Passat B5 1998 относно клапата на парното за топло студ

Техническа и сервизна информация за Passat
foridata
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 28 окт 2010 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Passat B5 1998 относно клапата на парното за топло студ

Мнениеот foridata » Пет 07 фев 2014 21:48


Извинявам се ако мнението ми не е за тук,но е важно за всеки който има моя проблем,а той е следния:
Колата е Пасат B5 AFN 1998 110.
Проблемът беше, че парното при 90c духаше хладно,след като прочетох подобните проблеми на колегите тук и
съответните отговори на майсторите, които казват,че климатроника следи положението на клапата и при контакт
или тестване с vagcom ще мига климатроника или ще има грешка-ТОВА НЕ Е ВЯРНО!!!
След като нямаше грешки по климатроника пристъпих към смяна на радиаторчето.
Дойде следващата зима и парно :scare3 .Смяна на термостат,водна помпа,но парно няма.Майсторите казаха гарнитура
на главата.Тогава аз изтрещях-само пари, ремонти и пак на студено.Казах не,колата я карам само аз, не е прегрявана
и ако е гарнитура това е втора година и да е заминала досега [лятото с климатик и на място не минава 90c]
Разглобих жабката,видях моторчето на клапата и забелязах,че не затваря напълно,помогнах с пръст и клапата затвори.
Сега имам парно и другия месец ще разглобя жабката, ще сменя моторчето и ще направя клипче за да покажа,че климатроника неследи клапата.Вие ходете при гаражните мйастори,които пишат пълни глупости.

Последна промяна от foridata на Нед 09 фев 2014 22:53, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: относно клапата на парното за топло студено на Пасат B5

Мнениеот zfa159 » Съб 08 фев 2014 12:06


Колега, написаното от теб не е съвсем вярно.
Климатроника си следи положението на клапата, само че следенето се случва в самия ел. мотор за клапата, а не при самата клапа. Това можеш да видиш в живите данни на контролера - за всеки от моторите има стойности от 0 до 255 и показва къде му е положението в момента. Ако мотора спре или не може да отиде до там, където контролера му казва, записва грешка за него и съответно спира да го управлява.Запише ли грешка,климатроника мига - това е грешка за един от основните мотори и има сервизна индикация.
В твоя случай самия мотор най-вероятно си отива до положението,което контролера му казва,само че са износени зъбните колела в мотора и клапата механично не застава там, където трябва. Другия вариант е самия мотор да е износил вече графитната писта на потенциометъра си и да да измерва грешна стойност за положението на мотора в дадения момент. Примерно се завърта до 80% от положението си,ама показва,че се е завъртял до край и съответно електрониката спира да го мести. Има вариант да трябва и да се адаптира ел. мотора за крайните си положения - контролерите поддържат и такава опция.
През бордовата диагностика на контролера също можеш да гледаш положенията на клапите - канал 11 показва стойността за положението на мотора на клапата в реално време.
За да не съм голословен, показвам и нагледно :
untitled.JPG


Както се вижда,софтуера показва следните неща (в случая за клапата за вътрешна циркулация ама принципа е същия) :
банка 1 - моментно положение (стойност)
банка 2 - стойност,която би трябвало да бъде според зададеното положение (т.е. каква би трябвало да бъде в момента)
банка 3 и 4 - стойности за крайните положения.
Всичката тази информация идва от потенциометъра в мотора и какво вече написах, механичното положение на клапата не може да се следи 100% и съответно може да има разминаване между показанието на мотора и мястото на клапата заради износваня и счупвания по мотора или лостовете до клапата. Тях контролера няма как да хване,докато мотора не спре да се движи (блокира) или докато не загуби данни за положението му - потенциометъра му толкова се износи,че прекъсне или даде много нереална стойност. Както се вижда на снимката, данните за крайното положение се разминават от минималното показание - това е признак за износване на моторчето или че не е адаптирано. При теб най-вероятно става дума за същото. За такъв тип проблем контролера не записва грешка, защото мотра се мести - него това го интересува, другото е плод на адаптация :)
По повод :
Дой де следващата зима и парно :scare3 .Смяна на термостат,водна помпа но парно няма.Майсторите казаха гарнитура
на главата.Тогава аз изтрещях само пари, ремонти и пак на студено.Казах не,колата я карам само аз, не е прегрявана
и ако е гарнитура това е втора година ида е заминала досега {лятото с климатик и на място не минава 90c]

явно не си попаднал на читав диагностик по въпроса с данните на контролера за въпросния мотор и са започнали да сменят наред разни части с идеята да се оправи проблема, който не е бил там. Ако се чете с VAG-com ,а не с някаква универсална програма, контролера е адски приказлив на тема положението на моторите, адаптацията им за крайните положения и положението им в точния момент. След като се прочете това, ако няма аномалии, се прави това, което си описал - разглобява се за да се види дали механично клапата стига до крайното си положение или механиката е развалена и остава в някакво никакво положение. После следва адаптация на мотора и ако няма резултат - смяна на мотора. Отделно, когато е отваряна за парно, ако е правено както трябва, трябва колегите да са видяли и това с мотора - редно е да се тестват дали си отиват в крайните положение, докато колата още е без табло и се вижда всичко и още тогава да са ти казали за проблема с мотора.
По повод това,че си чел темите и тези на моите колеги - ето тук се разисква такъв проблем и съм обяснил в 1-вия си пост още да се види задълбочено какво става с мотора, защото не винаги го дава като грешка,а всъщност не е изправен :

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=349680&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%BA+%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC
и извадката от темата :
zfa159 написа:-развален мотор-позиционер за регулиране на температурната клапа - тя определя дали въздуха минава през радиатора и съответно се затопля или не.Тя се хваща като проблем с диагностика на климатроника (хубаво е по-задълбочена,не само да го видиш за грешки,защото не винаги го дава като проблем,а си е проблем)

:beer


foridata
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 28 окт 2010 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: относно клапата на парното за топло студено на Пасат B5

Мнениеот foridata » Съб 08 фев 2014 15:48


А какво ще стане ако откача буксата на моторчето, ще мигали климатроника?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1998 AFN относно клапата на парното за топло

Мнениеот zfa159 » Съб 08 фев 2014 16:29


Ако я откачиш и след това дадеш на контакт, няма да започне да мига. После като преместваш градусите пак няма да мига. След като върнеш контакт и дадеш пак, ако още е откачено, тогава ще започне да мига за 20 или 30 секунди. Иначе грешката за клапата се записва веднага в контролера и ако откачиш буксата и го прочетеш веднага за грешка,ще я има. Индикацията с мигането обаче е през контакт т.е. контролера записва грешка,после трябва да вънршен к-т и да дадеш пак,за да се размига. При някои софтуерни версии,може да трябва и 3 или 4 последователни пъти при даване на к-т да има една и съща грешка, за да започне да мига индикацията. Затова казах,че е най-добре да се четат грешките с ВАГ-а и да се гледа точното положение на клапата.Ако ви се стори съмнително, се гледа на живо как се мести,докъде и какво се случва въобще,защото примерно ако е изронено зъбно колело в мотора, клапата няма да мръдне от мястото си,а мотора ще си казва,че всичко е ок.Причината е че датчика е вътре в мотора и развали ли се механиката след него - няма как да разбере.
При Ауди A4 пък ( Audi A4 B5 ) контролера мига, когато моторите не са адаптирани или контролера не е правилно кодиран...там мигането не е сигнализация за грешка, като при VW.
:beer


foridata
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 28 окт 2010 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 1998 AFN относно клапата на парното за топло

Мнениеот foridata » Нед 09 фев 2014 17:49


Точно затова започнах тази тема,защото буксата е откачена от няколко седмици и климатроника досега не мигал.Утре на работа ще сваля жабката и ще направя клип с закачена и откачена букса.Виждам че много сте навътре в нештата и за това ще направя клипче да няма недоразумения и да докажа правотата си.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1998 AFN относно клапата на парното за топло

Мнениеот zfa159 » Нед 09 фев 2014 22:40


Аз въобще не споря, че конкретно твоя контролер може да не мига, когато си откачил буксата, защото нещата не са съвсем така прости, както си ги представяш и ги четеш в темите. Клипчето само ще докаже, че е така, както казваш (за което ми е ясно, че нямаш интерес да лъжеш :) ) и че имаш и друг проблем, който колегите, които са я гледали, не са открили. Не можеш да разчиташ на мигането за това дали имаш проблем или не. Нещата,които ще напиша надолу няма да срещнеш в друга тема,защото са частни случаи и не са разисквани във форума (или поне не са разисквани от мен). С тях сме запознати колегите, които се занимаваме доста навътре с тези климатроници и сме им гризали дървото многократно :
1. мигането е вид сервизна индикация, която е софтуерно заложена в контролера и според софтуера му може да я има, може и да я няма (има над 60 различни версии на софтуера на този контролер, монтиран на Пасат Б5). Досега съм виждал само два броя с един конкретен софтуер, които да не мигат без значение какви грешки записват.Не ги коментираме по темите, защото са прекалено редки, пък и това, че не мига, не е от голямо значение, защото дори да не мига, грешката ще седи записана в паметта му и при четене с VAG-a ще се види веднага.А четенето с VAG-a е задължително за подробна диагностика.
2. когато контролера има проблем с вътрешната си памет ( Internal control module momory erorr ), тогава също не мига при контакт и записана грешка, защото не си помни и майчиното мляко :mhihi .При такъв тип проблем, контролера не дава никакви грешки при четене и не мига при никакви положения. Грешката за вътрешната памет обикновено пак лъсва при диагностиката с VAG-a, ама повечето колеги я пропускат като несъществена и съответно не обръщат внимание на това, че дори да откачиш някоя букса от някой мотор, контролера въобще не регистрира грешка :no - четеш го и не се оплаква за нищо. Възможно е и да им даде грешка при опит да четат грешките и да им каже,че паметта на контролера не е достъпна.Живите данни обаче си ги показва без никакъв проблем и оттам може да се види какво се случва с моторите и т.н.
3. при тези контролери ако изгори драйвера, който управлява мотора, мотора спира да се държи адекватно, но контролера не винаги записва грешка за него. Случвало ми се е на Пасат Б5, на който някой някога беше свалял таблото и не беше закрепил кабелите по скобите им - претъркани 15 кабела на климатроника по металните греди под таблото - мотора грам не се движи на никъде, грешка за него няма. Ако го откачиш, пак няма грешка за него, защото контролера въобще не го отразява, заради късото по кабелите. При четенето обаче излиза веднага, че мотора не мърда въобще и стойностите в живите данни, са нереални. Не е невъзможно и новия мотор, който ще сложиш, да се държи неадекватно поради подобна причина.
Затова при проблем, за който се съмнявате, че може да бъде в мотора или механиката или управлението му (т.е. контролера), както при теб, тогава трябва да се гледа прецизно всичко с VAG-Com, защото може да не мига, а да има грешка, може и да няма грешка, а мотора пак да не работи правилно. Също така климатрониците на VW обикновено не са много приказливи при универсалните диагностични апаратури и при четене с тях си казват част от грешките, но не и всичките, което е доста съществено. Точно с цел прецизна диагностика, хората са измислили VAG-com (VCDS) и възможността да се гледат данни и показания - иначе си е стреляне в тъмното и както при теб, се сменя половината кола и проблема остава. В твоя случай това не е направено, както трябва - да се видят реалните показания на мотора и механично да се свери показанието на контролера с реалното движение на мотора - това обаче вече е грешка на тези, които са ти правили диагностиката и са ти казали, че проблема не е от мотора и нямаш проблем с него.
:beer


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B5 1998 AFN относно клапата на парното за топло

Мнениеот rudoni » Нед 09 фев 2014 23:11


Стеф,защо се връзваш на такива дълги обяснения? Или знаят много и се оправят сами ,или просто пита дали може да се оправи и къде!А ти си се доказал ,че ги оправяш!Тук не са ти клиенти!като дойде в сервиза ,му обясни нещата и колко ще му струва и тогава се почва.Тук се опитват да те вкарат в номера да почнеш да се обясняваш.Не се обяснявай!Ремонтирай! А ти можеш!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1998 относно клапата на парното за топло студ

Мнениеот zfa159 » Пон 10 фев 2014 12:04


Ами за да е полезно за всички :) Колегата е прав,че има възможност климатроника да не дава грешка за проблем,който реално го има и че също така е възможно да не мига,а в него да има записана грешка :) . Понеже никъде досега не е дискутирано, затова си позволих да напиша няколко по-дълги мнения,за да се полза на други хора с подобни проблеми. Не всеки може да се вдигне и да дойде до София до при мен или до някой друг колега,който е навътре с тези неща,за да му се реши проблема и неволята го кара да се оправя сам - темата би била много полезна точно за такива хора :) .
:beer


foridata
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 28 окт 2010 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Passat B5 1998 относно клапата на парното за топло студ

Мнениеот foridata » Пон 10 фев 2014 20:04


Ето обещания клип.Благодаря на zfa159 за оказаната помощ и дано е полезна за другите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1998 относно клапата на парното за топло студ

Мнениеот zfa159 » Пон 10 фев 2014 21:26


Ами като го гледам,няма опцията за мигането заложена в него явно :) Иначе трябваше да си мига. Грешката би трябвало да я записва и да остава записана,защото не изглежда да има проблем с вътрешната памет (помни на какви градуси и в каква посока си го изгасил). Ако грешката я няма и във ваг-а,значи контролера е изкукал (софтуерен бъг им - забива част от него и не се оправя,докато не рестартираш - т.е. не го оставиш без захранване).Това със забиването се наблюдава точно при тези до 2000 година на В5 и Голф 4.Обикновено започва да показва странни неща тогава (примерно гледаш,че 3-те датчика за температура мерят по +30 градуса, а сумарната е нещо от сорта на -10 :screwy . Понякога кукат и по повод на управлението на моторите (както при теб)...само че това се вижда в живите данни на контролера при диагностиката.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта