заглавието mod edit: dobrinb
Пасат Б3, 1.8 ABS, водна помпа - ремонт или нова?-/решено/
Пасат Б3, 1.8 ABS, водна помпа - ремонт или нова?-/решено/
Преди време бях пуснал една тема за свирене като от" турбо"
на Пасат Б3,1.8/ ABS /мотор .Изказаха се предположения за лагери на динамо и водна помпа и в крайна сметка познаха тези дето предположиха ,че е от водната помпа. От една седмица забелязах ,че губи вода и около помпата има пръски антифриз,с две думи за смяна е. Разбрах,че се продавал ремонтен комплект за водна помпа,който струвал около 20 лв.,а иначе помпата е някъде около 80-120 лв.,та сега се двоумя дали да вземам и да ремонтирам или да я сменям цялата.Смяната с нова е определено по-лесния вариант и ми се струва по-сигурно решение,но пък е и по-скъпо.Искам да разбера ,някой ремонтирал ли е водната си помпа и след това колко време държи преди да текне отново,струва ли си да ремонтирам старата или най-добре е да вземам цяла помпа нова и да сменям без да се занимавам с глупости.В събота смятам да я вкарвам в бокса,така че дотогава очаквам компетентни мнения ,за които предварително благодаря !
заглавието mod edit: dobrinb
заглавието mod edit: dobrinb
Последна промяна от vw16v на Пон 02 апр 2007 10:14, променено общо 1 път.
скиф ко пише тука за цени и труд на водна помпа,може и да ти помогне при монтажа
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... E%EC%EF%E0
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... E%EC%EF%E0
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19729
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3, 1.8 ABS, водна помпа - ремонт или нова?
vw16v написа:Разбрах,че се продавал ремонтен комплект за водна помпа,който струвал около 20 лв.,а иначе помпата е някъде около 80-120 лв.,
Недей се двуоми! Това, което продават е всъщност предната част н помпата (фланеца) с лагерите вътре и самата турбинка, заедно с гарнитурата и две гумени О-пръстенчета. Т.е. всичко! Единственото, което ще ти остане старо е корпуса, в който се върти турбинката. Проблема е, че често и тя е за смяна, защото е поизядена, а и болтчетата (те са около 8-10 бр). клеасват и се късат. Точно заради тях се наложи аз да си сменя всичко, но не се оплаквам. В Ауто+ комплекта излизаше около 70-80 лева и не са лоши.
- passatdriver
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Радомир
- passatdriver
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Радомир
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 1.8 ABS, водна помпа - ремонт или нова?
vw16v написа:Преди време бях пуснал една тема за свирене като от" турбо"на Пасат Б3,1.8/ ABS /мотор .Изказаха се предположения за лагери на динамо и водна помпа и в крайна сметка познаха тези дето предположиха ,че е от водната помпа. От една седмица забелязах ,че губи вода и около помпата има пръски антифриз,с две думи за смяна е. Разбрах,че се продавал ремонтен комплект за водна помпа,който струвал около 20 лв.,а иначе помпата е някъде около 80-120 лв.,та сега се двоумя дали да вземам и да ремонтирам или да я сменям цялата.!
заглавието mod edit: dobrinb
Колега предполагам, че имаш предвид тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... %EE++++abs
Предполагам, че не си я бил пуснал, за да разбереш само дали и колко от колегите ще познаят от къде идва звука.
Нали не чакаш помпата да потече, от предишната ти тема е изминала една година. Колкото е изкарала, толкова.
Аз ти препоръчвам помпа на HEPU-Germany, с каквато съм аз от ок 9 месеца и съм доволен.
Купих си я за ок 40 лв., а за труд дадох 15 лв. Виж тези предложения http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... %E0#460338 за магазини за авточасти, от които са доволни колегите и аз също.
Успех.
Проблема е решен,помпата я смених с нова HEPU немска, купена за 48 лв. от магазина в бл.55 в Бургас .Смених си я сам ,ама си е галимация,щото се разглобява всичко от тая страна на двигателя дето е водната помпа:сваля се помпата на хидравликата, тя не е проблем,ама няколко от болтчетата на водната помпа са под долния пластмасов ангренажен капак,а за да се свали той се свалят шайбите на ремъците на динамото и водната помпа,които са на коляновия вал,а те са с едни шибани вътрешни шестограми стегнати на убиване,та си е проблем и с намирането на подходящ инструмент за развиването им.Ангренажният ремък не го свалях,само лашнах малко навън долното ангренажно колело,както си беше с ремъка,колкото да освободи водната помпа да излезе издатината в горната и част и турбинката.Та колегата който каза,че се сваля ангренажният ремък е донякъде прав,тъй като ако се сменя в сервиз със сигурност ще свалят ремъка за по-лесно.При развиването скъсах едно от горните болтчета,което е до гайката на ангренажния капак и след това тъй като там няма как да се разпробие го оставих така ,нацапах гарнитурата със силикон и стегнах останалите болтчета,те са доста тъй ,че си мисля,че няма да има проблем и няма да текне/дано не греша/.След като събрах всичко се разсвири зверски обтягащата ролка на ремъка,за което нямам обяснение,защото допреди това не се обаждаше,ама явно и е дошло времето и ще се сменя и тя.Благодаря на отзовалите се по темата.Леко и безаварийно шофиране желая на всички ! 
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта