Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Vesislav_E
Мнения: 154
Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот Vesislav_E » Съб 29 дек 2012 16:02


Здравейте колеги,днес замерих тока на акумулатора с мултицет и също така го гледах и през ваг-ком.На празен ход без никакви консуматори показва около 13,8-14 , а със пуснати всички консуматори пада на 13 волта,което е с 1 волт по малко от нормалното горе доло.Главно въпроса ми е възможно ли е заради това оборотите на колата да са леко нестабилни(мърдат с около 40-50 оборота),на оборотомера е съвсем леко доловимо-трябва да се загледаш.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот znainainai » Съб 29 дек 2012 16:08


На празен ход със включени къси светлини трябва да е 13,8 - 14,2V :wink:


Потребителски аватар
Vesislav_E
Мнения: 154
Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот Vesislav_E » Съб 29 дек 2012 16:11


Да,но при мен без нищо включено е толкова.Когато включа фаровете пада на 13 волта...


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот brad4edat » Нед 30 дек 2012 19:58


Ако алтернатора ти държи над 12.8v при кола на празен ход и пуснати всички консуматори си спи спокойно колега;)
12.8v е минимума за правилен заряд на акумулатора, така ми казаха в ISKRA преди няколко месеца.
Иначе и моята е около 13.6 до към 14v при напълно празен ход. Нормално е при такъв голям товар да има леки колебания в оборотите ;)


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот sportul » Нед 30 дек 2012 20:57


ако ти пада под 13,8 смени регулатора на алтернатора , така няма да изкараш много

поста на брачеда предлагам направо да бъде изтрит.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот krraynov » Пон 31 дек 2012 2:55


Може да има прекъснат силов диод от схемата в алтернатора и затова да не може да достигне нормалните стойности. Може и да е от регулатора, за който също има 6 малки диода, но общо взето трябва да се експериментира - по лесния вариант с друг регулатор най-напред.
А напрежението къде го мериш- направо на генератора или на друго място? Защото може и да има хлабави връзки (най-вече ръждясала маса)

Vesislav_E написа:възможно ли е заради това оборотите на колата да са леко нестабилни(мърдат с около 40-50 оборота),на оборотомера е съвсем леко доловимо-трябва да се загледаш.
Благодаря предварително!
- според мен едва ли оборотите ще са нестабилни от това (да мърдат при постоянно натоварване на алтернатора).


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот brad4edat » Вто 01 яну 2013 21:14


И да го сменя пак си е все тая! Експериментиръл съм със чисто нови регулатори и четки и пак си показва същите стойности както съм описъл! Само така си му втълпявате излишни притеснения на човека и ще се набута с пари и загуба на време. Ако наистина при абсолютен максимален товар и напълно празен ход на двигателя, не му пада под 12.8V, то всичко си е наред с зареждането. Бедна ви е фантазията за какви W-тове и A-пери става дума при напълно натоварена система. Абсурдно е при нормален заряд от 13.8 -14V да няма никакъв пад [url]при празен ход и 100% товар на системата[/url]!
Аз така изкарах 6 години с един акумолатор на ISKRA, което мисля, че идеално потвърждава това което съм писъл, пък вие си бръщолевете врели некипели и плашете човека с глупости.

Ако модератора прецени, че говоря глупости, то нека изтрие постовете ми ;)


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот krraynov » Вто 01 яну 2013 22:17


brad4edat написа:Ако алтернатора ти държи над 12.8v при кола на празен ход и пуснати всички консуматори си спи спокойно колега;) . 12.8v е минимума за правилен заряд на акумулатора, така ми казаха в ISKRA преди няколко месеца. ;)


Когато някой пише нещо със сигурност трябва да е запознат с онова което пише. Едно от нещата с които промишлено се занимавам са акумулаторите - тягови, автомобилни, стационарни и т.н.
Изобщо не е вярно че ако заряда на точно този акумулатор е над 12.8V - да си спи спокойно собственика!!! Ще си спи спокойно точно 1 седмица - две.
Акумулаторите са от 6 клетки (автомобилните). За да се зареди клетката и трябват 2.41V на всяка.
6клетки Х 2.41V = 14.46V. А допустимия разряд на тези акумулатори е до 1.7~1.75V = 10.5V.

Ако напрежението е 12.8V при работещ автомобил, то 200% съм сигурен че този акумулатор никога не се зарежда до номиналните си параметри и много скоро собственика ми ще е принуден да го подмени.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот brad4edat » Вто 01 яну 2013 23:48


А вие колеги сещате ли се че такава ситуция "празен ход и пълен товар на 100%" е почти абсурдна и се случва за кратко само при разни опити от наша страна! Почти няма такава ситуация при която автомобила да работи с минути или часове с по-голям от 50% товар, ното зимата нито лятото, че да има такова клякане на зареждането ;) Друг много важен фактор е че през повечето време колата се кара, т.е е в обороти, което също си оказва +.
Лично при мен при абсурдната коментирана ситуация не е падала под 13.2 V, през другото време си е 13.8v и си свиркам.

Пак ви казвам, че такава ситуация е почти абсурдна и е среща само при нашите кратки тествания, което няма как да навреди на акумолатора :wink:

Съшо така ви казах, че за да ми признаят гаранцията на акумулатора в ISKRA ме накараха да пусна само дългите светлини и изискването е при празен ход да не пада под 12.8v. Никакви максимални натоварвания, само дългите, което е далече далече от максималния товар :drunk


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот pas1.8mi » Сря 02 яну 2013 20:48


Колега Vesislav_E с какъв уред измерваш това напрежение?


Потребителски аватар
Vesislav_E
Мнения: 154
Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот Vesislav_E » Чет 03 яну 2013 1:58


С мултицет..


vas4e
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 5:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор

Мнениеот vas4e » Чет 03 яну 2013 7:24


Имам А4 1.8Т от 6 години и Джета 1.6ТД и двете зареждат на 13в с пълна консумация и нямам проблем ,даже на аудито акумулатора е сдал багажа. БРАТЧЕДА е прав и аз съм сменял реле нищо не става ( на джетата)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта