Пасат Б3 RP странно работи след запалването
Пасат Б3 RP странно работи след запалването
Колеги извинявам се ако има тема за моя проблем но не съм си вкъщи и пиша от телефона. От няколко дни когато запаля колата подчертавам сако когато е студена и неиска да вдига оборотите държи ги едвам едвам най-много на 500 а днес даже и ми загасна първите две паления. След като позагрее малко изчезва проблема и колата си държи нормални обороти. Колата е пасат Б3 РП двигател 1.8моно бензин 1990г. Това ми го прави няма значение дали паля на бензин или на газ ефекта е все същия
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 странно работи след запалването
Първите варианти са стъпков мотор и температурен датчик, как се проверяват има писано доста във форума
Re: Пасат Б3 странно работи след запалването
Ок мерси за отговора но както казах не съм си вкъщи и пиша от телвфона си и търсачката малко ми е дезориентирана. Датчик не е и аз се сетих веднага за него но сложих работещ и пак същия ефект. Доколкото до стъпковото моторче няма ли да го прави постоянно това а не само в началните секунди до минута
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 странно работи след запалването
грешки в компютъра от газта...рестарт на компа..и последващи мерки за орегулиране на наещата...ламба емулатор....регулировка на газовата...ресет реле на компа...и т.н.... Недей да ровиш стъпкови мотори и други неща преди да рестартираш компютъра....ако и след това го прави този проблем тогава търси причина.... Стъпковия мотор ако е проблемен ще имаш проблеми и като загряла....
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: Пасат Б3 странно работи след запалването
Здравейте. Ще ползвам темата защото проблемът ми е същият. Пасата е с двигател РП, 1990г. Само на студено палене двигателя се тресе, все едно работи на три цилиндъра. Паля винаги на бензин. Натискам педала на газта, за да не загасне, но пък не много защото започва да се дави. След около 15секунди си се оправя сам и няма помен от проблема. След до около 1км. каране преминавам на газ и всичко е наред. Свещите съм ги сменял преди 10хил.км. Акумулатора ми е за смяна. Допускам че той е причината за обърканата работа на двигателя в началото. Стъпковото моторче е сменено и нямам проблеми с него.
- recikler
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 07 дек 2013 21:16
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател:
- Местоположение: maritsa-iztok
- Контакти:
Re: Пасат Б3 странно работи след запалването
Колега,привет и на всички с този проблем,ще пиша -сменете бобината за тока към свещите.
Миналата зима и моя пасатБ3_91г.Когато ,,имаше късмета ''да запали,боботеше като парен двигател с един цилиндър.Пролетта пак зорлен палеше ,тогава сложиха новата бобина и до ден днешен си паля от първи опит и двигателя ,,мърка'' като нов

Миналата зима и моя пасатБ3_91г.Когато ,,имаше късмета ''да запали,боботеше като парен двигател с един цилиндър.Пролетта пак зорлен палеше ,тогава сложиха новата бобина и до ден днешен си паля от първи опит и двигателя ,,мърка'' като нов




- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 RP странно работи след запалването
А ако пак имате проблем и с новата бобина си сменете температурния датчик или моторчето,както е казал Одата.
При първия колега моторчето не реагира,не избутва дросела и съответно няма обороти.Като загрее разбира се нещата се променят,моторчето пак си седи на нулево положение,но колата е загряла за минимални стабилни обороти..
При втория колега може и да е бобината,но може и да е темп.датчик,както и спукан маркуч по вакумите.
При първия колега моторчето не реагира,не избутва дросела и съответно няма обороти.Като загрее разбира се нещата се променят,моторчето пак си седи на нулево положение,но колата е загряла за минимални стабилни обороти..
При втория колега може и да е бобината,но може и да е темп.датчик,както и спукан маркуч по вакумите.
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател: CAYB ++130кс
- Местоположение: varna
Re: Пасат Б3 RP странно работи след запалването
Моля те, дай по-вече инфо за маркуч по вакумите.
Имаш предвид прозрачното маркуче от моното към кутията на въздушният филтър ли?
Имаш предвид прозрачното маркуче от моното към кутията на въздушният филтър ли?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 RP странно работи след запалването
Зад и на самото моно има 2 щуцера за вакуум.
От единия с късо маркуче вакума влиза в капака на моното,в един термо клапан,от там вече излиза и отива до фитъра,където се командва клапата за топло/студено.
В другия пък влиза по-дебел маркуч идващ пак покрай кутията за филтъра,от канистъра за бензинови пари.Той е клапан,който пропуска изпаренията от двигатела в колекторите за изгаряне и в тая връзка може и той да се е скапал.Идеята е да отваря само в обороти,но ако е отворен или ако има някой вакуум скъсан се бърка гориво въздушната смес и колата се дави да кажем.
Подобни симптоматики се получават и при спукан маркуч към сервото или спукана мембрана на сервото,понеже вместо вакуум колектора почва да дърпа въздух и да бърка сместа.Мембрана се хваща по-лесно,педала на спирачките се втвърдява и колата гасне при натискането им.Но при теб едва ли е това.
Понеже проблема е само на студено започни с темп.датчик.Пробвай едно палене като го изключиш предварително.Може да лъже компа и дюзата да вкарва прекалено много гориво и да дави колата.
Ако имаш газ е възможно и да изпуска клапана и колата да се дави първоначално.
Може и канистъра да е отворен и пак да се дави първоначално,въпреки че такива проблеми ще са по-скоро в топло време.
Може и бобината да е спукана и докато се стопли да прави пробив някъде и искрата да е вяла.Тогава двигатела работи като трактор и няма мощност,при натискане на педала спира вместо да тръгне.
При проблеми свързани само с външната температура виновника е датчика най-често, с влажноста пък е бобината.
Не е лошо и да огледаш отвътре и дистрибуторната капачка за конденз,пък би той от вода или масло...
Ревизия и на отдушниците за замръзване и запушване,особено към моното...
От единия с късо маркуче вакума влиза в капака на моното,в един термо клапан,от там вече излиза и отива до фитъра,където се командва клапата за топло/студено.
В другия пък влиза по-дебел маркуч идващ пак покрай кутията за филтъра,от канистъра за бензинови пари.Той е клапан,който пропуска изпаренията от двигатела в колекторите за изгаряне и в тая връзка може и той да се е скапал.Идеята е да отваря само в обороти,но ако е отворен или ако има някой вакуум скъсан се бърка гориво въздушната смес и колата се дави да кажем.
Подобни симптоматики се получават и при спукан маркуч към сервото или спукана мембрана на сервото,понеже вместо вакуум колектора почва да дърпа въздух и да бърка сместа.Мембрана се хваща по-лесно,педала на спирачките се втвърдява и колата гасне при натискането им.Но при теб едва ли е това.
Понеже проблема е само на студено започни с темп.датчик.Пробвай едно палене като го изключиш предварително.Може да лъже компа и дюзата да вкарва прекалено много гориво и да дави колата.
Ако имаш газ е възможно и да изпуска клапана и колата да се дави първоначално.
Може и канистъра да е отворен и пак да се дави първоначално,въпреки че такива проблеми ще са по-скоро в топло време.
Може и бобината да е спукана и докато се стопли да прави пробив някъде и искрата да е вяла.Тогава двигатела работи като трактор и няма мощност,при натискане на педала спира вместо да тръгне.
При проблеми свързани само с външната температура виновника е датчика най-често, с влажноста пък е бобината.
Не е лошо и да огледаш отвътре и дистрибуторната капачка за конденз,пък би той от вода или масло...
Ревизия и на отдушниците за замръзване и запушване,особено към моното...
Re: Пасат Б3 RP странно работи след запалването
Iezekil написа:А ако пак имате проблем и с новата бобина си сменете температурния датчик или моторчето,както е казал Одата.
При първия колега моторчето не реагира,не избутва дросела и съответно няма обороти.Като загрее разбира се нещата се променят,моторчето пак си седи на нулево положение,но колата е загряла за минимални стабилни обороти..
При втория колега може и да е бобината,но може и да е темп.датчик,както и спукан маркуч по вакумите.
За пореден път се оказа прав едното от кабелчетата които отиват към стъпковото моторче се беше извадило, върнах го на мястото му и го "калаидисах" сега засега всичко си е ок
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 56 госта