Аз въобще не споря, че конкретно твоя контролер може да не мига, когато си откачил буксата, защото нещата не са съвсем така прости, както си ги представяш и ги четеш в темите. Клипчето само ще докаже, че е така, както казваш (за което ми е ясно, че нямаш интерес да лъжеш :) ) и че имаш и друг проблем, който колегите, които са я гледали, не са открили. Не можеш да разчиташ на мигането за това дали имаш проблем или не. Нещата,които ще напиша надолу няма да срещнеш в друга тема,защото са частни случаи и не са разисквани във форума (или поне не са разисквани от мен). С тях сме запознати колегите, които се занимаваме доста навътре с тези климатроници и сме им гризали дървото многократно :
1. мигането е вид сервизна индикация, която е софтуерно заложена в контролера и според софтуера му може да я има, може и да я няма (има над 60 различни версии на софтуера на този контролер, монтиран на Пасат Б5). Досега съм виждал само два броя с един конкретен софтуер, които да не мигат без значение какви грешки записват.Не ги коментираме по темите, защото са прекалено редки, пък и това, че не мига, не е от голямо значение, защото дори да не мига, грешката ще седи записана в паметта му и при четене с VAG-a ще се види веднага.А четенето с VAG-a е задължително за подробна диагностика.
2. когато контролера има проблем с вътрешната си памет ( Internal control module momory erorr ), тогава също не мига при контакт и записана грешка, защото не си помни и майчиното мляко

.При такъв тип проблем, контролера не дава никакви грешки при четене и не мига при никакви положения. Грешката за вътрешната памет обикновено пак лъсва при диагностиката с VAG-a, ама повечето колеги я пропускат като несъществена и съответно не обръщат внимание на това, че дори да откачиш някоя букса от някой мотор, контролера въобще не регистрира грешка

- четеш го и не се оплаква за нищо. Възможно е и да им даде грешка при опит да четат грешките и да им каже,че паметта на контролера не е достъпна.Живите данни обаче си ги показва без никакъв проблем и оттам може да се види какво се случва с моторите и т.н.
3. при тези контролери ако изгори драйвера, който управлява мотора, мотора спира да се държи адекватно, но контролера не винаги записва грешка за него. Случвало ми се е на Пасат Б5, на който някой някога беше свалял таблото и не беше закрепил кабелите по скобите им - претъркани 15 кабела на климатроника по металните греди под таблото - мотора грам не се движи на никъде, грешка за него няма. Ако го откачиш, пак няма грешка за него, защото контролера въобще не го отразява, заради късото по кабелите. При четенето обаче излиза веднага, че мотора не мърда въобще и стойностите в живите данни, са нереални. Не е невъзможно и новия мотор, който ще сложиш, да се държи неадекватно поради подобна причина.
Затова при проблем, за който се съмнявате, че може да бъде в мотора или механиката или управлението му (т.е. контролера), както при теб, тогава трябва да се гледа прецизно всичко с VAG-Com, защото може да не мига, а да има грешка, може и да няма грешка, а мотора пак да не работи правилно. Също така климатрониците на VW обикновено не са много приказливи при универсалните диагностични апаратури и при четене с тях си казват част от грешките, но не и всичките, което е доста съществено. Точно с цел прецизна диагностика, хората са измислили VAG-com (VCDS) и възможността да се гледат данни и показания - иначе си е стреляне в тъмното и както при теб, се сменя половината кола и проблема остава. В твоя случай това не е направено, както трябва - да се видят реалните показания на мотора и механично да се свери показанието на контролера с реалното движение на мотора - това обаче вече е грешка на тези, които са ти правили диагностиката и са ти казали, че проблема не е от мотора и нямаш проблем с него.
