Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот grozdanov » Пон 16 авг 2010 14:50


Здравейте колеги,

Проблема е следния :
- вчера на връщане от морето започна леееееко да присветква лампата за акумулатора при по-високите скорости ( обороти )
- След около 100 км лампата започна да си свети при 170, после при 160....и така докато не паднахме до 80 ( това е в рамките на 10 км ) и почна да си свети нон-стоп.

Проверката ( в 12 през нощта ) :idea: :
- Ремъка си е ок, не свири не е топъл, не приплъзва и всичко си се върти ( водна помпа, алтернатор )
- Лагерите на колектора най-вероятно са ок ( няма странично биене, в сравнение с това на водната помпа :Mr Green Fun )
- По едно време си викам дай да стигна да се прибера до София пък утре ще се кара на ремонт и газ на газ => обратно пропорционалната случка. Вкарваш педала в ламарината и лампата изгасва, иначе си свети ако не я бримчиш. Вече като се намаах в 2-3 по малки дупчици в Сф и всичко си заспа ( сигурно е лоша връзка някъде...ама все пак )

Въпросите са ( понеже и без това си лежа болен в нас ) :
:?: предполагам, че без да откачам алтернатора може да се проверят :?:
- четките
- реле-регулатора
- като се махнат четките ще се види и как е колектора
- ще провериме как е напрежението ( то това първо де )
- Снимката е гепена от друга тема, но конфигурацията при мен е същата. Реле-регулатора се вижда - това е ок. Къде се развива за да изпадне целия четкодържател ( не ми казвайте, че е на 1 пръст вдясно от стрелката :oops: , още не съм слизал до пасатора че е жегаво ) ?
Изображение




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот i.e.i » Пон 16 авг 2010 15:03


2та винта от 2те страни (на снимката) на пръчката за маслото.
Вероятно свършват четките.


Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот grozdanov » Пон 16 авг 2010 18:06


Мерси колега,

оказаха се четките наистина, едната на нищо не прилича mhihi

Утре ги сменям и съм in the jazz again.
Изображение

Турайте катанеца


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот L&R » Пон 16 авг 2010 18:11


преди катанеца виж и пръстените в които контактуват четките


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот milmar » Вто 17 авг 2010 1:29


L&R написа:...виж и пръстените ...


Нормалното е двете да се износват равномерно , това че е износена само едната вероятно е свързано с "вкопан" пръстен , които бързо износва (изронва) съответната четка... много честа болка .


Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот grozdanov » Вто 17 авг 2010 10:03


Мерси за допълнението колеги !
Честно казано не виждам някакъв яд с пръстена ( на четката, която е износена повече ). Завъртях един оборот на ръка да го огледам целия, но няма нещо деруги, вкопавания и т.н.
Като сложа новия четкодържател ще го погледна как се износва след половин година и ако нещо има ще сменя и пръстените.

Благодарско на всички ви :)


ifch0

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот ifch0 » Пон 22 окт 2012 14:54


Привет на всички!
Днес, на път за работа ми светна ламБата за акумулатора.
При работещ двигател, с мулитцет се опитах да премеря изходното напрежение на алтернатора - 0.
Акумулаторът, при работещ двигател ми показа 11.8V.

Свалих четкодържача и той изглежда така (прикачен файл).

Изглежда ми добре.

Идеи, освен да търся за смяна?
Прикачени файлове
IMAG0457.jpg
Четкодържач


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот radotom » Пон 22 окт 2012 15:25


ifch0 написа:При работещ двигател, с мулитцет се опитах да премеря изходното напрежение на алтернатора - 0.

Ъъъ... как при работеща кола мериш 0V на алтернатора и 11.8V на акумулатора?!?
Те са свързани в паралел! При това яко, с дебели жици.
Мерейки едното - задължително премерваш и другото.
Освен, ако не ти е скъсан някъде кабела на '+'-а при алтернатора, де! :roll:


ifch0

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот ifch0 » Пон 22 окт 2012 16:31


Вярно - не се бях замислил...
Едната сонда на мултицета я бях допрял до гайката, с която е стегнат дебелия кабел (на снимката в първия пост, където сочи червената стрелка - аз нямам тази изолираща капачка), а другата сонда я бях сложил на минуса на акумулатора. Но тогава не се усетих...
Да проверя кабелите, в такъв случай?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот radotom » Пон 22 окт 2012 22:39


:да:
Мери и пад на напрежение м/у кабелната обувка и кабела.
Много често вътре в кербовката клеасва и ток - грънци!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 23 окт 2012 8:41


Алтернатора си го замерваш като минуса е върху корпуса на алтернатора, плюса е там където си го сложил, на снимката обаче като гледам тия четки са доста изядени и реленцето е за смяна станало


ifch0

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот ifch0 » Вто 23 окт 2012 12:36


Здрасти отново!

Ново инфо:
Колега кара същата кола, та взех реленце/четки от него. Бяха в почти същото състояние - най-много 3-4 мм повече да са имали.

Паля. Лампата не угасва.
Като мине 3-4000 оборота - угасва.

Измервания:
Акумулатор - при свободен ход - ~12В. Над 3-4000 оборота - 13.2-13.7 В
Алтернатор - при каквито и да е обороти дава към 13.7-13.8 Волта.

Извод:
Алтернаторът работи (с моите четки не погледнах, дали над определени обороти работи). Вероятно смяна на четки.
Проблем има още някъде (или само "някъде"-то, ако и с моите четки прави така).

Да търся нови четки/реле? Или реле-регулаторът също е добре да се погледне?
В такъв случай - къде да търся реле-регулатора (колата е Passat B3, 1991, 1.8 MI)?


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот genov1 » Вто 23 окт 2012 13:31


Реле-регулатор е при жигулите, тука имаш изправителен блок и регулатор на напрежението (това чудо на снимката със четките). Щом четките са добре, може да е зацапан колектора, огледай го и ако трябва го мини със фина шкурка


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 23 окт 2012 15:22


10-12 пари е ново в магазина реле регулатор изправител, четкодържател all in one дет са вика. Вярно че няма да е бош за тия пари, но пък решава проблемите.
А с на колегата реленцето сигурно отначало не ти е зареждало като хората заради самото износване на четките, няма как просто колекторите да са ви еднакви и сигурно контактната площ е била малко.


ifch0

Re: Ремонт на алтернатор Passat B3 RP

Мнениеот ifch0 » Вто 23 окт 2012 15:40


Мерси! Ще действам и ще пиша с резултати!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: neznaiko и 78 госта