Светва ABS при навиване на волана надясно Пасат Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kingto
Мнения: 42
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Светва ABS при навиване на волана надясно Пасат Б5

Мнениеот kingto » Чет 04 окт 2012 14:39


От няколко дни при навиване волана на дясно ми свети ABS индикацията. Като при изгасяне на колата и запалване, не свети до момента, в който не завия отново надясно. Някой има ли идеи какъв е проблема?




Потребителски аватар
CoZmO
Мнения: 676
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
Местоположение: София
Контакти:

Re: Светва ABS при навиване на волана надясно Пасат Б5

Мнениеот CoZmO » Чет 04 окт 2012 14:40


Датчик за АБС предполагам. Оригиналните са скъпи. Има китайски ментета по 70-тина лева. Аз съм с такова на моята Б5-ца вече 2-ра година нямам грижи. ;)


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Светва ABS при навиване на волана надясно Пасат Б5

Мнениеот krasio00o » Чет 04 окт 2012 19:52


Предполагам проблем с кабела на някой от предните датчици.Пусни една диагностика да те насочи към проблемния датчик и провери инсталацията му.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Светва ABS при навиване на волана надясно Пасат Б5

Мнениеот zfa159 » Чет 04 окт 2012 21:10


Кабел на датчик на някое предно колело.Може с диагностика да се види кое точно е.Обикновено се къса кабела,който обаче е к-т с датчика.Читав датчик може да се намери за около 100лв,евтините е въпрос на късмет,около 50-80лв са,както каза колегата. Има една много важна особеност - има 4-5 вида датчици според местата на гумените тампони по кабела,които реално закрепват кабела към съответните места по колата.Ако тези тампони са на друго място (не се местят,отляти са с кабела),тогава кабела са изпъва много при пълно завиване и се къса за нула време. Трябва да се види в момента дали си с точен датчик и ако си,да се вземе със същия кабел (сравняваш ги на място). Причината за това разминаване е,че през годините се сменят местата за закрепване и при VW и при Audi (датчиците са еднакви) и съответно повечето производители на афтърмаркет части не обръщат внимание на това и праскат един и същи код на своя продукт за всички години,а реално имат разлики в захвата. Разликата е от сорта на 2-3см,което обаче се оказа,че е достатъчно,и кабела се изпъва като струна при завой и се къса за нула време...
Кабела там прави много завои и моят съвет е да не се и опитваш да го правиш,а да смениш датчика.
Още една особеност - има си тънкости при монтажа на датчика на шенкела,защото няма нищо,което да го фиксира и можеш да го вкараш малко или пък да го вкараш много.Ако е вкаран малко,няма да работи добре и се получава едно ритане на педала при ниска скорост (много непирятно).Ако го вкараш много,закача в гривната на карето и то ще му такова майката за 0 време.
Ако не си се занимавал с тези датчици и не им знаеш номерата,по-добре някой знаещ да ти го смени и да не се занимаваш :)
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта