Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
speedermarto
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 12:06
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: ALH
Местоположение: София
Контакти:

Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот speedermarto » Пет 28 дек 2012 10:29


Колеги, интересува ме подробно как работи този прекъсвач и какво предприема ЕКУ-то като получи сигнал за затворен дросел. Както и какво е най-вероятно да се случва, ако не получи сигнала. Кажете, ако знаете на кои пинове на стъпковия да търся затворена верига при затворен дросел. Какво трябва да е растоянието между двете контактни площи /винта и буталцето/. Проблемите са ми с пушене и прекъсване на студено на бензин. Всички възможни причини са елиминирани без ТПС и ЦТП. До диагностика още не съм стигнал. Благодаря!

п.с. Използвах търсачката, но на точно тези въпроси не намерих отговор.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот Iezekil » Пет 28 дек 2012 10:58


Баси омотания въпрос.
speedermarto написа: как работи този прекъсвач и какво предприема ЕКУ-то като получи сигнал за затворен дросел.

При теб едва ли има прекъсвач точно.Дросела се командва чрез стъпковия мотор,сигнал се взема от датчика на върха на главата му/за пуснат педал/ и от ТПС потенциометричен тип.ЕКУ-то командва колко да е отворен дросела вземайки инфо от всички простотии,включая и температурен датчик.Какво се случва при прекъснати ламбда,темп. датчик и степ мотор?Ами заемат се сервизни стойности.При некоректен сигнал обаче се бърка и смесообразуването.Всъщност пушенето говори за повече гориво,а не въздух.
Все пак като искаш замери и стъпковото,аз бих почнал с замерване на ТПС и Темп.датчик.С търсачката ще откриеш какви стойности трябва да дават.


Потребителски аватар
speedermarto
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 12:06
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: ALH
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот speedermarto » Пет 28 дек 2012 12:01


Колега, това което си написал го има във всяка тема за 1.8 моно. Аз питам как да проверя дали този CTP-прекъсвач затваря веригата при отпуснат педал. Всички датчици мерих и този вътре в моното и ламбда нова сложих и тн. ТПС също не знамм как се замерва :?:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот Iezekil » Пет 28 дек 2012 14:35


Е кво точно питаш,като го има във всяка тема това,което казвам?Това също го има-
ivo123 написа:дават го в книгите при пребран степ мотор нацяло в изходно положение - разстоянието между палеца за газта на самата клапа и степ мотора да е = 0,5мм.

Или това за ТПС

radotom написа:От начало загрейте мотора до 90 *.За измерване на първоначалното напрежение при 0* на дроселната клапа трябва да приберете до край щока на стъпковото моторче. Това може да стане по три начина:

1.Откача се куплунга от него и се прилага на горните 2 пина (за 4-пинов регулатор) напрежение с такава полярност, че щока да се прибере до края. Напрежение се прилага за предпочитане от батерия 6V, а ако няма източник на 6V може да се подаде 12V през крушка 5W. Тя ще служи като ограничително съпротивление, така че да не се повреди моторчето. Прави се при изключено запалване.

2.Ако сте сам и няма източник на 6V подайте контакт, минете в дясната страна на автомобила и с едната ръка отворете дроселовата клапа така, че да може да се натисне датчика на регулатора на празния ход. Регулатора трябва да се задвижи. В началото ще тръгне да се прибира, а след това ще се покаже малко щока. Трябва да се избере момента, в който се е прибрал напълно и да се изключи куплунга с другата ръка. Ако от първия път не стане- опитайте отново!

3.Отвийте трите торксови болта и свалете регулатора на празния ход.

Щока на регулатора е прибран- сега трябва да се провери да не би да опира в регулатора за празния ход. Иначе измерването няма да бъде коректно.
Как да се провери и коригира хлабината след почистване, е описано в друга статия.(ще бъде преведено отделно! бел. пр.)

Всичко е готово за измерването. Включваме на контакт и с цифовия мултицет измерваме напрежението м/у пин 1 и пин 2 на ДПДК (номерацията на пиновете е от дясно на ляво, пин 3 липсва), като при това няколко пъти отваряме и затваряме дросела, за да получим по-точни резултати от измерването. Възможно е не-винаги да бъде едно и също, така, че вземаме предвид средната стойност на напрежението. При всички случаи напрежението трябва да е около 0.18-0.2V.

Ако беше чел щеше да знаеш,че ламбда на студено не играе.Оставям ти замерването на стъпковото сам да намериш...
Прикачени файлове
016050893.jpg


Потребителски аватар
speedermarto
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 12:06
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: ALH
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот speedermarto » Пет 28 дек 2012 16:13


Едно си баба знае, едно си баба бае. Не съм имал въпроси за нито едно от нещата които написа. Единствено ме интересува на кои два пина се получава затворена верига при затворен дросел.
Btw. ламбдата ми е с подгрев, такаче не ми казвай кога работи. Аз съм чел доста, а ти?
Поздрави.

edit: Инфото за ТПС-а е полезно, благодаря.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот Iezekil » Пет 28 дек 2012 16:37


Кво си чел,Марк Твен ли :D
Всичко дето го написах е отговор на твоите въпроси
speedermarto написа: Не съм имал въпроси за нито едно от нещата които написа.

Просто си прочети първия пост.
По въпроса за датчика на стъпковия,мери се на 3 и 4 пин/МИСЛЯ/ съпротивлението,при натиснат и пуснат трябва да се променя.Не съм сигурен но пробвай,на 1 и 2 би трябвало да се подава напрежение за движение на буталцето.
Аз лично съм убеден,че проблема ти е в ТПС-а.

Последна промяна от Iezekil на Пет 28 дек 2012 17:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот pas1.8mi » Пет 28 дек 2012 17:17


Контакта е на горните два пина,а двигателчето на долните два! :wink:


Потребителски аватар
speedermarto
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 12:06
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: ALH
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот speedermarto » Пет 28 дек 2012 17:56


pas1.8mi написа:Контакта е на горните два пина,а двигателчето на долните два! :wink:

Това е отговора, който търсех. Благодаря.

Iezekil цялата тема се отнася за въпросния ctp-switch, а не за стъпковия мотор или тпс-а. За това и заглавието е такова. Благодаря за част от информацията, нищо че я има в другите теми. Какво съпротивление мериш на стъпковия мотор? Два пина се окъсяват при затворен дросел, а с другите два чрез промяна на напрежението се движи електромотора.

Весели празници! :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот Iezekil » Пет 28 дек 2012 18:35


Е,нейсе,аз пък си мисля,че припушването и прекъсването не е от това.Що се отнася до поредния ти бисер,
speedermarto написа:[ Какво съпротивление мериш на стъпковия мотор?
ето ти материал за четене
venll-vr написа:при 4 пинов мотор

пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец
което означава,че наистина е на 3 и 4 това,което тъърсиш,както ти и казах.
Не е нужно да си толкова груб,нищо че имам железни нерви :beer Весели празници :!:


Потребителски аватар
speedermarto
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 20 юни 2012 12:06
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: ALH
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот speedermarto » Съб 29 дек 2012 23:35


Да де и ти си прав, но то на практика на всичко можеш да замериш съпротивлението стига да ти върши работа. Просто това прекъсване не се издържа и съм изнервен от чоплене по това куцо моно. Стъпковия бачка супер, най-вероятно проблема е от ТПС-а и ще ходя към диагностика след празниците. Съжалявам за тона. Весели празници! :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat b3 1.8 RP CTP-switch, как работи?

Мнениеот Iezekil » Нед 30 дек 2012 8:21


Пробвай го настрой както е описано по-нагоре на 0,19в.Забравих да ти кажа,че това е другия начин да провериш стъпковия-когато отвориш дросела и го натиснеш по щока,той се прибира...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Didaka04 и 29 госта