Ми реално погледнато при автомобилните ролки,всичко се свежда до един лагер....всяка една ролка,шайба и както и да го кажем,се свежда дълбоко вътре в себе си до един лагер.Колкото по-здрав е лагера,толкова повече ще изкара ролката. При ангренажа е прието да се сменя всичко заедно на дадени години или километри,защото е изчислено по някаква схема (не съм запознат как ги изчисляват,ама те си знаят) и реално погледнато те могат да изкарат и още, ама на конструктора му е ясно,че няма да изкара две смени на ремък,заради което казва директно,че сменяш всичко...иначе става точно даване на пари за едно и също като труд, два пъти...пък и капаци и всичко там е пластмасово и колкото по-рядко пипаш там,толкова по-дълго време ще са здрави

.При пистовия ремък и всичките лагери отпред,нещата не седят точно така...примерно за износването на алтернатора зависи колко го натоварваш (по-сериозното натоварване скапва по-бързо лагерите,то е ясно), това зависи в какъв климат я караш (ел. перките работят различно време),дали я караш на климатик или не (вентилатора и ел. перките харчат ток), дали караш на фарове или не,дали караш на фарове + фарове за мъгла и дълги и т.н....въобще от всичко зависи.Когато се скапе един лагер по ремъка,той натоварва всички други,като същото важи и за изключващата шайба на алтернатора,която вкарва едни вибрации по целия ремък и всичките лагери. С климатика е същото...когато компресора работи, ремъка има доста по-сериозно натоварване и съответно износването му е по-различно...всичко това прави невъзможно да се сметне колко точно км ще изкара пистовия ремък или лагерите на алтернатора или лагера на шайбата на компресора и т.н. Реално погледнато обтяжната ролка и пистовия ремък също не могат да изкарат от смяна до смяна, ама няма как да се знае кога са сменени преди това и дали въобще са сменяни.Предвид,че се сменят лесно и лесно се разбира,ако назрява проблем с тях,повечето пъти само им се преценява състоянието и ако "ще карат" т.е. ремъка не е напукан,изяден,нацепен и т.н. и ролките нямат никакъв шум, си се търкалят още доста...естествено не е никак лоша профилактика да се сменят,както и да се разглоби да кажем алтернатора и да се прегледа...за да не му свършат четките точно,когато не трябва,примерно...ама всичко опира до това в какво общо състояние е колата и колко е бюджета за първоначалното обслужване, иначе има много места,където е хубаво да се пипне,за да няма изненади после.
