Б4 проблемен преден амортисьор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Б4 проблемен преден амортисьор

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 11 фев 2013 18:02


Става въпрос за долната гайка на амортисьора, която държи пружината под натяг.С времето самата гайка се разгхлабва от самосебе си и амортисьора започва да лопа много дразнещо.Сложих друга нова гайка и ми направиха нова резба на стъблото,защото старата беше леко замазана и разхлабването пак си продължава.Взех да си мисля вече да заваря самата гайка за стеблото и като дойда време за смяна на амортисьора да си търся само друга пружина.Вие каккво ще кажете по въпроса :question




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 11 фев 2013 18:38


Много зависи как го стягаш.Купуваш си гайка с контра (втулка или елипсовидна),ама чисто нова,не 2-ра ръка от някъде. След това си стягаш гайката към стеблото здраво,като си държиш контра отгоре с шестограм (в стеблото имаш отвор за контра).След това монтираш всичко на колата,пускаш колата да си легне на тампоните и стягаш отгоре другата гайка,която крепи чашката.Идеята е,че когато слагаш втората гайкта,трябва да внимаваш самото стебло да не се завърти,защото завъртането на стеблото е една чудесна възможност да се охлаби долната гайка. Редовно горната се навива с гайковерт примерно,щото е много удобно,ама тогава в 99% от случаите,долната се охлабва. Затова както казах - стягаш си здраво,ама държиш контра. Масовите амортисьори са за контра 6-тограм 7мм .


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 11 фев 2013 18:47


Ама проблема е че на моята контра зъбите излязоха на стружки след поредното развиване и сега само с гайковерт се развива и завива горната гайка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 11 фев 2013 18:49


Да,наистина е проблем..само че докато горната я стягаш така,винаги ще се развива долната.Завари нещо в самия амортисьор и пробвай така (примерно някакъв шестограм по-як).


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 11 фев 2013 18:51


А не мога да разбера защо като се стяга с гайковерт горната гайка-долната се охлабва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 11 фев 2013 18:57


Що...сега ще ти го обясня.Долната при пусната кола и всичко накичено,е под натиска на пружината т.е. самата гайка трудно може да се завърти цялата (лагера е доста стегнат от тежестта на колата и натиска на пружината).Да обаче като стягаш горната с гайковерт,завърташ стеблото на амортисьора в посока по часовниковата стрелка (посоката на завиване на горната гайка) и тогава предвид,че долната гайка е общо взето почти 100% статична,стеблото се върти спрямо нея и то точно в посоката на развиване ;)


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 11 фев 2013 19:01


Ясно!А ако ударя една заварка на долната гайка предполагам ще си реша проблема. :biggrin


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 11 фев 2013 19:16


Зависи...ако заварческите ти умения са като моите,гайковерта ще я скъса за 0 време :mhihi .Ако се справяш в "завар'ването" (сетих се един виц :mhihi ) ще си решиш проблема радиакално,да...ама следващо развиване на гайката няма да има. Не прекалявай със заварката,за да не прегрееш стеблото на амортисьора и да се пре*бе.
Аа,послепис - заварката ти трябва да е равна,защото отгоре на гайката фактически ляга горната чашка и ако заварката ти не е плътна и равна,ще разбиеш чашката.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот brad4edat » Пон 11 фев 2013 19:25


Въобще не се опитвай да заваряваш или капваш нещо за стеблото!!!! Още повече пък под нивото на горната гайка или тампона!

Самата заварка създава в металната структура много "люта" зона, която е особено податлива на скъсване и счупване!!! Казвам го защото работата ми е свързана с машиностроене и много заварки.
Самото стебло също е от специални здрави стомани и когато капнеш или завариш нещо на него, тази "люта" зона става още по-твърда и чуплива!

Въобще не го прави това с заваряването защото ти гарантирам, че ще си потрошиш колата или ще се пречукаш някъде в движение! По добре тропащ амортесиор, отколкото скъсано стебло с изпаднала пружина и изскочил амортесиор.

Можеш да се опиташ да капнеш нещо за контра отгоре над горната гайка, но НЕ си прави други експерименти :th_up

Казвам ти го съвсем сериозно, за да не стане играчка плачка!
Успех :th_up


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемен преден амортисьор на Б4

Мнениеот zfa159 » Пон 11 фев 2013 19:29


Хубаво е,че все пак някой го каза,аз се въздържах,защото колегата изглежда доста навит да си я завари,макар че това не е добро решение по описаните от теб причини + това,че няма никога повече да може да се разглоби. Остава си варианта да се завари или набие достатъчно здраво, нещо най-горе,където е прецакания отвор за контрата.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Б4 проблемен преден амортисьор

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 11 фев 2013 19:42


Добре, разубедихте ме за заварката.Ще го мисля тоя амортисьор и ако измисля как да застопоря долната гайка ще пиша.


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б4 проблемен преден амортисьор

Мнениеот didopoli » Вто 12 фев 2013 13:20


Пробвай да я "залепиш" с техническо лепило или както му викат осигурител за резби.Дали локтайт или Вюрт и двете фирми го имат.Има 3 разновидности малкоякостен,средноякостен и високоякостен.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б4 проблемен преден амортисьор

Мнениеот zfa159 » Вто 12 фев 2013 13:53


didopoli написа:Пробвай да я "залепиш" с техническо лепило или както му викат осигурител за резби.Дали локтайт или Вюрт и двете фирми го имат.Има 3 разновидности малкоякостен,средноякостен и високоякостен.

Гайковерта ще я развие без да му мигне окото...този опит ще е обречен според мен.Осигурителите са за да не се саморазвие или за да се развие трудно дадената резба.В случая на колегата обаче,дори половин оборот да мръдне (което е напълно възможно предвид ударите на гайковерта),амортисьора ще започне да хлопа отново...


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Б4 проблемен преден амортисьор

Мнениеот Presli82 » Вто 12 фев 2013 16:43


А защо трябва да се завива с гайковерт?
Аз си затягам с "ръчен" ключ и си държа контра с щестограма.


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б4 проблемен преден амортисьор

Мнениеот didopoli » Вто 12 фев 2013 17:10


zfa159 написа:
didopoli написа:Пробвай да я "залепиш" с техническо лепило или както му викат осигурител за резби.Дали локтайт или Вюрт и двете фирми го имат.Има 3 разновидности малкоякостен,средноякостен и високоякостен.

Гайковерта ще я развие без да му мигне окото...този опит ще е обречен според мен.Осигурителите са за да не се саморазвие или за да се развие трудно дадената резба.В случая на колегата обаче,дори половин оборот да мръдне (което е напълно възможно предвид ударите на гайковерта),амортисьора ще започне да хлопа отново...


Идеята ми беше,че след като залепи гайката лепилото се изсъхва веднага.Ще има време да навре амортисьора и да стегне горната гайка.Макар и да мръдне(докато завива горната) както казваш лепилото като изсъхне,ще държи гайката и няма да й позволи по-нататъшно развиване.Това ми дойде като идея просто.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 38 госта