Здравейте, смених гарнитурата на главата (тази дето се намира между главата и капака).
Сложих нова гумена карнитура на topran. Но след смяната продължава да ми тече масло, и сутринта даже от теча върху колектора се запали. Добре, че имах пожарогасител. Искам да попитам има ли нещо особено при смяната на тази гарнитура?
Имам две пластини, които се поставят между гайките и капака на главата. Те са леко криви. Доколкото знам, тове е така защото по този начин при стягане те натискат по-силно. Имам съмнение, че може да съм ги разменил. Въжможно ли е това да се случи?
Ако някой знае нещо по въпроса, моля да сподели.
Благодаря предварително.
Б3 1.8 Mi RP двигател гарнитура за капака на главата
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
passi1 написа:Ако някой знае нещо по въпроса, моля да сподели.
Почти нищо не знам по въпроса.
За това поглеждам в АutoData и виждам, че пише да се стяга с 10N.m.
И стягам с толкова, разбира се, иначе просто гарнитурата се изплюва и всичко става в масло!

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
Да, но за това ти трябва динамометричен ключ (нямам такъв).
Това ме навежда на мисълта, че става дума за гарнитурата на главата или бъркам?
Това ме навежда на мисълта, че става дума за гарнитурата на главата или бъркам?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
А шпилките смени ли 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
passi1 написа:Това ме навежда на мисълта, че става дума за гарнитурата на главата или бъркам?

Всичко по двигателя се стяга с динамометричен ключ на предписаните стойности.
Специално главата се затяга на 4 етапа: 40N.m., 60N.m. и 2 пъти на по 90* И то с определена последователност.

Другото, което е - явно има 2 типа гарнитури за този капак.
По-евтината се оказа, че не става за мен (защо ли не се изненадах!

Развий отново капака, почисти хубаво с коресилин да няма масло и пробвай да затегнеш наново, но с леко усилие и колкото се може по-равномерно.
Не използвай тресчотка - губи се чувството колко си натегнал.
Шпилки се сменят ако до сега си бил с коркова гарнитура.
Ама щом гумената е влезнала - значи са ти наред шпилките ;)
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
Знаете ли, казаха ми, че тази гарнитура е за по-нов модел passat.
Гумена е и има едни цилиндърчета на местата където влизат шпилките.
Това е причината да не може да прилегне плътно и да тече масло. Сега има две възможнжсти:
1. Нова гарнитура, а не тази, за която дадох 15 лв.
2. Да си гупя шпилки и да ги сменя. Те трябва да се сменят за да може гарнитурите да станат взаимо заменяеми (поне така ми обясниха)
Някой правил ли е такива гимнастики?
Гумена е и има едни цилиндърчета на местата където влизат шпилките.
Това е причината да не може да прилегне плътно и да тече масло. Сега има две възможнжсти:
1. Нова гарнитура, а не тази, за която дадох 15 лв.
2. Да си гупя шпилки и да ги сменя. Те трябва да се сменят за да може гарнитурите да станат взаимо заменяеми (поне така ми обясниха)
Някой правил ли е такива гимнастики?
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
Има гарнитура която си е комплект с шпилки . Когато смъкнеш капака , гледай да няма кривини от стяганията .
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
Масово към гумените гарнитури вървят и шпилките. До сега не съм имал случай гумена гарнитура да протече. Корковите се предават за максимум 6 месеца.
-
- VW експерт
- Мнения: 13409
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
Здравей колега!
На гумено-метална гарнитура,която трябва да сложиш на твоя мотор,с удебелени шпилки,можеш да разпробиеш с дорник отворите и ляга перфектно.
Ама нали страх лозе пази-намазах със силикон Виктор Рейнц за високи температури.
П.П.Моите шпилки не искаха да се отвият-това наложи това "инженерно решение"

На гумено-метална гарнитура,която трябва да сложиш на твоя мотор,с удебелени шпилки,можеш да разпробиеш с дорник отворите и ляга перфектно.
Ама нали страх лозе пази-намазах със силикон Виктор Рейнц за високи температури.
П.П.Моите шпилки не искаха да се отвият-това наложи това "инженерно решение"

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi
Zdravko Zankov написа:Здравей колега!
На гумено-метална гарнитура,която трябва да сложиш на твоя мотор,с удебелени шпилки,можеш да разпробиеш с дорник отворите и ляга перфектно.
Ама нали страх лозе пази-намазах със силикон Виктор Рейнц за високи температури.
П.П.Моите шпилки не искаха да се отвият-това наложи това "инженерно решение"
Добре,ако я разпробия ще мога ли да мина без смяна на шпилките? Моят опит показва, че
отвиването на шпилките не винаги е толкова лесно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта