Проблем при около 110-120 в предницата на В3-ката

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем при около 110-120 в предницата на В3-ката

Мнениеот zfa159 » Съб 17 мар 2007 17:52


Странното проявление е че след като смених какво ли не (рейка,тампони на носачите,проверка на шарнирите,нови амортисьори и т.н.) по завоите влиза много добре и си седи стабилно ама на около 110-120 вече запова да се движи в неясна посока (наляво или надясно).Странното е че проверявахме биалетки и т.н. и си бяха в ред както и тампоните на стабилизиращата щанга (не сме ги сменяли ама изглеждат добре,нямат цепнатини и пукнатини).
От какво може да е?




Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Съб 17 мар 2007 18:01


Като си сменил толкова неща, защо не идеш на реглаж да преден мост. Мисля че проблема ти е там. Ако вече си го правил, извинявай, но просто не си го споменал.
Успех ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 17 мар 2007 18:04


Ами всъчност даже 3 пъти правих оттогава и се извинявам че не съм го споменал... 8)
Между другото реглажа показа че едното предно колело е с половин градус по-назад от друото (спрямо купето става въпрос) ама това надали има значение при положение че съм карал далеч по-криви коли (един от служебните пасати който е с заварявано няколко пъти магаре) които нямат грижи при такава скорост.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Съб 17 мар 2007 18:18


А джанти .... кривички .... погледна ли?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 17 мар 2007 18:23


Дажнитите са оригиналните алуминиеви на Пасат и доколкото ги гледах нямат кривини по външния или вътрешния ръб а и не съм усетил никакви вибрации по волана за да обвиня някоя гума (огледал съм ги за балони и нямат).
Възможно ли е да се случва от неравности по пътя? - в смисъл че в единия случай когато се прояви имаше доста дупки по пътя (околовръстното) а в другия случай беше равно ама имаше страничен вятър и на успях да я хвана да тръгне по права линия.
Сега я наблюдавам да видя как се държи но не съм развивал такава скорост.
Възможно ли е да е от цитирам майстора "твърде стегната кормилна рейка" каквото и да значи това?
Благодаря!


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Съб 17 мар 2007 18:30


Значи ако си карал колата с по-напомпени гуми(нормално за БГ) ... е напълно нормално да няма криви ръбове а самата джанта да е станала като яйце! Имам вече три такива случая от практиката ми! Алуминиевите се кривят още по-лесно! Иначе при тях хубавото е че се изправят с/у 25лв на джанта! :) Според мен това ти е проблема .... а иначе разбира се че и пътя си е ФАКТОР!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 17 мар 2007 18:47


При мене теглеше надясно като пусна волана особено при по високи скорости на магистралата.Оказа се че когато съм си сменял лагерите не съм нагласил добре/еднакво /ъглите на колелата.Затова вдигнах колелата едно по едно на крик развих 2та болта на шенкела и натитискайки го до упор-усилието е приложено долу в/у спирачния диск щото отворите в долната амортисорна стойка са по-широки от стеблата на болтовете влизащи в тях ги затегнах.Това не знам какъв ъгъл гарантира но го направих и за второто колело по същия начин.Резултата е сега че когато и да пусна волана колата спи та чак хърка.Добре е да се увериш че ъгъла на сходимост на колелата ти е в норми преди това,някой от спирачните ти апарати не задържа,баланса на гумите ти е идеален,защото аз съм брал ядове с не добре балансирани гуми.То машините им са малко като кантарите всеки тегли снякой грам настрани :lol: .При мене 30гр на всяка гума дисбаланс и волана се чудеше де да се дене ама нейсе фанах го рано че тва е зора иначе едни обяснения как джантите ми мятали и били криви....
Та пробвах баланс докато едни пичове намерих дето го правят перфектен и сега съм щастлив.Та късмет дано се оправиш.ПП аз съм с механична рейка и тя е малко по чувствителна от хидравличната щото няма кво да обира вибрациите


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 17 мар 2007 18:58


Забравих да кажа че също бях отвил болта дето хваща носача към шенкела и изравних преди това височината на двата/може и с шублер да стане /като фиксирах и двата носача до упор в горно положвние и застегнах болтовете. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 17 мар 2007 19:04


Ами аз отпред сменях амортисьорите в интерес на истината ама след смяната я качихме на стенд и гласихме ъгли и т.н. според техническата спецификация за Пасат-а на самия стенд и волана няма грам мърдане в ляво или дясно.Това е най-интересното че волана не мръдва наникъде а колата си хваща накъдето иска и то точно при тази скорост.Затова се замислих за стабилизацията на предницата (дали не са и стари тампоните а да не си личи отвън или де да знам и аз).Волана е като закован и като го пусна колата си върви направо.Обаче при тази скорост волана си стои прав а колата си хваща в дясно или в ляво и като чукенш леко волана тръгва наобратно и така 3-4 пъти докато я вкараш в правия път и като вдигнеш пак 110-120 паск почва да се мъчи да бяга.Примерно по Цариградско обаче съм я хващал че не го прави (може би защото няма страничен наклон на пътя и самата настилка е доста равна).
Ама не мисля че е много нормално при около 120 да не може да се държи стабилно на пътя.Повече за момента не мога да развия (за диарностика на двигател съм) за да коментирам по-високата скорост ама по нанадолнище със 140-150 не съм забелязал да има нещо такова но и пътя си беше хубав.
Мисля да я подложа на по-щателен тест и да установя на какъв път и какви условия се проявява проблема за да коментирам по-точно какво се случва.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 17 мар 2007 19:18


Колега, и аз имам някакво много странно бягане м/у 120 и 135 км/ч, но след това пък колата залепва за пътя.
Само дето аз почти никога не стигам до тия 120, де!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 17 мар 2007 19:21


А аз до 135 не мога да стигна за да ти кажа дали след това ляга на пътя....


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Съб 17 мар 2007 20:39


radotom Пуснато на: Съб Мар 17, 2007 8:18 pm Заглавие:

--------------------------------------------------------------------------------

Колега, и аз имам някакво много странно бягане м/у 120 и 135 км/ч, но след това пък колата залепва за пътя.
Само дето аз почти никога не стигам до тия 120, де!

Как може да караш 2Е и да не ги стигаш ... че ти на магистралата с колко караш> :) Аз с PF си карам със 150 на газ и ми прави разход 8-8,5 и си патувам много доволно!
А отностно темата ... аз съм почти сигурен че проблема е точно в Джанти след като предницата е регулирана!

П.С колега ти не каза дали имаш тресене ввъв волана при тия скорости?


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 17 мар 2007 21:10


:hmmmm :hmmmm :hmmmm :hmmmm :hmmmm


Колега абе чета и си мисла ,значи защо си сменял рейката удар ли си имал нещо отдолу,защото ако е така автоматично отиваш да речем към крива полуоска :hmmmm да речем.Така от крива джанта няма да можеш да направиш много добър и прецизен реглаж.Друго колегите ти казват за налягането на гумите ок,но помисли че тая кола ще си тегли не от 120 а от самото начало,демек колата ти прави тези проблеми само при опр.скорост което ше рече че точно в този момент даден дефектен елемент изпада в резонанс и точно тогава ти осещаш проблема,така е например с балансирането на гумите,получава се бие не при орп.скорост и над и под нея нямаш проблем-разбалансирана гуми,правиш си баланс и нещата заспиват.Друг е въпроса ако ти е крива джантата,при крива такава няма да можеш да направиш добър баланс.И на последно място искам да отбележа замислял ли си се ако единият от амортисьорите ти е дефектен спрямо другия при тази скорост просто се получава дестабилизация на предницата(ако да речем единия е по мек-изпуснал спрямо другия) и колата започва да дърпа в едната посока,но това ще е така от 120 нагоре постоянно.Така че незнам много написано ако разбереш кво искам да ти кажа Ок,ако не съжалявам .Успех :wink:


STOIAN ANDREEV
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Мнениеот STOIAN ANDREEV » Съб 17 мар 2007 21:32


При мен се случва този номер когато самото платно има наклон. Накъдето е наклона натам завива. Пробвай я пак на различни пътища и пиши за резултата ,защото така както си описал проблема малко стреляме в тъмното


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 17 мар 2007 22:30


Koksan написа:Как може да караш 2Е и да не ги стигаш ... че ти на магистралата с колко караш>
Със до 110 км/ч. И почти никога със 120 ;) За къде да бързам?! Всяка сутрин и вечер я минавам тая магистрала :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 33 госта