Б3 1.8 Mi RP двигател гарнитура за капака на главата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Б3 1.8 Mi RP двигател гарнитура за капака на главата

Мнениеот passi1 » Сря 17 апр 2013 13:46


Здравейте, смених гарнитурата на главата (тази дето се намира между главата и капака).
Сложих нова гумена карнитура на topran. Но след смяната продължава да ми тече масло, и сутринта даже от теча върху колектора се запали. Добре, че имах пожарогасител. Искам да попитам има ли нещо особено при смяната на тази гарнитура?
Имам две пластини, които се поставят между гайките и капака на главата. Те са леко криви. Доколкото знам, тове е така защото по този начин при стягане те натискат по-силно. Имам съмнение, че може да съм ги разменил. Въжможно ли е това да се случи?
Ако някой знае нещо по въпроса, моля да сподели.
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот radotom » Сря 17 апр 2013 14:11


passi1 написа:Ако някой знае нещо по въпроса, моля да сподели.

Почти нищо не знам по въпроса.
За това поглеждам в АutoData и виждам, че пише да се стяга с 10N.m.
И стягам с толкова, разбира се, иначе просто гарнитурата се изплюва и всичко става в масло! :banghead


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот passi1 » Сря 17 апр 2013 14:17


Да, но за това ти трябва динамометричен ключ (нямам такъв).
Това ме навежда на мисълта, че става дума за гарнитурата на главата или бъркам?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот Теодор » Сря 17 апр 2013 15:40


А шпилките смени ли :question


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот passi1 » Сря 17 апр 2013 16:05


Не, не съм. Те сменяват ли се?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот radotom » Сря 17 апр 2013 19:13


passi1 написа:Това ме навежда на мисълта, че става дума за гарнитурата на главата или бъркам?

:icon_lol Бъркаш!
Всичко по двигателя се стяга с динамометричен ключ на предписаните стойности.
Специално главата се затяга на 4 етапа: 40N.m., 60N.m. и 2 пъти на по 90* И то с определена последователност. :c020
Другото, което е - явно има 2 типа гарнитури за този капак.
По-евтината се оказа, че не става за мен (защо ли не се изненадах! :no ) Там, където е овала за семеринга на разпределителния вал не лягаше плътно.
Развий отново капака, почисти хубаво с коресилин да няма масло и пробвай да затегнеш наново, но с леко усилие и колкото се може по-равномерно.
Не използвай тресчотка - губи се чувството колко си натегнал.
Шпилки се сменят ако до сега си бил с коркова гарнитура.
Ама щом гумената е влезнала - значи са ти наред шпилките ;)


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот passi1 » Сря 17 апр 2013 20:30


Знаете ли, казаха ми, че тази гарнитура е за по-нов модел passat.
Гумена е и има едни цилиндърчета на местата където влизат шпилките.
Това е причината да не може да прилегне плътно и да тече масло. Сега има две възможнжсти:
1. Нова гарнитура, а не тази, за която дадох 15 лв.
2. Да си гупя шпилки и да ги сменя. Те трябва да се сменят за да може гарнитурите да станат взаимо заменяеми (поне така ми обясниха)
Някой правил ли е такива гимнастики?


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот red rider » Сря 17 апр 2013 21:08


Има гарнитура която си е комплект с шпилки . Когато смъкнеш капака , гледай да няма кривини от стяганията .


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот znainainai » Сря 17 апр 2013 21:34


Масово към гумените гарнитури вървят и шпилките. До сега не съм имал случай гумена гарнитура да протече. Корковите се предават за максимум 6 месеца.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 17 апр 2013 21:54


Здравей колега!
На гумено-метална гарнитура,която трябва да сложиш на твоя мотор,с удебелени шпилки,можеш да разпробиеш с дорник отворите и ляга перфектно.
Ама нали страх лозе пази-намазах със силикон Виктор Рейнц за високи температури.

П.П.Моите шпилки не искаха да се отвият-това наложи това "инженерно решение"

:beer


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Гапнитура за капака на главата RP двигател 1.8 Mi

Мнениеот passi1 » Чет 18 апр 2013 8:58


Zdravko Zankov написа:Здравей колега!
На гумено-метална гарнитура,която трябва да сложиш на твоя мотор,с удебелени шпилки,можеш да разпробиеш с дорник отворите и ляга перфектно.
Ама нали страх лозе пази-намазах със силикон Виктор Рейнц за високи температури.

П.П.Моите шпилки не искаха да се отвият-това наложи това "инженерно решение"

:beer


Добре,ако я разпробия ще мога ли да мина без смяна на шпилките? Моят опит показва, че
отвиването на шпилките не винаги е толкова лесно.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Б3 1.8 Mi RP двигател гарнитура за капака на главата

Мнениеот pas1.8mi » Нед 21 апр 2013 8:43


Става така! :th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта