Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
oganisjan
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 8:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот oganisjan » Съб 15 дек 2012 2:34


Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат, в събота ще купувам термостата - цена 13 лева. Ползвах търсачката но не видях къде се намира и как се сменя. Предполагам че е около водната помпа.




Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот DimitarBT » Съб 15 дек 2012 8:41


Анджик!!!!Там е...по-точно на кожуха на водната помпа...на канал ще ти е най-лесно.Трябва само да разхлабиш малко помпата на хидравликата (аз я откачам напълно от стойката) за да не ти пречи.Ако питаш мен,дай некой левец повече за термостат...13 е фатално число mhihi
ето ти малко инфо - viewtopic.php?t=27559&postdays=0&postorder=asc&start=0


Потребителски аватар
oganisjan
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 94
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 8:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот oganisjan » Пон 24 дек 2012 1:58


Смених термостата, налях антифриз за -80 градуса почти без разреждане, не вдига повече от 80 градуса, иначе парното е АФРИКА.
Станно ми е защо не стига до 90 градуса, нарочно налях концентрат антифриз -80 градуса който е с по-малък специфичен топлинен коефицент, демек да загрява повече.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Iezekil » Сря 26 дек 2012 10:16


Защото може да ги стига,ама стрелката да те лъже.Контролно замерване с термометър.И да знаеш,че не е полезно за двигатела/а може би и за витлата на помпата/ да се налива концентрат,той е силно корозионен.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот kristianatanasov » Чет 27 дек 2012 7:31


Iezekil написа:И да знаеш,че не е полезно за двигатела/а може би и за витлата на помпата/ да се налива концентрат,той е силно корозионен.

Зависи какъв антифриз слага.Ако е от този по 1,50литъра ще е корозионен!Инече тировете навъртат милиони километри,пък карат само с концентрат :idea:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Iezekil » Чет 27 дек 2012 8:05


През живота си не съм виждал концентрат за 1,5лв.А двигателчето на пасата да се сравнява с това на тир е смешно.Отделно,че сега чувам за сефет,че тировете така карат.Просто не е хубаво а и е безмислено.


Потребителски аватар
sp_konsulov
Мнения: 197
Регистриран на: Сря 14 мар 2012 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София ;-)

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот sp_konsulov » Чет 27 дек 2012 11:21


Наистина ли концентрирания антифриз е корозионен за двигателя ?


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Stenly » Чет 27 дек 2012 12:04


Абе стига сте писали глупости ... концентрат бил корозионен... за какво в антифриза има тогава антиоксидантни добавки,за какво Г12 е по скъп например от Г11 в който има също добавки против оксидиране? Говоря за антифриз,който НЕ Е менте,въпреки че пазара е залят с такива.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Iezekil » Чет 27 дек 2012 19:59


Дам,ако има има.Логично всеки производител е написал нещо на етикета,ама кой чете,пък и какво разбира като чете.Аз не помня да съм чел на етикета,концентрата да се ползва неразреден.Освен всичко останало колкото се повишава концентрацията,толкова намаляват охлаждащите свойства.
Може за теб да са глупости,но като видиш изядени витла на метална водна помпа,да не питаш от какво са изядени....


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Stenly » Пет 28 дек 2012 10:33


Ами глупости са бе пич. Разядените витла и язви като цяло по алуминиеви части и железни са от оксидация -> каране с вода,некачествен антифриз,прекалено разреждане с вода или нещо съвсем различно от антифриз....
Антифриза е смес от няколко съставки като цяло и ДА корозионна е само една съставка етиленгликола НО не и цялата смес наречена антифриз ,защото има и съставки ,които противодействат на разяждащата такава и предпазват двигателя. Точно за това е прието да се използва дестилирана вода в правилното съотношение,която заедно с инхибиторите в антифриза ти щадят частите вътре. Антифриза също има живот и той е 1,5-2 години ,след това се подменя наново заедно с нова дестилирана вода.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Iezekil » Пет 28 дек 2012 11:32


Аха,смени плочата,докато говореше за концентрат,взе да говориш за дестилирана вода...
За качеството съм съгласен.Прав си за всичко но да не забравяме,че много от нас не карат с орижинал.
Моноетилен гликола е силно корозионен,и ако не сме сигурни,че има прибавени силикати към течноста,си е направо безумие да караме с това.Аз карам с разреден концентрат винаги.Сам си го разреждам.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Stenly » Пет 28 дек 2012 11:58


Никаква плоча не съм сменял.. говоря за хубав антифриз и просто казвам,че се слага дестилирана вода а не се кара САМО с антифриз ,дестилирана вода се ползва,защото тя не образува котлен камък. Антифриза и дестилираната вода са заедно в охладителната система но свойствата на предпазване и на двете са различни посвоему. Ако караш с чешмяна вода и направи котлен камък или нанос дори разредена правилно с антифриз ,той реагира с котления камък и под него става язва дупка окис както искаш го наричай .... ,затова преди това писах че едното върви с другото за да няма проблеми. Аз тези правила ги спазвам и всички части на двигателите ми са в отлично състояние...


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат

Мнениеот Iezekil » Пет 28 дек 2012 14:49


И аз това казвам де,не се кара САМО с концентрат,разрежда се с дестилирана,йонизирана или дълбоко обезсолена вода....



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта