Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Техническа и сервизна информация за Passat
tovarisht.dmitry
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 14 юли 2012 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот tovarisht.dmitry » Съб 14 юли 2012 18:46


Здравейте колеги!! Наскоро закупих Passat B3 1991 KR с газова уредба, но имам два проблема с него:
1) губи ми се антифриза някъде.. още като взех колата имаше за смяна един пластмасов фланец, който се беше изметнал и губеше вода от там (после видях и че маркуча към изпарителя се е сцепил на 2 места, та и не го сменях) и докато закарам колата първо на ГТП, после и до нас загуби може би към 1-2 литра вода, смених фланеца и маркуча и реших да сменя антифриза с по-хубав (HEPU), да съм спокоен. да обаче излях стария (махнах долния маркуч на радиатора), налях новия (към 3.5-4 литра само май побра ??) и оставих разширителния съд без капак, за да доливам като течността се глътне от системата, поне така правих на по-старата ми кола и си мисля, че е правилно??.. обаче гледам по едно време през разширителния съд шурти яко антифриз, не видях балони, обаче много течност изхвърляше. после доливах на няколко пъти, като си помислих да не би някой въздушен джоб да се е получил и за това.. от тогава не съм карал колата, само стои на един паркинг и я припалвам и все като я запаля разширителния съд е празен. съвсем съвсем на дъното се вижда малко антифриз. а не виждам да е пукнат. дали все още не се е обезвъздушила системата и да продължава да гълта антифриз или има някакъв проблем??
иначе маслото в двигателя е чисто като сълза, антифриза също, не ги смесва. няма абсолютно никакъв пушек отзад от ауспуха, мирише си точно на бензин. веднъж отворих капачката на разширителния съд (след като е работила колата, на вече изключен двигател), почва да се покачва нивото и да хвърля и си мирише съвсем благородно на варена водица :Д :Д (доливах все дестилирана вода, че антифриза е скъп:)) та е сигурно повече от 60-70% вода), и нотка не усещам на бензин, газ, масло, изгорели газове или каквото и да било.. маркучите се стискат нормално както при студен двигател, така и при загрят.. като запали колата работи перфектно, на 4 цилиндра, благороден звук, ускорява..
втория проблем (може и да е свързан с първия) е че много трудно пали първия път. и рядко от първия път (я запали на 20тата секунда я не), по-добре е да въртя 4-5 секунди и след 1 мин пак въртя и тогава пали на 5-6тата секунда и чак тогава. мисля си, че може да е бедна смес защото до примерно 2800 оборота ускорява доста добре, после до 4000 все едно нищо не се случва и нагоре май пак потръгва..
забравих да кажа, че свещите са с бял равномерен нагар, но може би е от бедната смес, а не от антифриз в цилиндрите - все пак двгто работи пушка още от секундата щом запали, а и няма бял дим никакъв..

съжалявам за огромния и може би не много подреден пост :) :)
харесва ми колицата и искам да си я оправя да я карам, взех я защото другата ми кола (ауди а4 б5 адр) е по-скъпа за поддръжка и е седан (а пасатора е комби) и си ми трябва и нещо по-практично :))




lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот lion_heart002 » Съб 14 юли 2012 20:15


Ако веднага след като я запалиш почва да изхвърля вода от разширителния съд е гарнитура!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот pas1.8mi » Нед 15 юли 2012 10:41


Ако не надува,а пък има загуба на вода,търси за течове!Проблемен може да е предния радиатор,радиаторчето за парното(вътре) или спукана гумена мембрана на изпарителя.Има и други причини,но като караш на вода няма да има явни следи от загубата...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот Iezekil » Нед 15 юли 2012 22:39


Трябва да се уточни дали хвърля вода през отвитата капачка или през преливника,дали хвърля като загрее или студена вода бълва.Да си провери капачката на разшеритела,тънкото маркуче дали хвърля вода,да не би да е заминала водната помпа или да е запушено,да се пробва с завит кран на газта...
За нарушена херметизация бих добавил към поста на колегата преди мен,че е удачно да си разтвориш червенабоя за яйца в системата.Така по-лесно ще хванеш ако има проив някъде...


tovarisht.dmitry
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 14 юли 2012 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот tovarisht.dmitry » Пон 16 юли 2012 7:50


- като я запаля студена няма никакви проблеми. дори я запалих с махната капачка и не хвърляше.
- на кое му се казва преливник?? преливник и разширителен съд не е ли едно и също?? (лелеее срам :Д :Д )вода хвърля само когато е загряла колата и отворя капачката на разширителния съд и изтича през нея (капачката). което не мисля, че трябва да е така, на Б5-цата по спомен съм доливал антифриз на загрял двигател..
- тънкото маркуче, което влиза в горната част на разширителния съд като загрее колата пуска по малко вода, но на пресекулки. не се виждат балончета, просто през да речем половин секунда спира воднич поток
- тази червена боя безопасна ли е, да не задръсти някъде нещо ??

възможно ли е така да е прокъсана гарнитурата или да е пукната главата, че само да си изхвърля навън антифриз без да се смесва с маслото, без да влиза в цилиндрите и без да се пълни охладителната с-ма с изгорели газове ??

пропуснах да кажа, че още в началото като я взех като я погледна един майстор отвори капачката на съдчето и излизаха мехури, обаче единия маркуч имаше две доста големи цепнатини и пластмасовия фланец отпред също се беше изметнал и губеше бая вода и е влизал въздух вътре и от там и мехурите. правдоподобно ли звучи ?? :roll: :roll:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот Iezekil » Пон 16 юли 2012 13:31


Почва да стана кашора май...Ако не хвърля водата студена,значи няма проблем с гарнитура или въздух.Системата работи на налягане 1,2 бара/по спомен/,нормално е да хвърля вода при отворена капачка загряла.Въпроса е какво се случва при затворена капачка?Ако губи вода би трябвало да видиш дали не я хвърля през преливника,който е на самия разшерител.Ако е от там-решенията са 3:
1.Капачката е сдала багажа
2.Смуче въздух системата/боята за яйца е безвредна както пише и на опаковката :mrgreen: /
3.Колата прегрява.Тук причини има няколко,водна помпа и термостат са част от тях.
Така че за да получиш адекватна помощ трябва адекватно да провериш какъв е точно проблема.До тук разбрах единствено,че нямаш проблем.
Относно паленето също е кашора.Не си написал ква ти е газовата като изпълнение,на какво палиш и прочие.За мен примерно проблема е в газта.Затваряш крана на бутилката и ден караш на бензин,палиш на бензин.Ако проблема продължава има начини да се провери всичко.Почва се от бензина-дали пръска като дадеш контакт,проверява се искра преди,след делко и т.н.Просто ти си човека дето трябва да приказваш,не аз :D
пп.Ако имаш теч от двигатела,трябва да е от задната страна за да не го виждаш.Ако минава през цилиндрите,свещите ще са умити.При всички случаи покарай на бензин известно време,за да се провери има ли разлика след това с газта...


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот passenger » Вто 17 юли 2012 15:04


Количествата които се губят и за които говориш са направо кошмарни, така че ако са верни би трябвало бързо да си проличи. Такива количества не изчезват току така.
Палиш, отваряш капака и гледаш. Ако има теч ще се види, оглеждаш хубаво, антифриза не е безцветен така че оставя следа.
Някой слагат по колата вестници и гледат къде какво е капнало.
Освен пластамсовия тройник отпред на мотора има и друг отстрани на мотора, той също се сменя защото и той има гумено ъплътнение което протича, погледни и там).
Ако слагаш нов тройник (вече си сложил) провери с нещо тънко дали все пак е налице дупката на отклонението на което е маркучето за разширителния съд. Последния който купих се оказа точно такъв ... дупката принципно е съвсем малко, но беше запушена .. просто дефект.
Това че си махнал само мркуча на радиатора означава че си източил на база гравитация водата само от единия кръг, така че нормално после да събере 2.5 - 3 литра.

На моя пасат колкото и да спивам в един момент стига до дъно на съда и там остава, защо, как, къде вече и аз не знам :) въпреки че съм сменил (и то по няколко пъти) повечето неща по охладителната система.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот parno » Вто 17 юли 2012 15:09


ако няма течове от вън покрай мотора си погледни в краката и в краката на пасажера дали не е мокричко
ако загрява нормално и термостата работи адекватно може да е прецакана капачка на разширителния съд


tovarisht.dmitry
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 14 юли 2012 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот tovarisht.dmitry » Пет 20 юли 2012 7:53


Ами колкото и да гледам не виждам никакви течове, колеги.. Нито при двигателя нито в купето от парното.. Колата я карам на бензин само от както съм я купил понеже изпарителя не държи празен ход (ще го сменям като оправя охл. система).
Но винаги губи течност до едно и също ниво в съда - 2-3 см само се виждат антифриз. Целиясъд празен :shock :shock без значение да ли съм я палил, дали не съм - долея ли до където трябва нивото задъжително пада за няколко часа може би. Друго странно е, че няма никакво парно, дори не се чува шум от перки. Това го пробвах вчера на не загряла кола, но мисля, че не е нормално.
Извинявам се ако пиша някакви глупости, но имам някакъв странен (за мен) проблем и знанията ми не са доста завидни :D :D и се получават такива писания :))))


tovarisht.dmitry
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 14 юли 2012 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот tovarisht.dmitry » Пет 20 юли 2012 8:23


passenger написа:На моя пасат колкото и да спивам в един момент стига до дъно на съда и там остава, защо, как, къде вече и аз не знам :) въпреки че съм сменил (и то по няколко пъти) повечето неща по охладителната система.

Същия случай :shock :shock Само, че тоя момент при мен се 'постига' до няколко часа и то без значение дали съм карал колата или не.. После може дни дад не я пипам, но течността си е останала там, не слиза още по-надолу. Нямям пукнатини в съда, хубаво го препипах.. Мазен е на места от антифриз, ама това е като съм сипвал и оливал :) :) иначе си е гладък съда. Е те тия 700 гр течност предполагам не влияят много много ама датчика за нивото остава на сухо и винаги показва ниско ниво и да не стане някой фал така някой път....


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот Iezekil » Съб 21 юли 2012 5:58


Съда го държат 2 болтчета,откачи го,откачи и маркучите и така го прегледай,напълни го с вода и виж тече ли.Друго логично обяснение няма освен да е пукнат,щом и без да работи губи вода.Такава пукнатина обяснява всичко....
За парното не разбрах,не духа топло или въобще не духа вентилатора?На никоя степен ли?Ако работи на 4 само е диодната плочка


tovarisht.dmitry
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 14 юли 2012 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот tovarisht.dmitry » Нед 22 юли 2012 19:36


Ами вчера покарах колата 20ина километра без ядове и по едно време гледам температурата отива към 100, карам още 1км и спирам аварийно, вече 110-115 градуса като паркирах. Отварям и гледам - тече яко горния маркуч на радиатора. Какво станало - пластмасовата част на радиатора, в която влиза маркуча се счупила (явно като съм сменял антифриза съм го презатегнал - махах и горния маркуч, понеже ми блокираше достъпа до долния - и така..) махнах счупената част, стегнах пак маркуча, долях няколко кила вода и утре ще я водяна сервиз понеже гледам и перките не се включват винаги. Паля колата както съм паркирал уж за да развърти водата и перките и да охлади, а тя взе, че покачва температурата - гледам - перките не работят, а отива вече към 110..
Та ще се ходи на сервиз. Да попитам има ли възможност да съм съсипал главата или изгорил гарнитурата с това каране 1км (3-4 мин) с темп 100-110 градуса ??


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 22 юли 2012 22:10


Имай в предвид,че таблото лъже!Мойта талига по табло държи 100 градуса!Ама си си 90!На 102-3 включва първа степен на перките.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот Iezekil » Нед 22 юли 2012 22:25


нищо и няма на гарнитурата,отивай да видят кво става


tovarisht.dmitry
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 14 юли 2012 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B3 1991 KR пукната глава, гарнитура или нещо друго ??

Мнениеот tovarisht.dmitry » Пет 27 юли 2012 14:57


Развитието е, че днес майстора ми звънна, сменил е разни датчици по охладителната система, налял антифриз, обезвъздушил, има силно парно, перката включва на 90 (не я е карал, но я държал на празен ход повечко време), всички консумативи по изпарителя са сменени и всякакви силикони и побългарявания премахнати, по негови думи всичко е ок по охлаждането. Но има друг проблем - когато за последно карах колата и когато разбрах, че съм счупил тръбичката на радиатора и от там изтече сума вода и стигна 110 градуса колата започна да работи на 3 цилиндъра. Само, че това стана ДОСТА ПРЕДИ да загрее така, температурата си беше между 75 и 85 градуса, много добре си спомням. Та като отидох при майстора веднага 160 за чисто нови кабели и свещи щото старите всичките бяха оранжеви по керамиката и електродите имаха черен нагар и кабелите също бяха оранжеви и ми каза, че са избили всички свещи и кабели (????). Днес ми звъни, сменил ги е, обаче вика в 3 цилиндър има проблем. Щял утре да мери компресия..
Много странно защото преди месец свещите бяха с бял нагар, както и мисля съм написал в първия си пост. Също майстора казва, че харчила масло според него, само, че колата беше изгасена за час, после за 1 мин я палнах като отвори серзиза и после провери по щеката. Да не би да не се е стекло още маслото..
Имате ли някакви идеи - как така изведнъж всички свещи и кабели ще ми избият и този 3ти цилиндър да не функционира, от къде може да е проблема??

Последна промяна от tovarisht.dmitry на Пон 30 юли 2012 17:14, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта