Здравейте колеги,днес замерих тока на акумулатора с мултицет и също така го гледах и през ваг-ком.На празен ход без никакви консуматори показва около 13,8-14 , а със пуснати всички консуматори пада на 13 волта,което е с 1 волт по малко от нормалното горе доло.Главно въпроса ми е възможно ли е заради това оборотите на колата да са леко нестабилни(мърдат с около 40-50 оборота),на оборотомера е съвсем леко доловимо-трябва да се загледаш.
Благодаря предварително!
Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
На празен ход със включени къси светлини трябва да е 13,8 - 14,2V 

- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
Да,но при мен без нищо включено е толкова.Когато включа фаровете пада на 13 волта...
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
Ако алтернатора ти държи над 12.8v при кола на празен ход и пуснати всички консуматори си спи спокойно колега;)
12.8v е минимума за правилен заряд на акумулатора, така ми казаха в ISKRA преди няколко месеца.
Иначе и моята е около 13.6 до към 14v при напълно празен ход. Нормално е при такъв голям товар да има леки колебания в оборотите
12.8v е минимума за правилен заряд на акумулатора, така ми казаха в ISKRA преди няколко месеца.
Иначе и моята е около 13.6 до към 14v при напълно празен ход. Нормално е при такъв голям товар да има леки колебания в оборотите

- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
ако ти пада под 13,8 смени регулатора на алтернатора , така няма да изкараш много
поста на брачеда предлагам направо да бъде изтрит.
поста на брачеда предлагам направо да бъде изтрит.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
Може да има прекъснат силов диод от схемата в алтернатора и затова да не може да достигне нормалните стойности. Може и да е от регулатора, за който също има 6 малки диода, но общо взето трябва да се експериментира - по лесния вариант с друг регулатор най-напред.
А напрежението къде го мериш- направо на генератора или на друго място? Защото може и да има хлабави връзки (най-вече ръждясала маса)
А напрежението къде го мериш- направо на генератора или на друго място? Защото може и да има хлабави връзки (най-вече ръждясала маса)
- според мен едва ли оборотите ще са нестабилни от това (да мърдат при постоянно натоварване на алтернатора).Vesislav_E написа:възможно ли е заради това оборотите на колата да са леко нестабилни(мърдат с около 40-50 оборота),на оборотомера е съвсем леко доловимо-трябва да се загледаш.
Благодаря предварително!
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
И да го сменя пак си е все тая! Експериментиръл съм със чисто нови регулатори и четки и пак си показва същите стойности както съм описъл! Само така си му втълпявате излишни притеснения на човека и ще се набута с пари и загуба на време. Ако наистина при абсолютен максимален товар и напълно празен ход на двигателя, не му пада под 12.8V, то всичко си е наред с зареждането. Бедна ви е фантазията за какви W-тове и A-пери става дума при напълно натоварена система. Абсурдно е при нормален заряд от 13.8 -14V да няма никакъв пад [url]при празен ход и 100% товар на системата[/url]!
Аз така изкарах 6 години с един акумолатор на ISKRA, което мисля, че идеално потвърждава това което съм писъл, пък вие си бръщолевете врели некипели и плашете човека с глупости.
Ако модератора прецени, че говоря глупости, то нека изтрие постовете ми
Аз така изкарах 6 години с един акумолатор на ISKRA, което мисля, че идеално потвърждава това което съм писъл, пък вие си бръщолевете врели некипели и плашете човека с глупости.
Ако модератора прецени, че говоря глупости, то нека изтрие постовете ми

- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
brad4edat написа:Ако алтернатора ти държи над 12.8v при кола на празен ход и пуснати всички консуматори си спи спокойно колега;) . 12.8v е минимума за правилен заряд на акумулатора, така ми казаха в ISKRA преди няколко месеца.
Когато някой пише нещо със сигурност трябва да е запознат с онова което пише. Едно от нещата с които промишлено се занимавам са акумулаторите - тягови, автомобилни, стационарни и т.н.
Изобщо не е вярно че ако заряда на точно този акумулатор е над 12.8V - да си спи спокойно собственика!!! Ще си спи спокойно точно 1 седмица - две.
Акумулаторите са от 6 клетки (автомобилните). За да се зареди клетката и трябват 2.41V на всяка.
6клетки Х 2.41V = 14.46V. А допустимия разряд на тези акумулатори е до 1.7~1.75V = 10.5V.
Ако напрежението е 12.8V при работещ автомобил, то 200% съм сигурен че този акумулатор никога не се зарежда до номиналните си параметри и много скоро собственика ми ще е принуден да го подмени.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
А вие колеги сещате ли се че такава ситуция "празен ход и пълен товар на 100%" е почти абсурдна и се случва за кратко само при разни опити от наша страна! Почти няма такава ситуация при която автомобила да работи с минути или часове с по-голям от 50% товар, ното зимата нито лятото, че да има такова клякане на зареждането
Друг много важен фактор е че през повечето време колата се кара, т.е е в обороти, което също си оказва +.
Лично при мен при абсурдната коментирана ситуация не е падала под 13.2 V, през другото време си е 13.8v и си свиркам.
Пак ви казвам, че такава ситуация е почти абсурдна и е среща само при нашите кратки тествания, което няма как да навреди на акумолатора
Съшо така ви казах, че за да ми признаят гаранцията на акумулатора в ISKRA ме накараха да пусна само дългите светлини и изискването е при празен ход да не пада под 12.8v. Никакви максимални натоварвания, само дългите, което е далече далече от максималния товар

Лично при мен при абсурдната коментирана ситуация не е падала под 13.2 V, през другото време си е 13.8v и си свиркам.
Пак ви казвам, че такава ситуация е почти абсурдна и е среща само при нашите кратки тествания, което няма как да навреди на акумолатора

Съшо така ви казах, че за да ми признаят гаранцията на акумулатора в ISKRA ме накараха да пусна само дългите светлини и изискването е при празен ход да не пада под 12.8v. Никакви максимални натоварвания, само дългите, което е далече далече от максималния товар

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
Колега Vesislav_E с какъв уред измерваш това напрежение?
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
С мултицет..
Re: Пасат Б5 1.8т АЕБ 1998г.-Проблем с алтернатор
Имам А4 1.8Т от 6 години и Джета 1.6ТД и двете зареждат на 13в с пълна консумация и нямам проблем ,даже на аудито акумулатора е сдал багажа. БРАТЧЕДА е прав и аз съм сменял реле нищо не става ( на джетата)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта