Passat B4 - датчик за температура на охлаждащата течност

Техническа и сервизна информация за Passat
stenli78
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 23 сеп 2005 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B4 - датчик за температура на охлаждащата течност

Мнениеот stenli78 » Пет 12 яну 2007 8:29


Здравейте, нещо трудно палеше след като застудя, сега замерих датчика сутринта на студен двигател - 2.2к, което по таблиците в други теми отговаря на 25 градуса!!!!
Явно е за смяна, може ли съвет - от къде, колко струва, има ли някаква особеност в смяната му, т.е. може ли в домашна обстановка.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 12 яну 2007 9:13


Здравей.
Смяната е супер елементарна. Дърпаш пластмасовата скобичка, която стърчи отстрани на фланеца и датчика се вдига на горе. Прави го на студен мотор, че иначие пари!
Отдолу, под датчика, има един О-пръстен. От порядъка на 0.50-1 лв е в магазините. Смени го и него. Погледни с какъв цвят е куплунга на датчика или с какъв цвят пръстен е, ако е 4-проводен.
А на въпроса от къде и колко... ако имаш възможност, вземи го от Юнитрейд, ама там цената е космическа! 58 кинта беше в представителството в П-в преди 2 години. :( Иначе мисля, че е около 20.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 12 яну 2007 9:53


Да не пускам тема и аз да запитам ,и на мен ми се струва,т.е. не ми се струва а и моя датчик за температурата се ебава,показва 69гр. а всъщност е 89. и ме дразни.Та се чудих дали няма да е по-добре да си взема мултицета и като купувам нов да замеря съпротивлението,за всеки случай,и има ли някаква марка по-спешал да не е менте като вернета.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 12 яну 2007 13:25


И на мен ми показваше 70 градуса , но след проблеми с охлаждането за които бях писал преди време и след известно количество ядове се оказа че този датчик беше пробил. Замених го с нов от Юнитрейд - 58лв ( 4 извода)+ 1,3лв за О-пръстен , и сега на таблото -90градуса.


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 12 яну 2007 13:27


vladtod написа:Да не пускам тема и аз да запитам ,и на мен ми се струва,т.е. не ми се струва а и моя датчик за температурата се ебава,показва 69гр. а всъщност е 89. и ме дразни.Та се чудих дали няма да е по-добре да си взема мултицета и като купувам нов да замеря съпротивлението,за всеки случай,и има ли някаква марка по-спешал да не е менте като вернета.

На датчика от Юнитрейд пише че е произведен в Люксембург


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 12 яну 2007 13:40


Един и същи ли е датчика който дава инфо на уреда на таблото и на запалителната система :roll:


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 12 яну 2007 14:36


kaloyan22 написа:Един и същи ли е датчика който дава инфо на уреда на таблото и на запалителната система :roll:

На мен е един датчик с четири извода , монтиран на тройника на антифриза. Дава показания на компютъра и на таблото. Каталожен номер 6U0 919 501 B ( чета от фактурата ). Двигателя е ABS .


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Пет 12 яну 2007 14:49


kaloyan22 написа:Един и същи ли е датчика който дава инфо на уреда на таблото и на запалителната система :roll:


А как е при двигател 2Е?


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Пет 12 яну 2007 15:05


niviat написа:
kaloyan22 написа:Един и същи ли е датчика който дава инфо на уреда на таблото и на запалителната система :roll:

На мен е един датчик с четири извода , монтиран на тройника на антифриза. Дава показания на компютъра и на таблото. Каталожен номер 6U0 919 501 B ( чета от фактурата ). Двигателя е ABS .


Само да ти каже,че тези Люксембурските са най-добрите,но са ти съдрали кожата :wink: Същия само,че на голф3-25лв :wink:Преди две седмици и на мен ми се наложида го сменям


Потребителски аватар
aminohus
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кубрат
Контакти:

Мнениеот aminohus » Пет 12 яну 2007 15:09


niviat написа:
kaloyan22 написа:Един и същи ли е датчика който дава инфо на уреда на таблото и на запалителната система :roll:

На мен е един датчик с четири извода , монтиран на тройника на антифриза. Дава показания на компютъра и на таблото. Каталожен номер 6U0 919 501 B ( чета от фактурата ). Двигателя е ABS .



А датчика има ли пряка връзка с климатроника , че на мен ми се върти постоянно вентилатора за радиатора отпред независмо дали е на контакт или в запалено състояние.И на дълги разстояния като карам все се върти,може ли от този датчик да е ,или има монтиран друг датчик вътре в радиатора който управлява вентилатора?
Двигателя е ABS.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пет 12 яну 2007 15:22


Аз моя датчик го купих за 30 кинта (метнаха ли ме не знам) преди 2.5 години.

Rabotom, хубу го е обяснил как се маха за някои' мотори (скобата е метална), аз само ще допълня, че не е лошо да поизточиш малко охладителна течност до нивото на датчика, инак ще трябва да долееш лекинко (антифризец за около 3-4 кинта), пък що да се набутваш.

Успех.

п.п. какъв ти е мотора?


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пет 12 яну 2007 15:23


Вентилаторите по принцип се включват от датчик за температурата, който е монтиран на радиатора. Той е с две степени. При теб може да е дал на късо на някоя от тях. Но тъй като вентилаторите се включват веднага, независимо от температурата, ако включиш климатика, може да има нещо и в неговото управление.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 12 яну 2007 15:24


Релето на вентилатора се включва от датчика на водния радиатор или автоматично след пускане на климатроника заради климатичния радиатор.Така е с всички климатроници.Ако при изключен климатроник пак ти се върти вентилатора на студено, тогава е виновен или датчика на радиатора или релето му е залепнало.


stenli78
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 23 сеп 2005 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stenli78 » Пет 12 яну 2007 15:41


Емо, а откъде си го купил, можеш ли да кажеш, мотора е ABS!


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пет 12 яну 2007 15:47


stenli78 написа:Емо, а откъде си го купил, можеш ли да кажеш, мотора е ABS!


Привет, и моят мотор е ABS (то си пише де), датчика го купих го от ул.'Симеон', но не си спомням вече от кой магазин. Питай колегите откъде да си купиш читав датчик, то ти си си питал, абе виж с търсачката има много теми.

Успех.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта