом не е светнала пробната лампа.
Остават:
-кабеляци
-датчик за температурата
-контролер
Провери връзката м/у дюзата и куплунга на контролера. Той се намира под кората в двигателния отсек, под дясната чистачка. Пина на куплунга е №3.
За да си сигурен, че не е датчика на температурата, извади куплунга му (синия) и сложи постоянно съпротивление от порядъка на 5-6кОма. Това отговаря на около 0*С Ако си с чертирипроводен датчик, пиновете са му №№ 1 и 3
Ако и това не помогне, остава да ти е прецакан нещо контролера. При мен беше така :( Студена спойка, която видях чаааак на 3-тото сваляне!
За да си сигурен, че дюзата работи коректно, можеш при подаден контакт (без да работи мотора) да й подадеш 12V от акумулатора. Трябва да е на контакт, за да има налягане в горивната система, иначе няма да разбереш дали пръска дюзата.!!! Много внимателно прави това, защото разпрашеното гориво е силно запалимо!!!
Аз временно си бях решил проблема по-миналата зима, като едното перо на дюзата го бях хванал към корпуса (маса) а другото перо с кабелче си го вкарах в купето. Теглих си и едно кабелче от машинката на стартера (червения кабел) и преди палене ги включвах едно към друго. Може и директно от стартера към дюзата да се пусне, но тогава при всяко палене ще ти сработва тази дюза, а ако ти е загрял мотора има голяма вероятност да го задавиш.
Успех!

aminohus написа:Ще мога ли профилактично да си почистя тази дюза? И къде по точно се намира ??

Не виждам защо да не можеш, но ако ти е свалена дюзата, двигателя няма да може да работи, защото на практика ти разхерметизирваш горивоподаващата система.
При В4 предполагам, че се намира на същото място, където и В3. За съжаление, нямам сннимка, която да пусна.
Успех и на теб и много безаварийни!


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Съб 09 дек 2006 14:32


radotom написа:...
aminohus написа:Ще мога ли профилактично да си почистя тази дюза? И къде по точно се намира ??

...При В4 предполагам, че се намира на същото място, където и В3. За съжаление, нямам сннимка, която да пусна.
Успех и на теб и много безаварийни!

Изображение


Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот slavias » Съб 09 дек 2006 15:53


И такаааа, следвайки препоръките на radotom буква по буква ,се оказа следното,връзвайки дюзата директно от акумулатора и измивайки ми очите със бензин Изображениеразбрах че ако не друго, Пасатора ми държи налягане в горивната система и без контакт и дюзата е здраваИзображение датчика също се оказа здрав и стигнах до контролера,разкостих го и се оказа, че има прекъсната спойка между 26-то краче и малката джаджа след него, мисля че е съпротивление,лошото е че е на кофти место и трябва да си купувам поялник с тънка човка или да ходя през седмицата в тв сервиза да го капнат и ще пиша какво се получава.А по м/у другото това ли е компа :roll:

ОЩЕ ЕДНО ГОЛЯМО БЛАГОДАРСКО ЗА ПОМОЩА


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 10 дек 2006 0:01


Перфектна работа, колега! :applause: :да:
Въпреки, че бях споменал индиректно, че дюзата сработва при въртене на стартера, бях забравил да пиша, че точно от този пин се взема информация кога и за колко време върти стартера, а това е едно от разрешенията за работа на дюзата :oops:
Още веднъж: Поздравления!


Потребителски аватар
slavias
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 29 сеп 2005 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот slavias » Нед 24 дек 2006 12:09


И такааа след запояване на въпросната прекъсната спойка всичко вече е ОК.
Още веднъж благодаря на всички колеги които скоростно взеха отношение по въпроса.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 42 госта