Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
- oganisjan
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 94
- Регистриран на: Нед 18 дек 2011 8:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат, в събота ще купувам термостата - цена 13 лева. Ползвах търсачката но не видях къде се намира и как се сменя. Предполагам че е около водната помпа.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Анджик!!!!Там е...по-точно на кожуха на водната помпа...на канал ще ти е най-лесно.Трябва само да разхлабиш малко помпата на хидравликата (аз я откачам напълно от стойката) за да не ти пречи.Ако питаш мен,дай некой левец повече за термостат...13 е фатално число 
ето ти малко инфо - viewtopic.php?t=27559&postdays=0&postorder=asc&start=0

ето ти малко инфо - viewtopic.php?t=27559&postdays=0&postorder=asc&start=0
- oganisjan
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 94
- Регистриран на: Нед 18 дек 2011 8:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Смених термостата, налях антифриз за -80 градуса почти без разреждане, не вдига повече от 80 градуса, иначе парното е АФРИКА.
Станно ми е защо не стига до 90 градуса, нарочно налях концентрат антифриз -80 градуса който е с по-малък специфичен топлинен коефицент, демек да загрява повече.
Станно ми е защо не стига до 90 градуса, нарочно налях концентрат антифриз -80 градуса който е с по-малък специфичен топлинен коефицент, демек да загрява повече.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Защото може да ги стига,ама стрелката да те лъже.Контролно замерване с термометър.И да знаеш,че не е полезно за двигатела/а може би и за витлата на помпата/ да се налива концентрат,той е силно корозионен.
- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Iezekil написа:И да знаеш,че не е полезно за двигатела/а може би и за витлата на помпата/ да се налива концентрат,той е силно корозионен.
Зависи какъв антифриз слага.Ако е от този по 1,50литъра ще е корозионен!Инече тировете навъртат милиони километри,пък карат само с концентрат

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
През живота си не съм виждал концентрат за 1,5лв.А двигателчето на пасата да се сравнява с това на тир е смешно.Отделно,че сега чувам за сефет,че тировете така карат.Просто не е хубаво а и е безмислено.
- sp_konsulov
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 14 мар 2012 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: село София ;-)
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Наистина ли концентрирания антифриз е корозионен за двигателя ?
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Абе стига сте писали глупости ... концентрат бил корозионен... за какво в антифриза има тогава антиоксидантни добавки,за какво Г12 е по скъп например от Г11 в който има също добавки против оксидиране? Говоря за антифриз,който НЕ Е менте,въпреки че пазара е залят с такива.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Дам,ако има има.Логично всеки производител е написал нещо на етикета,ама кой чете,пък и какво разбира като чете.Аз не помня да съм чел на етикета,концентрата да се ползва неразреден.Освен всичко останало колкото се повишава концентрацията,толкова намаляват охлаждащите свойства.
Може за теб да са глупости,но като видиш изядени витла на метална водна помпа,да не питаш от какво са изядени....
Може за теб да са глупости,но като видиш изядени витла на метална водна помпа,да не питаш от какво са изядени....
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Ами глупости са бе пич. Разядените витла и язви като цяло по алуминиеви части и железни са от оксидация -> каране с вода,некачествен антифриз,прекалено разреждане с вода или нещо съвсем различно от антифриз....
Антифриза е смес от няколко съставки като цяло и ДА корозионна е само една съставка етиленгликола НО не и цялата смес наречена антифриз ,защото има и съставки ,които противодействат на разяждащата такава и предпазват двигателя. Точно за това е прието да се използва дестилирана вода в правилното съотношение,която заедно с инхибиторите в антифриза ти щадят частите вътре. Антифриза също има живот и той е 1,5-2 години ,след това се подменя наново заедно с нова дестилирана вода.
Антифриза е смес от няколко съставки като цяло и ДА корозионна е само една съставка етиленгликола НО не и цялата смес наречена антифриз ,защото има и съставки ,които противодействат на разяждащата такава и предпазват двигателя. Точно за това е прието да се използва дестилирана вода в правилното съотношение,която заедно с инхибиторите в антифриза ти щадят частите вътре. Антифриза също има живот и той е 1,5-2 години ,след това се подменя наново заедно с нова дестилирана вода.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Аха,смени плочата,докато говореше за концентрат,взе да говориш за дестилирана вода...
За качеството съм съгласен.Прав си за всичко но да не забравяме,че много от нас не карат с орижинал.
Моноетилен гликола е силно корозионен,и ако не сме сигурни,че има прибавени силикати към течноста,си е направо безумие да караме с това.Аз карам с разреден концентрат винаги.Сам си го разреждам.
За качеството съм съгласен.Прав си за всичко но да не забравяме,че много от нас не карат с орижинал.
Моноетилен гликола е силно корозионен,и ако не сме сигурни,че има прибавени силикати към течноста,си е направо безумие да караме с това.Аз карам с разреден концентрат винаги.Сам си го разреждам.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
Никаква плоча не съм сменял.. говоря за хубав антифриз и просто казвам,че се слага дестилирана вода а не се кара САМО с антифриз ,дестилирана вода се ползва,защото тя не образува котлен камък. Антифриза и дестилираната вода са заедно в охладителната система но свойствата на предпазване и на двете са различни посвоему. Ако караш с чешмяна вода и направи котлен камък или нанос дори разредена правилно с антифриз ,той реагира с котления камък и под него става язва дупка окис както искаш го наричай .... ,затова преди това писах че едното върви с другото за да няма проблеми. Аз тези правила ги спазвам и всички части на двигателите ми са в отлично състояние...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat Б3 RP 1990г. - смяна на термостат
И аз това казвам де,не се кара САМО с концентрат,разрежда се с дестилирана,йонизирана или дълбоко обезсолена вода....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 68 госта