Пасат Б3 проблем с допълнително монтиран климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
aerox123
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 24 юни 2013 14:50
Автомобил: Passat B3
Двигател: VR6

Пасат Б3 проблем с допълнително монтиран климатроник

Мнениеот aerox123 » Съб 08 авг 2015 23:51


Здравейте колеги,
имам следния проблем Пасата ми е с допълнително монтиран климатроник и няма никъде лепенка колко фреон събира или пък с какъв вид трябва да се напълни. Ще пусна една снимка и ако някой има някакви познания да сподели, ще му бъда много благодарен.. :th_up


Изображение




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12134
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с допълнително монтиран климатроник на Пасат Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 09 авг 2015 5:35


Това само италиянеца който го е монтирал може да каже или Стефчо


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с допълнително монтиран климатроник на Пасат Б3

Мнениеот zfa159 » Нед 09 авг 2015 8:55


С какъв фреон е - зависи от дюзите за зареждане. Те са различни, именно за да не се бърка фреона - има си стандарт за R12 (резбови) и за R134 (тип конусна бърза връзка). Общо взето това е определящо с акъв фреон е излезнал от производителя (монтажника в случая). Принципното правило е, че ако не е с дюзи за R134, а искаш да го заредиш с такъв, се изхвърля всичко, което е вътре, защото не е ясно какво е и след това си го зареждаш с 134. Другото, което може да погледнеш е дали има бележка на компресора за марка, модел и т.н. В общия случай производителя отбелязва за какъв фреон е агрегата. Ако е за 134 и въпреки това е със старите накрайници, значи 99% си е с 134 вътре. Ако компресора за 12, тогава изхвърляш всичко и зареждаш наново с 134 и преди зареждането се монтират адаптивни дюзи за 134, за да се знае занапред с какво е и да може всеки, който има техника за 134 да го обслужва директно (иначе трябват едни преходници).
По въпроса за колко фреон събира - действително само италианеца може да каже и в общия случай слагат бележка, която след няколко години въобще не се чете т.е. все едно я няма. Принципно тяхните системи са между 600 и 900 грама, според какъв и колко голям радиатор са сложили отпред и т.н. Обикновено зареждаме на 700гр. и вече започваме да го "гласим" със стъпка от 50 грама нагоре или надолу, докато стане, както трябва - хем високото налягане да не е прекалено високо, хем да е ефективен.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13404
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с допълнително монтиран климатроник на Пасат Б3

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 09 авг 2015 9:18


zfa159 написа:


Браво!
Чудесно обяснено.


Потребителски аватар
aerox123
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 24 юни 2013 14:50
Автомобил: Passat B3
Двигател: VR6

Re: Пасат Б3 проблем с допълнително монтиран климатроник

Мнениеот aerox123 » Вто 11 авг 2015 0:24


Благодаря много..!!! :th_up :th_up :th_up



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 38 госта