Здравейте колеги,
Установявал ли е някой утечка на тази верига. Консумацията при заключени врати и след преминаване на преходните процеси (1 мин) надхвърля в пъти пределната допустима норма от 50 мА. Същото измерване без участие на тази верига не показва и 20 мА. Към момента нито една от бравите не дава грешки при диагностика, като 3 от тях са нови (шофьорската и двете задни). Комфорт модулът е проверен: чист, сух и без дефекти по кабелите. Кабелите към вратите също нямат проблеми.



Б5 утечка на веригата на предпазител 14
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
като идея -измери след 2-3 мин дали няма да спадне консумацията.
Възможно е комфорт модула да има по-голямо закъснение.
Възможно е комфорт модула да има по-голямо закъснение.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Добро предложение, ще пробвам. Всъщност има ли някой идея, освен комфорт модула кои са останалите контролери които инициализират при подаване на захранване. По конкретно при дизел агрегати.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
пиша защото у нашия подраздел релетата са 2 .Прекъсват веригата и по + и по минус със различно закъснение.Зависи от модула и има варианти.
Не съм се ровил как е при Паста.
Не съм се ровил как е при Паста.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
При по-продължително измерване не се наблюдава изменение в измерената консумация, продължава да бъде 0,5 А. Тоест други преходни процеси няма, а комфорт модулът преминава в sleep режим след 60 сек.
В уравнението обаче влиза нова неизвестна променлива, след изтичане на 60те секунди от заключването на вратите за проба изключвам буксата на алтернатора и консумацията пада на 0,05 А до 0,06 А. Когато същата букса е включена и предпазител N14 е изваден, след едната минута консумацията пада на 0,02А (т.е. изцяло в границите на нормалното). Преди бях забравил да спомена, че алармата не участва в консумацията по време на покой (предпазителът е изваден).
Странно кое във веригата на предпазител 14 може да провокира консумация в алтернатора.
В уравнението обаче влиза нова неизвестна променлива, след изтичане на 60те секунди от заключването на вратите за проба изключвам буксата на алтернатора и консумацията пада на 0,05 А до 0,06 А. Когато същата букса е включена и предпазител N14 е изваден, след едната минута консумацията пада на 0,02А (т.е. изцяло в границите на нормалното). Преди бях забравил да спомена, че алармата не участва в консумацията по време на покой (предпазителът е изваден).
Странно кое във веригата на предпазител 14 може да провокира консумация в алтернатора.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Странно...
Като казваш "букса на алтернатора" това би трябвало да е извода, по който алтернатора казва на таблото че не работи / работи, т.е. към лампата на таблото. Когато не работи там има минус, а когото работи - плюс.
Предпазител 14 би трябвало да е за комфорт-модула. Той има доста общи връзки с таблото... така че да не би там да е проблема.
Дневни светлини имаш ли (монтирал ли си?)? Някакви други интервенции правени ли са по инсталацията...?
Най-често такива гадни проблеми се появяват след някоя "нерегламентирана" интервенция.
Успех!
Като казваш "букса на алтернатора" това би трябвало да е извода, по който алтернатора казва на таблото че не работи / работи, т.е. към лампата на таблото. Когато не работи там има минус, а когото работи - плюс.
Предпазител 14 би трябвало да е за комфорт-модула. Той има доста общи връзки с таблото... така че да не би там да е проблема.
Дневни светлини имаш ли (монтирал ли си?)? Някакви други интервенции правени ли са по инсталацията...?
Най-често такива гадни проблеми се появяват след някоя "нерегламентирана" интервенция.
Успех!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
За същата букса става дума. Предпазител 14 е за комфорт модула, а дневни светлини имам но те са свързани през реле R87 което получава захранване едва от позиция контакт.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Това че релето на дневните взема захранване едва след позиция контакт не означава, че през неговата верига (оперативна или силова) не се затваря друга и от там да ти се появява някаква консумация... Не казвам че не е вързано правилно, просто гадая. Така от разстояние е доста трудно да се помогне... просото ще падне ровене най-вероятно докато го хванеш кое точно е.
А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?
А оперативната верига на релето на дневните от къде взима сигнал (плюс), за да затвори силовия контакт?
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
В тази посока не съм търсил все още, а тъй като не съм свързвал сам дневните светлини за момента не мога да дам повече детайли. Ще дам информация при първа възможност.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
провери багажника.
случва се или да е скапано ключето и да държи лампата, или да държи комфорта буден, или кабели в маншона да са се окъсили и пак да държи комфорта буден...
опитай.
случва се или да е скапано ключето и да държи лампата, или да държи комфорта буден, или кабели в маншона да са се окъсили и пак да държи комфорта буден...
опитай.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
За проба разкачих релето на дневните, но както очаквах не даде никакво отражение върху консумацията в покой, тоест свързано си е правилно. По светло продължавам с багажника. Само ми е странна връзката с алтернатора.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
при извадена букса на тънкия кабел към алтернатора -измери на нея има ли +12В ?
Ако има търси виновника назад по кабела
Ако има търси виновника назад по кабела
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
това е правено, измервал съм 1,3V и затова не счетох че трябва да се предприема нещо в тая посока, но благодаря за идеята. Забравил съм да го спомена.
Кабелите на задната врата изглеждат добре, но забелязох друго - при оставена задна врата отворена и всички други затворени функцията на комфорт модула да заключва вратите автоматично след 30 сек сработва (като че задната врата връща сигнал затворено). Другото е, че при изключена букса на алтернатора отсъстват каквито и да е преходни процеси - секунди след заключване на вратите консумацията пада на 0,05 А, а очаквам при поставен предпазител 14 тази верига да си работи както обикновено и комфорт модулът да има някаква консумация най-малкото в рамките на 1 минута, под някаква имам предвид поне 0,12А.
Кабелите на задната врата изглеждат добре, но забелязох друго - при оставена задна врата отворена и всички други затворени функцията на комфорт модула да заключва вратите автоматично след 30 сек сработва (като че задната врата връща сигнал затворено). Другото е, че при изключена букса на алтернатора отсъстват каквито и да е преходни процеси - секунди след заключване на вратите консумацията пада на 0,05 А, а очаквам при поставен предпазител 14 тази верига да си работи както обикновено и комфорт модулът да има някаква консумация най-малкото в рамките на 1 минута, под някаква имам предвид поне 0,12А.
Последна промяна от fichtenweg на Вто 12 ное 2013 18:29, променено общо 1 път.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Възможно е целия проблем да се крие в задната врата... примерно в гофрето... не знам дали си го проверявал.
А това с кабела на генератора - възможно е да не идва хубава маса до комфорт-модула и той да си я взема по някакъв начин от генератора от този кабел, понеже на него нали има минус при неработещ генератор. Можеш да провериш дали масата към комфорт-модула е добра.
Дано съм помогнал!
А това с кабела на генератора - възможно е да не идва хубава маса до комфорт-модула и той да си я взема по някакъв начин от генератора от този кабел, понеже на него нали има минус при неработещ генератор. Можеш да провериш дали масата към комфорт-модула е добра.
Дано съм помогнал!
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Да, явно ще се фокусирам върху задната врата и комфорт модула, междувременно закачих отново кабела за диагностика и забелязах че независимо дали е отворена или затворена задната врата постоянно връща <отворена>, странно защо комфорт модулът беше решил да заключи вратите при това положение.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 18 госта