
Б4 проблемен преден амортисьор
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Б4 проблемен преден амортисьор
Става въпрос за долната гайка на амортисьора, която държи пружината под натяг.С времето самата гайка се разгхлабва от самосебе си и амортисьора започва да лопа много дразнещо.Сложих друга нова гайка и ми направиха нова резба на стъблото,защото старата беше леко замазана и разхлабването пак си продължава.Взех да си мисля вече да заваря самата гайка за стеблото и като дойда време за смяна на амортисьора да си търся само друга пружина.Вие каккво ще кажете по въпроса 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Много зависи как го стягаш.Купуваш си гайка с контра (втулка или елипсовидна),ама чисто нова,не 2-ра ръка от някъде. След това си стягаш гайката към стеблото здраво,като си държиш контра отгоре с шестограм (в стеблото имаш отвор за контра).След това монтираш всичко на колата,пускаш колата да си легне на тампоните и стягаш отгоре другата гайка,която крепи чашката.Идеята е,че когато слагаш втората гайкта,трябва да внимаваш самото стебло да не се завърти,защото завъртането на стеблото е една чудесна възможност да се охлаби долната гайка. Редовно горната се навива с гайковерт примерно,щото е много удобно,ама тогава в 99% от случаите,долната се охлабва. Затова както казах - стягаш си здраво,ама държиш контра. Масовите амортисьори са за контра 6-тограм 7мм .
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Ама проблема е че на моята контра зъбите излязоха на стружки след поредното развиване и сега само с гайковерт се развива и завива горната гайка.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Да,наистина е проблем..само че докато горната я стягаш така,винаги ще се развива долната.Завари нещо в самия амортисьор и пробвай така (примерно някакъв шестограм по-як).
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
А не мога да разбера защо като се стяга с гайковерт горната гайка-долната се охлабва.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Що...сега ще ти го обясня.Долната при пусната кола и всичко накичено,е под натиска на пружината т.е. самата гайка трудно може да се завърти цялата (лагера е доста стегнат от тежестта на колата и натиска на пружината).Да обаче като стягаш горната с гайковерт,завърташ стеблото на амортисьора в посока по часовниковата стрелка (посоката на завиване на горната гайка) и тогава предвид,че долната гайка е общо взето почти 100% статична,стеблото се върти спрямо нея и то точно в посоката на развиване ;)
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Ясно!А ако ударя една заварка на долната гайка предполагам ще си реша проблема. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Зависи...ако заварческите ти умения са като моите,гайковерта ще я скъса за 0 време
.Ако се справяш в "завар'ването" (сетих се един виц
) ще си решиш проблема радиакално,да...ама следващо развиване на гайката няма да има. Не прекалявай със заварката,за да не прегрееш стеблото на амортисьора и да се пре*бе.
Аа,послепис - заварката ти трябва да е равна,защото отгоре на гайката фактически ляга горната чашка и ако заварката ти не е плътна и равна,ще разбиеш чашката.


Аа,послепис - заварката ти трябва да е равна,защото отгоре на гайката фактически ляга горната чашка и ако заварката ти не е плътна и равна,ще разбиеш чашката.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Въобще не се опитвай да заваряваш или капваш нещо за стеблото!!!! Още повече пък под нивото на горната гайка или тампона!
Самата заварка създава в металната структура много "люта" зона, която е особено податлива на скъсване и счупване!!! Казвам го защото работата ми е свързана с машиностроене и много заварки.
Самото стебло също е от специални здрави стомани и когато капнеш или завариш нещо на него, тази "люта" зона става още по-твърда и чуплива!
Въобще не го прави това с заваряването защото ти гарантирам, че ще си потрошиш колата или ще се пречукаш някъде в движение! По добре тропащ амортесиор, отколкото скъсано стебло с изпаднала пружина и изскочил амортесиор.
Можеш да се опиташ да капнеш нещо за контра отгоре над горната гайка, но НЕ си прави други експерименти
Казвам ти го съвсем сериозно, за да не стане играчка плачка!
Успех
Самата заварка създава в металната структура много "люта" зона, която е особено податлива на скъсване и счупване!!! Казвам го защото работата ми е свързана с машиностроене и много заварки.
Самото стебло също е от специални здрави стомани и когато капнеш или завариш нещо на него, тази "люта" зона става още по-твърда и чуплива!
Въобще не го прави това с заваряването защото ти гарантирам, че ще си потрошиш колата или ще се пречукаш някъде в движение! По добре тропащ амортесиор, отколкото скъсано стебло с изпаднала пружина и изскочил амортесиор.
Можеш да се опиташ да капнеш нещо за контра отгоре над горната гайка, но НЕ си прави други експерименти

Казвам ти го съвсем сериозно, за да не стане играчка плачка!
Успех

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблемен преден амортисьор на Б4
Хубаво е,че все пак някой го каза,аз се въздържах,защото колегата изглежда доста навит да си я завари,макар че това не е добро решение по описаните от теб причини + това,че няма никога повече да може да се разглоби. Остава си варианта да се завари или набие достатъчно здраво, нещо най-горе,където е прецакания отвор за контрата.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Б4 проблемен преден амортисьор
Добре, разубедихте ме за заварката.Ще го мисля тоя амортисьор и ако измисля как да застопоря долната гайка ще пиша.
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б4 проблемен преден амортисьор
Пробвай да я "залепиш" с техническо лепило или както му викат осигурител за резби.Дали локтайт или Вюрт и двете фирми го имат.Има 3 разновидности малкоякостен,средноякостен и високоякостен.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Б4 проблемен преден амортисьор
didopoli написа:Пробвай да я "залепиш" с техническо лепило или както му викат осигурител за резби.Дали локтайт или Вюрт и двете фирми го имат.Има 3 разновидности малкоякостен,средноякостен и високоякостен.
Гайковерта ще я развие без да му мигне окото...този опит ще е обречен според мен.Осигурителите са за да не се саморазвие или за да се развие трудно дадената резба.В случая на колегата обаче,дори половин оборот да мръдне (което е напълно възможно предвид ударите на гайковерта),амортисьора ще започне да хлопа отново...
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Б4 проблемен преден амортисьор
А защо трябва да се завива с гайковерт?
Аз си затягам с "ръчен" ключ и си държа контра с щестограма.
Аз си затягам с "ръчен" ключ и си държа контра с щестограма.
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б4 проблемен преден амортисьор
zfa159 написа:didopoli написа:Пробвай да я "залепиш" с техническо лепило или както му викат осигурител за резби.Дали локтайт или Вюрт и двете фирми го имат.Има 3 разновидности малкоякостен,средноякостен и високоякостен.
Гайковерта ще я развие без да му мигне окото...този опит ще е обречен според мен.Осигурителите са за да не се саморазвие или за да се развие трудно дадената резба.В случая на колегата обаче,дори половин оборот да мръдне (което е напълно възможно предвид ударите на гайковерта),амортисьора ще започне да хлопа отново...
Идеята ми беше,че след като залепи гайката лепилото се изсъхва веднага.Ще има време да навре амортисьора и да стегне горната гайка.Макар и да мръдне(докато завива горната) както казваш лепилото като изсъхне,ще държи гайката и няма да й позволи по-нататъшно развиване.Това ми дойде като идея просто.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта