1) губи ми се антифриза някъде.. още като взех колата имаше за смяна един пластмасов фланец, който се беше изметнал и губеше вода от там (после видях и че маркуча към изпарителя се е сцепил на 2 места, та и не го сменях) и докато закарам колата първо на ГТП, после и до нас загуби може би към 1-2 литра вода, смених фланеца и маркуча и реших да сменя антифриза с по-хубав (HEPU), да съм спокоен. да обаче излях стария (махнах долния маркуч на радиатора), налях новия (към 3.5-4 литра само май побра ??) и оставих разширителния съд без капак, за да доливам като течността се глътне от системата, поне така правих на по-старата ми кола и си мисля, че е правилно??.. обаче гледам по едно време през разширителния съд шурти яко антифриз, не видях балони, обаче много течност изхвърляше. после доливах на няколко пъти, като си помислих да не би някой въздушен джоб да се е получил и за това.. от тогава не съм карал колата, само стои на един паркинг и я припалвам и все като я запаля разширителния съд е празен. съвсем съвсем на дъното се вижда малко антифриз. а не виждам да е пукнат. дали все още не се е обезвъздушила системата и да продължава да гълта антифриз или има някакъв проблем??
иначе маслото в двигателя е чисто като сълза, антифриза също, не ги смесва. няма абсолютно никакъв пушек отзад от ауспуха, мирише си точно на бензин. веднъж отворих капачката на разширителния съд (след като е работила колата, на вече изключен двигател), почва да се покачва нивото и да хвърля и си мирише съвсем благородно на варена водица :Д :Д (доливах все дестилирана вода, че антифриза е скъп:)) та е сигурно повече от 60-70% вода), и нотка не усещам на бензин, газ, масло, изгорели газове или каквото и да било.. маркучите се стискат нормално както при студен двигател, така и при загрят.. като запали колата работи перфектно, на 4 цилиндра, благороден звук, ускорява..
втория проблем (може и да е свързан с първия) е че много трудно пали първия път. и рядко от първия път (я запали на 20тата секунда я не), по-добре е да въртя 4-5 секунди и след 1 мин пак въртя и тогава пали на 5-6тата секунда и чак тогава. мисля си, че може да е бедна смес защото до примерно 2800 оборота ускорява доста добре, после до 4000 все едно нищо не се случва и нагоре май пак потръгва..
забравих да кажа, че свещите са с бял равномерен нагар, но може би е от бедната смес, а не от антифриз в цилиндрите - все пак двгто работи пушка още от секундата щом запали, а и няма бял дим никакъв..
съжалявам за огромния и може би не много подреден пост


харесва ми колицата и искам да си я оправя да я карам, взех я защото другата ми кола (ауди а4 б5 адр) е по-скъпа за поддръжка и е седан (а пасатора е комби) и си ми трябва и нещо по-практично
